سرویس: اجتماعی
کد خبر: 55
|
13:32 - 1391/07/19
نسخه چاپی

مدیرکل بحران استان اردبیل:

طرح جامع خطر پذیری در حال تدوین است

طرح جامع خطر پذیری در حال تدوین است
مدیرکل بحران استان اردبیل از تدوین طرح جامع مدیریت بحران و یا خطر پذیری در استان اردبیل خبر داد.

 

 

 

به گزارش سبلانه، علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با اجرای طرح‌های مختلف آبخیزداری و همچنین اجری طرح هدایت آبهای سطحی اقدامات لازم در پیشگیری از وقوع سیل انجام شده است.

دبیر کار گروه مدیریت بحران استان اردبیل از احداث سیل‌بندها در حاشیه رودخانه‌های مرزی و مسیل‌ها خبر داد و گفت: در کنار این اقدامات احداث و تکمیل ایستگاه‌های آتش‌نشانی و تجهیز آنها به امکانات جدید در اولویت قرار گرفته به طوری که استان اردبیل نیازمند شش ایستگاه جدید در این رابطه است تا به وضعیت استاندارد نزدیک شود.

وی افزود: در این استان چهار ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد که باید این تعداد به 10 مورد افزایش یابد و ما در تلاش هستیم این وضعیت را ارتقا دهیم.

این مسئول همچنین از احداث پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران در چهار شهرستان استان اردبیل خبر داد.

مدیرکل بحران استان اردبیل ابراز داشت: ساختمان مدیریت استان که وقفه‌ای در آن ایجاد شده بود به سرعت در حال تکمیل شدن است و ما سعی داریم کار گروه‌های تخصصی خود را که تعداد آنها 14 مورد است به تجهیزات مدرن آراسته کنیم.

اسلامی همچنین آموزش مردم، مقاوم‌سازی مساکن شهری و روستایی و استفاده از بیمه را از ظرفیت‌های بی‌نظیر برای پیشگیری از حوادث و خسارات و تلفات طبیعی اعلام کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بنیاد مسکن استان را جزو ادارات ممتاز و برتر توصیف کرد و گفت: بنیاد مسکن از سهمیه 55 هزار واحدی خود در زمینه مقاوم‌سازی مساکن روستایی تا کنون موفق شده است برای 39 هزار واحد پایان کار صادر کند.

مدیرکل بحران استان اردبیل در پایان سخنان خود استفاده از مصالح استاندارد، به کارگیری نیروی انسانی ماهر و متخصص را از برجستگی‌های تلاش‌ها و کوشش‌های بنیاد مسکن برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم این روند توسعه همه جانبه پیدا کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد