سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 55497
|
17:08 - 1395/05/10
نسخه چاپی

مدیر امور منابع آب مغان:

26هزار نفر با بهره‌برداری از پایاب سد خداآفرین شاغل می‌شوند

26هزار نفر با بهره‌برداری از پایاب سد خداآفرین شاغل می‌شوند
مدیر امور منابع آب مغان گفت: با عنایت به تخصیص اعتبار قابل ملاحظه از صندوق توسعه ملی کلیه عملیات پایاب سد خداآفرین تا پایان سال 96 به پایان خواهد رسید.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی، "فرهاد شهبازی" امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارارس تبارگفت: طول کانال اصلی شبکه خداآفرین در دشت مغان 92 کیلومتر است که از این میزان ، قریب به 30 کیلومتر کاملا پوشش بتنی انجام گرفته است و 45 کیلومتر آن در حال خاکبرداری ، کانال کنی ، غرقاب و پوشش بتنی است.

 

وی افزود: عملیات اجرایی 17 کیلومتر باقی مانده نیز در سال جاری آغاز خواهد شد و با عنایت به تخصیص اعتبار قابل ملاحظه از صندوق توسعه ملی کلیه عملیات تا پایان سال 96 به اتمام خواهد رسید.

 

 

مدیر امور آب مغان با اشاره به اعتبار هزینه شده به اجرای کانالها و شبکه های اصلی گفت:سازمان آب تا کنون بالغ بر چهارصد میلیارد تومان در اجرای کانال و شبکه اصلی خداآفرین هزینه کرده است و اعتبارمان در سال جاری هم دقیقا چهارصد میلیارد تومان است.

 

شهبازی افزود: کل اعتبار مورد نیاز که از صندوق توسعه ملی به پروژه تخصیص داده شده بالغ بر 800 میلیون دلار از یک میلیارد دلار اختصاص داده شده به پروژه های مرزی استان است که بخشی از آن به سازمان آب برای اجرای کانال و شبکه اصلی داده شده و بخشی هم به جهاد کشاورزی برای اجرای شبکه فرعی داده شده که سازمان مزبور نیز در حال اجرای شبکه های فرعی است.

 

 

وی افزود: دستوری که مقام معظم رهبری برای برداشت اعتبار از صندوق توسعه ملی داده اند تا پایان سال 96 هست لذا دولت و سازمانهای متبوع هم خود را مکلف به اتمام پروژه در این مدت می دانند.

 

مدیر امور آب مغان در مورد مقدار اراضی تحت پوشش شبکه خدافرین نیز گفت:از 62 هزار هکتار اراضی تحت پوشش پایاب سد خداآفرین در محدوده ی استان اردبیل، حدود 20 هزار هکتار در حوزه جغرافیایی شهرستان پارس آباد است و بقیه نیز در حوزه شهرستان بیله سوار خواهد بود.

 

شهبازی افزایش ساماندهی معیشت عشایر منطقه ،افزایش درآمد خانوارهای منطقه، ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از 26 هزار نفر و بهبود وضعیت بهداشت و درمان و جلوگیری از مهاجرت را از دیگر پیامدهای اجرای این طرح بزرگ ملی برشمرد.

 

وی در پایان افزود:شرکتهای پیمانکاری سگال آذر ،آلتایی ،سه کوه ،تبریز تیک،جنوب سازه ،سه کوه ،پادیر پی سازه ،سامکو ، و شرکت لیمیت از مجریان شبکه های پایاب سد خدآفرین هستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد