سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 55632
|
10:08 - 1395/05/16
نسخه چاپی

شبکه های اجتماعی از عوامل اصلی طلاق در ایران

شبکه های اجتماعی از عوامل اصلی طلاق در ایران
در بسیاری از پرونده های طلاق رد پای شبکه های اجتماعی و شبکه های ماهواره ای مشهود است.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازنیریمیز، گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی در بین جوانان و حتی دختران بنیان خانواده ها را تهدید کرده و زمینه گسترش روابط غیر اخلاقی و خارج از چارچوب ازدواج را فراهم آورده است.
 
متاسفانه استفاده از این شبکه ها به خصوص تلگرام به شدت افزایش یافته و حضوری کوتاه در این شبکه ها عمق فاجعه رخ داده را نشان می دهد؛ دخترانی که تا دیروز داشتن حجاب و عفت برای آنها یک ارزش تلقی می شد امروز با انتشار عکس هایی با وضعیت نامناسب و حتی بی حجاب ارزش های اسلامی و سنتی جامعه را به چالش می کشند و مخاطب سوال و عتاب در این میان خانواده ها و پدران و مادرانی هستند که به راحتی و بدون هیچ نظارتی موبایل و کامپیوتر و اینترنت را در اختیار فرزندان خود قرار می دهند و زمانی متوجه عمق فاجعه می شوند که کار از کار گذشته است.
 
 
 بی شک دریافت آمار میزان طلاق و بزه های احتماعی از جمله روابط غیر اخلاقی از مراجع ذیربط افزایش نسبی این ناهنجاری های اجتماعی را نشان می دهد و در این میان نوک پیکان اتهام به سمت شبکه های اجتماعی و شبکه های ماهواره ای نشانه رفته است.
 
متاسفانه رشد استفاده افراد از شبکه های اجتماعی و ارتباطات غیرمستقیم باعث کاهش صمیمت در بین خانواده و دوری فرزندان از والدین شده است.
 
 
در فضایی قرار داریم که باید انتخاب کنیم وگرنه انتخاب می‌شویم و براساس مطالعاتی که انجام شده است در حدود 50 درصد طلاق‌ها پای شبکه‌های اجتماعی به طور مستقیم و غیر مستقیم در میان است.
 
 
شبکه های اجتماعی بیگانه که به صورت غیر قابل تصور در حال رشد و انتشار در جامعه است، فرهنگ جامعه، خانواده ها و فرزندانمان را به طور جدی تهدید می کند.
 
از شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان مهمترین و خطرناک ترین سلاح تهاجمی دشمن در عرصه جنگ نرم می توان یاد کرد؛ آسیب های نو پدید در کمین خانواده ها است و خطر، بسیار جدی است.
 
سوال این است که چرا باید با عضویت در این شبکه ها اجازه دهیم که دیگران به حریم خصوصی ما ورود پیدا کنند؟!
 
بی تردید هیچ گونه حفاظتی از تصویر و مطالبی که در شبکه های اجتماعی گذاشته شده انجام نمی شود و در حقیقت تقدس زدایی، حیا زدایی و جاذبه های جنسی از رویکردهای این شبکه هاست.
 
شبکه های اجتماعی مجازی بیگانه سر منشا تمامی ناهنجاری های اجتماعی و آسیب هاست و متاسفانه هم اکنون آمار بالای اختلافات، طلاق و بزهکاری مربوط به همین شبکه های اجتماعی و ماهواره ای است و اگر سستی کرده و برای مقابله با آن عجله نکنیم، بنیان خانواده ها به وسیله این ابزارها از بین خواهد رفت.
 
 
 آسیب های نو پدید در کشور به دلیل توسعه فناوری ها رو به گسترش است و به دلیل سرعت گسترش ورود فناوری ها، توسعه خطوط تلفن همراه و فضای مجازی و اینترنت برنامه ریزی و پیش بینی کاملی در این زمینه انجام نشده است و  آسیب های مرتبط با فناوری جدید است که ناشی از استفاده از ماهواره، بازی های رایانه ای، تلفن همراه و اینترنت بوده و بروز این آسیب ها همچنین می تواند زمینه ساز سبک جدیدی از آسیب های اجتماعی باشد و به همین دلیل برنامه ریزی برای پیشگیری و کاهش آنها ضروری است.
 
 استفاده نامناسب از تلفن همراه در سال های اخیر به آثار منفی و آسیب های بسیاری منجر شده است که از جمله آن می توان به کانال های تلگرام مخرب، پیام های مستهجن، دوستی های خیابانی، تزلزل ارزش ها و ارتباطات غیر مناسب اشاره کرد.
 
در صورت عدم کنترل شبکه های اجتماعی و تاخیر در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، آسیب هایی همچون از بین رفتن قبح روابط نامتعارف، مصرف مشروبات الکلی، پرخاشگری، عشق های مثلثی، تزلزل بنیان خانواده، ارتباطات نامشروع، رواج مدهای غربی، شیطان پرستی و فرقه های انحرافی که از طریق کانال های اجتماعی افراد زیادی را جذب کرده است، بنیان خانواده و جامعه را از بین خواهد برد.
 
باید از شبکه های مجازی اجتماعی داخلی که امنیت بیشتری دارد استفاده شود و شبکه های مجازی اجتماعی داخلی هنوز به طور کامل مردم معرفی نشده تا مردم بتوانند از این شبکه ها استفاده کنند.
 
شبکه ملی اطلاعات نیز ابزاری بسیار کارآمد برای کنترل و نظارت بر نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی است.
 
در پایان از مسئولان ذیربط انتظار می رود با حمایت از ایجاد شبکه های اجتماعی سالم داخلی و نظارت بیشتر بر شبکه های اجتماعی خارجی و نرم افزار های پیام رسان که به راحتی اطلاعات کاربران ایرانی را در اختیار بیگانگان قرار می دهد زمیه سالم سازی محیط های مجازی و ایجاد امنیت روانی در بین خانواده ها را فراهم آورند.
 
انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد