سرویس: سیاسی
کد خبر: 55661
|
13:19 - 1395/05/16
نسخه چاپی

بدنبال وعده عمل نشده در پرداخت پول كشاورزان؛

آقاي وزير! پرداخت تضميني 48 ساعته گندم كاران، 45 روز است پرداخت نشده

آقاي وزير! پرداخت تضميني 48 ساعته گندم كاران، 45 روز است پرداخت نشده
45 روز از وعده پرداخت تضميني بهاي گندم خريداري شده از كشاورزان ميگذرد و اين در حاليست كه وزارت جهاد كشاورزي وعده پرداخت ظرف مدت ۴۸ ساعت را داده بود.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازآران مغان، كشاورزان شهرستان پارس آبادمغان در استان اردبيل امسال سال زراعی سختی را گذراندند و بخش زیادی از تولیدات و محصولات آنها از جمله گندم یک سال تلاش و زحمت آنها با وقوع باران شديد و تگرگ از بین رفت.

 

حال به رغم خسارات ناشي از تگرگ به كشاورزان، بلای عمل نکردن به وعده های داده شده هم دامن كشاورزان گندمكار پارس آبادي را گرفته و اکنون نزديك 45 روز است مدام در حال چک کردن حساب هایشان به امید واریز بهای دسترنج خویش هستند.

 

در حالي كه هر ساله بخش عمده ای از حاصل دسترنج یک‌ ساله کشاورزان گندمکار به شکل خرید تضمینی در اختیار دولت قرار می‌ گیرد تا این محصول راهبردی برای تأمین نیاز مردم دخیره سازی شود، اما امسال با وجود وعدهای مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به گندم‌کاران مبنی بر پرداخت 48 ساعته پول گندم متاسفانه با گذشت 45 روز طلب گندم کاران آنطور كه مسوولان وعده داده بودن پرداخت نشده است.

 

بررسی ها نشان می دهد که مطالبات گندم کاران هنوز به طور کامل پرداخت نشده و تاکنون، نزديك ۵۰ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده؛ اين در حاليست كه "علی قنبری" معاون وزیر جهاد کشاورزی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه ارزش خرید گندم تاکنون ۱۲ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است،مي گويد: از کشاورزان به علت تاخیر در پرداخت پول خرید گندم عذرخواهی و تعهد می‌کنیم مطالبات آنان را تا اوایل مهر به‌طور کامل پرداخت کنیم.

 

وي با بيان اينكه مطالبات کشاورزان براساس زمان تحویل گندم به آنان پرداخت شده؛ یعنی هر منطقه و هر استان که زودتر گندم را برداشت کرده و فروخته، پول را نیز سریع‌تر دریافت کرده، گفت: گندم‌کاران استان‌های خوزستان، فارس، کرمان، بندرعباس، بوشهر و گلستان عمده پول خود را دریافت کرده‌اند.

 

در حالي كه تنها خواسته كشاورزان از مسئولان درک کردن شرایط آنها و عمل به وعده هایشان است، بیشترین دغدغه کشاورزان به ویژه گندمکاران پارس آبادي فرارسیدن سررسید چك ها و اقساط وام هایشان است و تنها منبع درآمدی برای پرداخت آن هم بهای گندم خریداری شده از سوی دولت است.

 

حال انتظار می رود گندمکاران که در تولید مهمترین محصول زراعی کشور نقش تعیین کننده ای دارند، بیشتر مورد حمایت قرار گیرند تا انگیزه بیشتری در آنها برای تولید بیشتر و باکیفیت تر ایجاد شود نه اقدامی در راستای ناامید کردن آنها انجام شود.

گزارش از مرتضي بري

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد