سرویس: اقتصادی
کد خبر: 55673
|
20:19 - 1395/05/16
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد خبر داد؛

برداشت بیش از 4 هزار تن بادام زمینی در پارس آبادمغان + فیلم

برداشت بیش از 4 هزار تن بادام زمینی در پارس آبادمغان + فیلم
مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 4 هزار تن محصول بادام زمینی از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازآران مغان، علی‌اکبر حسنیان در حاشیه بازدید از مزارع بادام زمینی پارس آبادمغان اظهار داشت: کل اراضی کشاورزی پارس آبادمغان 69 هزار هکتار بوده که از این مقدار حدود 750 هکتار از ارضی آبی این شهرستان به کشت بادام زمینی اختصاص یافته که پیش بینی می شود بیش از 4 هزار تن بادام زمینی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

 

وي با بيان اينكه کشت این محصول از سال 93 در شهرستان پارس آبادمغان ترویج شده، گفت: آغاز کشت بادام زمینی از سال 93 با 20 هکتار شروع و در ادامه با استقبال  خوب کشاورزان منطقه کشت کشت این محصول در سال 94 به 450 هکتار و در سال 95 به 750 هکتار افزایش یافته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از جمله مزایای زراعت بادام زمینی را حاصلخیزی خاک، هزینه پایین کاشت و صرفه جویی در مصرف آب دانست و به کشاورزان منطقه توصیه کرد: برای ایجاد تناوب زراعی با انواع زراعت بویژه با غلات، کشت بادام زمینی را در اولویت خود قرار دهند.

 

حسنیان با بیان اینکه کشاورزان منطقه امسال نیز استقبال خوبی از کشت محصول بادام زمینی داشته اند، تصریح کرد: پیش بینی می شود از هر هکتار محصول بادام زمینی کشت شده در این شهرستان در حدود 5/5 الی 6 تن محصول برداشت می شود.

 

بادام زمینی از جمله حبوبات پر انرژی است که حاوی مقادیر زیادی پروتئین می باشد کاشت این نوع محصول که معمولا با هوای گرم سازگاری دارد امسال با استقبال کشاورزان پارس آبادی برای جا کاشت گندم در کشت دوم روبرو شده است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد