سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 55851
|
09:46 - 1395/05/20
نسخه چاپی

بخشدار بخش مرکزی نیر:

تعیین دهیاران به عنوان بهره‎بردار ماهی‌های رها شده در سدهای معیشتی

تعیین دهیاران به عنوان بهره‎بردار ماهی‌های رها شده در سدهای معیشتی
بخشدار مرکزی نیر از تعیین دهیاران روستاها به عنوان بهره بردار و نگهداری کننده ماهی های سفید رها شده در سدهای معیشتی نیر خبر داد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازنیریمیز، طی جلسه ای با حضور بخشدار مرکزی، مدیر جهاد کشاورزی نیر و دهیاران روستاهای مستان آباد، چهره برق و میجمیر، بهره برداران از ماهی های سفید رها شده در سدهای معیشتی بخش مرکزی نیر مشخص شدند.

 

در این جلسه دهیاران روستاهای نامبرده به عنوان بهره بردار و نگهداری کننده این ماهی ها تعیین شدند.

 

مهدی بخشی با اشاره به  رهاسازی 120 هزار قطعه بچه ماهی در سدهای معیشتی روستاهای مجمیر، مستان آباد و چهره برق افزود: از این تعداد 60 هزار قطعه در سد معیشتی روستای مجمیر، 40 هزار قطعه در سد روستای مستان آباد و 20 هزار قطعه در سد معیشتی روستای چهره برق رها سازی شده اند.

 

وی افزود: این بچه ماهی ها از نوع ماهی سفید و یک گرمی هستند.

 

 بخشدار مرکزی نیر گفت: ماهی سفید از جمله آبزیانی است که ارزش غذایی بالایی دارد و یکی از مهم‌ترین ماهیان استخوانی دریای خزر بوده و با توجه به ارزش غذایی بالا، کیفیت گوشت و لذیذ بودن مورد توجه صیادان، ساحل نشینان و مردم کشور ما و حتی سایر کشورهای حاشیه دریای خزر است.

 

ارزش غذایی گوشت این ماهی بر حسب جنسیت، وزن، سن، رژیم غذایی و زمان نمونه‌برداری متفاوت است اما بصورت میانگین در هر 100 گرم گوشت ماهی 20-18 گرم پروتئین و به مقدار 6-4 گرم چربی وجود دارد.
 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد