سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 55863
|
11:02 - 1395/05/20
نسخه چاپی

همزمان با حضور خادمان حرم رضوی؛

پارس آبادمغان عطر و بوی حرم رضوی را به خود گرفت

پارس آبادمغان عطر و بوی حرم رضوی را به خود گرفت
با ورود کاروان خادمان حرم رضوی و پرچم سبز بارگاه امام هشتم، عطر رضوی در شهرستان پارس آبادمغان پیچید.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازآران مغان، در روزهای اخیر کاروان خادمان حرم ثامن‌الائمه امام رضا(ع) که حامل پرچم متبرک بارگاه رضوی هستند میهمان استان اردبيل بوده و عاشقان ولایت استقبال گسترده‌ای از این کاروان داشته‌اند.

سفیران حرم رضوی شامگاه گذشته میهمان مردم پارس آبادمغان شدند تا با پیچش عطر و اهتزاز پرچم حرم، به این شهر رنگ و بوی دیگر بدهند.

 

ديشب این کاروان وارد پارس آباد شد و همراه آن مردم مؤمن، ولایی و انقلابی این شهرستان استقبال کم‌نظیری از پرچم متبرک حرم رضوی و خادمان زائران امام رضا(ع)‌ داشتند.

عاشقان اهل بیت (ع) در مسير منتهي به مصلي امام خميني (ره) پارس آباد اجتماع عظیمی را برای زیارت پرچم متبرک حرم رضوی و خادمان زائران امام رضا(ع)‌ شکل دادند.

پرچم در میان خیل جمعیت عاشقان که زمزمه یا امام رضا (ع) را بر لب داشتند، وارد مصلي امام (ره) شد و چشمان عاشقان به پرچم سبز بارگاه امام رضا (ع) نورانی شد.

خیل جمعیت مردم پارس آباد در استقبال از کاروان خورشید هشتم وصف نشدنی بود که این حرکت زیبا نشانه عشق و ارادت این مردم نسبت به امام رضا (ع) است.

قرائت زیارت خاصه امام رضا (ع) عطر و بوی دیگری به این مراسم بخشیده بود به گونه‌ای که اشک هزاران عاشق را روانه بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) کرد.

مدیحه‌سرایی یکی از خادمان، حال و هوای فضای حرم را به این مصلي بخشید که انسان در آن لحظه احساس می‌کرد در گوشه یکی از رواق‌های حرم نشسته و این صدای دلنواز را در وصف علی‌بن موسی الرضا (ع) می‌شنود.

حجت الاسلام رشادي امام جمعه پارس آباد با اشاره به اینکه مردم پارس آباد برای اولين بار میزبان خادمان حرم حضرت رضا (ع) هستند، گفت: مأمن و پناهگاه مردم ایران وجود با عزت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) است.

در اين محفل نوراني خادمان حرم رضوی نشان افتخار خادمی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را به امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد اعطا کردند و در ادامه بسته هاي متبرك حرم رضوي در بين مردم حاضر در اين مصلي پخش شد و خادمين پرچم متبرك بارگاه امام الغربا حضرت امام رضا (ع) را در بين عاشقان دست به دست كردند تا همه به نوعي با زيارت اين بيرق عرض ادبي كرده باشند خدمت آقا علي بن موسي الرضا(ع).

به گزارشآران مغان،مردم ولایتمدار شهرستان پارس آباد که در ميدان امام حسين (ع) جهت حضور خدام حرم رضوی  لحظه شماری می کردند با قرباني كردن، پخش شیرینی و ایستگاههای صلواتی که توسط بسيج اصناف برپا شده بود از خدام حرم رضوي و عاشقان علي بن موسي الرضا (ع) استقبال كردند.

لازم به توضیح است هر ساله همزمان با دهه کرامت که از سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد ثامن‌الائمه(ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده تعدادی از خادمان حرم رضوی با حمل پرچم متبرک بارگاه امام رضا(ع) به شهرهاي مختلف سفر کرده و عاشقان ولایت را از عطر حرم رضوی سرمست می‌کنند.

انتهاي پيام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد