سرویس: اجتماعی
کد خبر: 55878
|
15:01 - 1395/05/20
نسخه چاپی

روز خبرنگار یا روز تسویه!

روز خبرنگار یا روز تسویه!
در این ایام اخیر و مناسبت روز خبرنگار اگر دقت شود برنامه‌های مختلفی برای پاسداشت خبرنگار برگزار شد که بعضاً در این برنامه‌ها مطالبی عنوان شد که جای تامل دارد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازبسیج رسانه،در این ایام اخیر و مناسبت روز خبرنگار اگر دقت شود برنامه‌های مختلفی برای پاسداشت خبرنگار برگزار شد. مطالبی بعضاً در این برنامه‌ها عنوان شد که جای تامل دارد.

از جمله اینکه؛ برخی رسانه‌ها اقدام به بازتولید ناامیدی در جامعه می‌کند...!

باید از این مسئول پرسید روز خبرنگار چه روزی است، جهت روشن شدن مناسبت روز خبرنگار باید گفت 17 مرداد روزی است که شهید محمود صارمی که تنها سلاحش ایمان و قلمش بود و در آن وضعیت بحرانی افغانستان برای اینکه بتواند مظلومیت مردم ستم‌دیده مزار شریف را به گوش جهانیان برساند در مقابل ظالمان و تروریست‌ها سینه سپر کرد و با توجه به اینکه محسن پاک آیین سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان در روز 13 مرداد با ناصر ریگی سرکنسول ایران در مزار شریف در تماسی نگرانی از امنیت و جان دیپلمات‌ها و خبرنگار جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند در این تماس گفته می‌شود روادید شما به ترمذ گرفته شده و سریعاٌ و دراولین فرصت نقل مکان کنید.

شهید محمود صارمی با حس تکلیف و وظیفه‌شناسی در مزار شریف می‌ماند و به شهادت می‌رسد این در حالی بوده که این شهید نقاحت ناشی از جراحی را هنوز به تن داشته و وضعیت جسمی خوبی هم نداشته است.

متاسفانه در سخنان مسئولین استانی هیچ حرفی از شهدا به میان نمی‌آید؟!

چرا شکسپیر و هملت برای شما شده قهرمان! در حالی که آیا مفاخر کم داریم؟ تاریخ ما پر از ستاره‌های طلائی قهرمانان، جانبازان، ایثارگران بنام است.

چرا توجه نمی‌شود در اطراف ما و در سوریه چه می‌گذرد و عکس و چشمان خیس و منتظر فرزندان شهدای حرم را نمی‌‌بینیم و هیچ مثالی از این‌ها به میان نمی‌آید.

علاوه بر این، امیدواریم کلاه خود را قاضی کرده و عمیقاً بیاندیشید که با حضور برخی از مسئولین استانی به فریضه نماز بی‌توجهی می‌شود و در زمان بانک اذان موسیقی پخش می‌شود در حالی که با یک تنفس 10 دقیقه‌ای نماز هم به جماعت می‌شد ادا کرد.

در این مراسمات به نظر می‌رسد عده‌ای دنبال توجیه عملکرد گذشته بوده و مدام دولت قبلی را به باد انتقاد گرفته و کم‌کاری‌ها را به قبل وصل می‌کنند و از فرضیه «چون دیگران اشتباه کرده پس من هم می‌توانم اشتباه کنم» الگو می‌گیرد در حالی که باید در روز قیامت جواب سفره خالی مردم را بدهید.

مسئول محترم آیا دادن امتیاز رسانه‌ای شد معجزه؟! این قیاس مع‌الفارق به چه منظور بزرگنمایی می‌شود بنابراین باید معنی و مفهوم دقیق معجزه دوباره خوانی شود.

در برخی اظهارات اقرار می‌شود که رسانه‌های قبلی زیر فشارند و اگر این خانواده را تقویت و بزرگتر کنیم ظلم است یا در مقابل پارلمان محلی مسئول عزل شده را در مراسمات دعوت نموده و جو خاصی را بوجود می‌آورند و آیا این نشان دهنده عدم قبول قانون نیست؟

مجموعاً اینکه این نوع رفتار و بیان‌ها نشان می‌دهد؛ روز، روز خبرنگار نبوده بلکه روز تسویه حساب بوده است.

باشد که مسئولین استان به موضوع خوب توجه کنند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد