سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 55881
|
17:03 - 1395/05/20
نسخه چاپی

مسئول بهداشت شهرستان پارس آباد خبر داد؛

افزایش آمار سگ گزیدگی در سه ماهه نخست امسال در اصلاندوز

افزایش آمار سگ گزیدگی در سه ماهه نخست امسال در اصلاندوز
مسئول شبکه بهداشت شهرستان پارس آباد از افزایش آمار سگ گزیدگی در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته در اصلاندوز خبر داد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تبار،"اسرافیل ممی زاده" مسئول شبکه بهداشت پارس آباد صبح امروز در جلسه شورای بهداشت از افزایش سگ گزیدگی در اصلاندوز نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:با توجه به انتقال بیماریهای از جمله هاری،کالاآزار،سالک و کیست هیداتیک از طریق حیوان سگ به انسان، لازم است مسئولان ذی ربط برای مهار سگ های ولگرد و بی صاحب برنامه ریزی داشته باشند.

وی با اشاره به ازدیاد سگهای ولگرد در سطح شهر اصلاندوز اظهار کرد:مردم برای پیشگیری از بیماری سگ گزیدگی از جمله هاری از نزدیکی به این حیوان خودداری کرده و در صورت سگ گزیدگی بلافاصله به مرکز بهداشت و درمان اصلاندوز مراجعه کنند.

مسئول شبکه بهداشت پارس آباد افزود:واکسن بیماری هاری در کشور کمبود بوده و این بیماری صد در صد کشنده است که لازم است شهروندان و روستاییان خود را در مقابل این سگها محافظت کنند.

ممی زاده تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد سگ گزیدگی و هزینه بالای واکسیناسیون این بیماری، باید تدبیری توسط شهرداری اصلاندوز برای کنترل سگ‌های ولگرد در سطح شهر شود.

 

این مسئول همچنین از مشاهده بیماری کالاآزار(یک نوع پشه)در کودکان زیر 5 سال اصلاندوز خبر داد و گفت:بیماری هاری در بخش نداریم اما سه مورد بیماری کالاآزار در منطقه مشاهده شده است.

وی در ادامه از افزایش بیماری تب مالت نسبت به سال گذشته در اصلاندوز خبر داد و گفت:بیماری زئونوز(تب مالت)یک نوع بیماری است که از طریق پنیرهای تازه و بدون پاستوریزه غیر بهداشتی انتقال می یابد.

به گزارشارس تبار،صبح امروز چهارشنبه کمیته بررسی بیماری زئونوز با اولویت تب مالت و حیوان گزیدگی در سالن اجتماعات بخشداری اصلاندوز برگزار شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد