سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 55993
|
11:04 - 1395/05/24
نسخه چاپی

آقای استاندار؛ روستای بزرگ گیوی را هم دریابید!

آقای استاندار؛ روستای بزرگ گیوی را هم دریابید!
شهرستان کوثر (گیوی) با وجود زیرساخت های غنی صنعتی، گردشگری و کشاورزی در جنوب استان اردبیل با تمام محرومیت و مظلومیت خود همچنان در بن بست به سر می برد و متاسفانه هیچ توفیقی هم ندارد که علت این محرومیت ها چیست.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازکوثرخبر، اولویت استفاده از ظرفیت فاینانس به مبلغ 200 میلیون یور در راه آهن اردبیل – میانه، جذب 17 سرمایه گذار برای اجرای پروژه های متعدد در مشکین شهر، تکمیل پروژه های راه ماسوله، ماجولان، شال و دیگر محورهای مواصلاتی در شهرستان خلخال، توسعه گردشگری شهرستانهای سرعین و مشکین شهر، از جمله مواردی بود کهاستاندار اردبیلاخیراَ از پیگیری و اولویت بندی آنها خبر داده است.

بدون شک جای بسی امیدواری در اجرای این پروره هاست و باید پیگیری موثری از سوی مسئولین امر در این خصوص صورت گیرد.

اما لازم است بدانیم که استان اردبیل فقط در شهرستانهای سرعین، اردبیل، مشکین و خلخال خلاصه نشده است و یقیناَ استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های همه 10 شهرستان اردبیل مسیر هدف که همانا توسعه گردشگری، صنعتی، کشاورزی وعمرانی است را میسر خواهد کرد.

این در حالی است که شهرستان کوثر(گیوی) با وجود زیرساخت های غنی صنعتی، گردشگری و کشاورزی در جنوب استان اردبیل با تمام محرومیت و مظلومیت خود همچنان در بن بست به سر می برد و متاسفانه هیچ توفیقی هم ندارد که علت این محرومیت ها چیست.

بر همین اساس و با توجه به پیشینه این محرومیت در کوثر لازم است پتانسیل های این شهرستان هم از سوی مسئولین شهرستانی و استانی خاصه استاندار اردبیل معرفی و در جهت جذب سرمایه گذار اقدامات شایسته ای انجام شود.

خبرنگار کوثرخبر در گفتگوی مردمی به مسئله محرومیت شهرستان کوثر بین دیگر شهرستانها پرداخته است.

جوانی در گفتگو با خبرنگار کوثرخبر معتقد است قابلیت ها و ظرفیت های استان اردبیل در همه عرصه ها بیش از پیش مهیا بوده است ولی مسئولین امر نسبت به معرفی آن ظرفیت ها و عدم جذب سرمایه گذار باعث شده است زیرساختها در اکثر مناطق مهجور باقی بماند.

فرهنگی کوثری در ادامه می گوید: واضح است که اگر مسئولین به ظرفیت های منطقه توجه داشته باشند و کارشناسی عمل کنند آن منطقه پیشرفت های چشمگیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: پیشرفت همه جانبه مشگین شهر و سرعین من جمله مصداق توجهات بیش از پیش آنهاست.

این فرهنگی همچنین توجه به ظرفیت های شهرستان کوثر را مطرح کرد و گفت: مسئولین می بایست بین شهرستانها تبعیض گونه عمل نکنند که متاسقانه این عمل غیر کارشناسی شده باعث غنی تر شدن مناطق غنی و محروم تر ماندن مناطق محرومی همچون کوثر شده است.

ورزشکار پیشکسوت کوثری هم موضوع تبعیض شهرستانی را مطرح کرد گفت: در چند سال گذشته شهرستان کوثر در ورزشهای کشتی، فوتبال، تنیس روی میز و ... در سطح استان مطرح بود که متاسفانه با عدم توجه مسئولین امر ورزش به مطالبات ورزشکاران کوثری همه رشته های مذکور در این شهرستان به تاریخ پیوستند.

یک مدیر مسئول هم بر این باور است که استان اردبیل 10 شهرستان دارد و میتوان همه این شهرستانها را دارای ظرفیت های قابل گردشگری، کشاورزی، صتعتی و ...  برشمرد؛ اما مسئله ای که مطرح است توجه بیشتر مسئولین امر استانی به برخی از شهرستانها می باشد که این نوع حمایت مسئولین باعث شده است مردم تبعیض بین شهرستانها را به عینه لمس کنند و این اصلاَ برای استان مثمر ثمر نخواهد بود.

دانشجوی دکترای کوثری هم اظهار کرد: از مسئولین استانی تقاضا دارم ضمن توجه به ظرفیت های اقتصادی و گردشگری به شهرستان کوثر حداقل دستورات لازم جهت برپایی شاخه ای از دانشکده های فنی مهندسی و کشاورزی و ادبیات ویا سایر رشته های متناسب دانشگاه محقق اردبیلی را در این شهرستان مبذول فرمایند تا علم پروران کوثری حداقل محرومیت علمی را تجر به نکنند.

به گزارشکوثرخبر، مطلب نگاشته شده ضمن اینکه ظرفیت ها و زیرساخت های شهرستان کوثر را به رخ می کشد بلکه طرح قیاس بین شهرستانهای استان اردبیل است و هیچ حرکت کاذب و منحرفی در آن وجود ندارد؛ چرا که این نگاشته ها از درد و دلهای مردمی نشات گرفته است و جزء مطالبات این مردم نیز مطرح می شود.

سخن آخر: با همه درد و دلهایی که کردیم بر آن باوریم که می توان شهرستان کوثر( گیوی) را دریافت و بیکاری و مهاجرت را با اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین توجه به قابلیت های بلقوه آن جبران کرد.


انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد