سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 56001
|
12:04 - 1395/05/24
نسخه چاپی

رتبه دوم کارشناسی ارشد روان شناسی:

موفقیتم را مدیون جانبازان اعصاب و روان هستم

موفقیتم را مدیون جانبازان اعصاب و روان هستم
رتبه دوم کارشناسی ارشد روان شناسی دانشگاه محقق، موفقیت خود در زندگی را مدیون ایثار و فداکاری های جانبازان اعصاب و روان دانست و گفت: می خواهم آرامشی همچون آرامش و آسایشی که شهدا و ایثارگران به ملت دادند، به مردم هدیه کنم.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل از ابصارخبر، فائزه بخشعلی زاده جزو دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه محقق اردبیلی است که علی رغم اینکه می توانست بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیلات خود ادامه دهد اما روحیه سرشار از اخلاص و بسیجی وار وی که برگرفته از ایثار پدر در دوران دفاع مقدس است به او اجازه نداد تا بدون تلاش و جدیت مضاعف وارد این مقطع شود پس همچون سایر دانشجویان علاقمند و مشتاق تحصیل وارد میدان علم آزمایی به نام کنکور شد تا با کسب رتبه دوم در این آزمون سراسری تعهد و تخصص را عملاً به اثبات برساند.

پایگاه خبری تحلیل ابصارخبر ضمن تبریک مجدد به خاطر کسب این موفقیت بزرگ با وی گفتگو نشست تا دانشجویان بیشتر با اخلاق و منش و راز موفقیت این دانشجوی روان شناسی بیشتر آشنا شوند.

با سلام در مورد پیشینه رتبه دوم ارشد روانشناسی بگویید؟

فائزه بخشعلی زاده ایرانی، متولد آبان 1372 اردبیل، دانشجوی رشته ی روان شناسی بالینی دانشگاه محقق اردبیلی هستم.

چطور شد روان شناسی را برای ادامه تحصیل انتخاب کردید؟

من علاقه ی زیادی به شناخت ابعاد وجودی انسانها داشته و دارم و به دنبال راهی برای کشف درون انسانها بودم. همچنین با توجه به اینکه جامعه ی ما غرب زده شده و متاسفانه مردم میهن عزیزمان در اثر این تهاجم فرهنگی مبتلا به بیماری های روحی و روانی شده اند و نیازمند کمک هستند و زندگی ها در حال فروپاشی هستند و شادی و آرامش میان مردم کمرنگ شده است و همچنین مشاهده ی جانبازان اعصاب و روان که برای حفظ آرامش ما از جان گذشتگی کردند اما اکنون آسایش و آرامش خود را از دست داده اند و عذاب می کشند، به این فکر افتادم که در رشته ای تحصیل کنم که بتوانم آرامش را به مردم عزیز کشورم هدیه کنم.

در طول دوران تحصیل، جزو دانشجویان برتر کلاس بودید؟ معدل کارشناسی تان چند بود؟

جز استعدادهای درخشان بودم و معدل کارشناسی ام 18/42 است.

پایه علمی خوبی داشتید، فکر می کنید این قضیه تاثیرگذار بود یا اینکه کنکور قضیه متفاوتی است؟

مسلما بدون پايه ي علمي و تجربه نمي‌توان موفق بود. به طور کلی به نظر من آنچه که باعث موفقیت در یک رشته می شود در قدم اول عشق و علاقه به رشته تحصیلی هست.

 

درباره ویژگی هایی که به شما در کسب رتبه کمک کرد بگویید. منظورم ویژگی هایی است که داوطلبان باید آنها را در خودشان تقویت کنند تا به موفقیت برسند.

 احساس تعهد،تقویت روحيه‌ي شكست ناپذيری و خلاق از جمله موادی است که به انسان جهت رسیدن به اهدافش کمک می کند. 

مهمترین مورد به نظرم این هست که اگر دانشجویی رشته روانشناسی را انتخاب کرد از همان اول بداند این رشته مقدس است و به عنوان یک درمانگر هدف اصلی کمک به مردم است وقتی چنین دیدی را داشته باشید می دانید که نسبت به این نوشته ها مسئولیت دارید و باید از همین نظریه ها، خلاقیت خودتان برای درمان استفاده کنید پس خوب یاد  می گیریم که خوب به کار ببریم.

رتبه دو کارشناسی ارشد روانشناسی قصد دارد کجا ادامه تحصیل بدهد؟

دانشگاه شهید بهشتی تهران

رمز موفقیت شما در چیست؟

راه موفقیت برای من فقط و فقط در  7 واژه  توکل، تفکر، تلاش، دعای پدر و مادر، نماز اول وقت،صبوري و انگيزه نهفته است.

 

احتمالا لحظه هایی داشتین که نا امید شدین، خسته شدین و یا فکر کردین که نمی توانید در کنکور موفق بشوید. در این لحظه ها چه کار میکردید؟

مسلما همچين لحظه هايي داشتم اما سعي ميكردم به هدفم فكر كنم و بعد با خوندن متن ها و جمله هاي اميدواركننده ي بزرگان روحيه ي دوباره بگيرم، به این فکر می کردم که اگه امسال موفق نشم فاجعه ای اتفاق نمیفته، فرصت هست که سال بعد دوباره بخوانم البته این بار با پایه قوی تر.

 

در کنار تحصیل آیا کارهای دیگری نیز انجام می دادید؟

به انجام کارهای اجتماعی و فرهنگی و هنری علاقه بسیاری دارم و در رشته های نقاشی، معرق، منبت و داستان نویسی نیز تجربه های خوبی بدست آوردم.

 

به غیر از درس خواندن در تشکل های دانشجویی نیز فعالیت داشتید؟

من از دوران راهنمایی در مدرسه عضو بسیج بودم اما فعالیت خود را به طور جدی در بسیج دانشگاه محقق اردبیلی شروع کردم و در  این مدت نیز رسیدگی به امور نيروي انساني و ساماندهی حلقه های صالحین بر عهده من بود.

 

چه عاملی باعث شد تا بسیج دانشجویی  را بعنوان تشکل محل فعالیت انتخاب کنید؟

تشکل‌های دانشجویی فرصتی برای دانشجو ایجاد می‌کند تا برای کار دسته‌جمعی آماده شود. و چون من به کارهای دسته‌جمعی برای کسب مهارتهای گوناگون مثل مهارتهای سیاسی و اجتماعی معتقد هستم وارد تشکل دانشجویی در کنار تحصیل شدم.

ضدیت با استکبار، کمک به پیشرفت کشور، اتحاد ملی، پیشرفت علم، حضور و شرکت در مبارزه و پیکار همگانیِ ملت ایران برای غالب آمدن بر توطئه‌ها و بر دشمنی‌ها که هدف اصلی من جهت عضویت در تشکل دانشجویی بود در بسیج دانشجویی بیشتر نمود و عینیت داشت به همین دلیل وارد بسیج دانشجویی دانشگاه شدم.

از دیدگاه شما یک دانشجوی بسیجی چه وظیفه ای دارد؟

به نظر من بسیجی بودن و بسیجی ماندن در واقع به میدان آوردن همه‌ی توانایی‌های انسان در راه آرمانهای نظام اسلامی است.

یک بسیجی مؤمن و معتقد باید از فکر، تحلیل و روشن‌بینی، صفا و خلوص، بصیرت و آگاهی و معرفت، روحیه جهاد علمی، مسأله‌ی اخلاق و معنویت برخوردار باشد تا بتواند با تقویت روحیه شادابی و نشاط در کنار نظم و انضباط به سایر دانشجویان روحیه امیدواری به آینده ای درخشان را تزریق کند.

 دانشجویی که اصلاً نفهمد در دنیا چه می‌گذرد، این دانشجو، دانشجوی زمان خودش نیست؛ دانشجو باید درک سیاسی داشته باشد تا بتواند با کمک رهنمودهای مقام معظم رهبری و  تحلیل های درست و منطقی راه را از چاه تشخیص داده  و علی رغم اینکه دام دشمن نیافتد دیگران را نیز از افتادن در جاده گمراهی نجات دهد.

دانشجوی بسیجی، در واقع دانشجویی است که در عین فراگرفتن دانش و آماده‌سازی علمی و فکری، خود را برای شرکت در پیشرفت های مادی ملت و کشورش  آماده کند، چرا که با فروزان کردن چراغ ایمان و هدایت در محیط دانشگاه می تواند فضا را با صفا و نورانیت خود، نورانی تر می کند.

 

بزرگترین هدفتان در زندگی چیست؟

بزرگترین هدفم سرآمد شدن در راه علم و عمل به گفته ی پیامبر گرانقدر اسلام که مصداق حدیث ایشان مصرع " ز گهواره تا گور دانش بجوی " است و نیز گام برداشتن در جهت ایجاد جامعه ای شاد و سالم است.

اگر خداوند متعال توفیق عنایت کند قصد دارم تا زمانیکه توان دارم به تحصیل علم ادامه دهم و شخصیت خود را به کمال برسانم و در کنار آن همیشه آماده ی خدمت و کمک به همنوعان عزیزم باشم و در مسیرهای فرهنگی و هنری نیز گام بردارم.

 

همانطور که می دانید همه افراد موفق الگویی در زندگی داشتند و تلاش کردند با بهره گیری از آن الگو مدارج پیشرفت و ترقی را طی کرده و به قله سعادت در دنیا و آخرت برسند، شما چه کسی را  بعنوان الگوی زندگیتان انتخاب کردید؟

در ابتدا ائمه ی اطهار که هم مصداق انسانیت و هم مصداق عالم بودن هستند، شهدای گرانقدر بخصوص شهدای عرصه علم و دانش و نهایتاً دانشمندان موفق و بزرگ

 

در پایان اگه سخن ناگفته ای مانده است بفرمایید.

اول خطاب به دوستان عزیزم که از سختی های زندگی گله مند هستند و آنها را سدی بر راه موفقیت خویش می دانند، می گویم که مسلما در زندگی همه ی انسانها سختی هست اما به مصداق آیه ی شریفه ی " با هر سختی آسانی هست..." همیشه سعی کنند سختی ها را به فال نیک گرفته و با امیدواری کامل برای بهتر شدن اوضاع به تلاش خود ادامه دهند. از این فرصت استفاده کرده و از پدر و مادر مهربانم که در تمام لحظات زندگی یاری ام کردند و پشتیبانم بودند، قدردانی می کنم. در آخر ضمن تشکر از مسئولین محترم، برای عموم دانشجویان آرزوی موفقیت و سلامتی روزافزون دارم.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد