سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56008
|
13:34 - 1395/05/24
نسخه چاپی

با افزایش حجم مراجعات در بیمارستان؛

افزایش نارضایتی‌ها از تنها بیمارستان مشگین‌شهر/ این بیمارستان پاسخگوی بیماران نیست

افزایش نارضایتی‌ها از تنها بیمارستان مشگین‌شهر/ این بیمارستان پاسخگوی بیماران نیست
با افزایش حجم مراجعات در تنها بیمارستان شهرستان مشگین‌شهر نارضایتی افزایش یافته و مردم خواستار رسیدگی به این وضعیت بیمارستان هستند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازپایگاه خبری اورامی، در این ایام وقتی به بیمارستان ولیعصر (عج)شهرستان مشگین‌شهر که تنها بیمارستان شهرستان است سر میزنیم شلوغ‌تر از سال‌های گذشته است چرا که با اجرای طرح تحول نظام سلامت که یکی از خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید در کشور خصوصاً به اقشار آسیب پذیر جامعه بود موجب شده است افرادی که پیش از این قادر به پرداخت هزینه درمانی اعضای خانواده نبودند به راحتی با حضور در تنها بیمارستان دولتی شهرستان و با پرداخت حداقل هزینه بیماران خود را مداوا کنند و از خدمات نظام سلامت بهره‌مند شوند.

 

وقتی مردم مطمئن باشند که در بیمارستان دولتی با پرداخت حداقل هزینه از خدمات کافی بهره‌مند خواهند شد دیگر نیازی نمی بینند که به بخش‌های خصوصی مراجعه کرده و هزینه‌های سرسام‌آور پرداخت کنند.

 

تنها بیمارستان شهرستان مشگین‌شهر با افزایش حجم مراجعات مشکلاتی را به همراه دارد که نارضایتی‌های عمومی را به همراه داشته است به طوری که در اورژانس بیمارستان برای هر اقدامی باید قبض پرداخت شود و برای پرداخت هر قبض باید مدتی را در صف ایستاد تا مبلغ قبض هر چند ناچیز اما باید پرداخت شود لذا بهتر است در این مرکز نیز برای بیماران ورودی پرونده ای تشکیل و کلیه خدمات انجام و بعد از پایان و در زمان ترخیص به صورت یکجا تصفیه شود تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

 

از دیگر مشکلاتی که در این بیمارستان وجود دارد این است که بخش سونوگرافی این بیمارستان به دلیل حجم مراجعات قادر به پاسخویی به عموم مردم نیست لذا برای انجام سونوگرافی باید قبل از یک ماه وقت گرفته شود که در این صورت بیماران دچار مشکل می‌شوند و در بخص خصوصی هم که تنها یک مرکز سونوگرافی در سطح شهر وجود دارد که برای آن هم باید چند روز قبل از مراجعه وقت گرفته شود و در قبال انجام سونوگرافی هزینه گزاف پرداخت می‌شود که با توجه به وضعیت معیشتی جامعه هر بیماری قادر به پرداخت این هزینه نیست لذا لازم است مسئولین امر در این خصوص نیز چاره‌ای اندیشه کنند.

 

برخی از مردم برای درمان بیماری می‌بایست به پزشک متخصص مراجعه کند که در این خصوص نیز در بیمارستان مشگین‌شهر با پرداخت حداقل هزینه درمانی بیماران می‌توانند از مشاوره و ویزیت پزشکان متخصص استفاده کنند که این امر نیز از خدمات نظام سلامت به مردم است اما برای مراجعه به پزشکان متخصص نیز باید حداقل نصف روز وقت و هزینه صرف کرد تا به این پزشکان دسترسی پیدا کرد چرا که برای نوبت گیری باید اول وقت در بیمارستان حاضر شد و مدت زیادی را در صف ایستاد تا نوبت برای ثبت نام بیمار در سامانه بیمارستان برسد و بعد از ثبت نام باید در صف صندوق برای پرداخت هزینه ویزیت ایستاد تا این هزینه ناچیز به حساب بیمارستان واریز شود و ساعت‌ها باید در صف انتظار برای نوبت ویزیت ایستاد تا نوبت برسد و وقتی نوبت بیمار رسید به علت حجم زیاد مراجعه کنندگان معمولاً ویزیت به صورت چند نفر همزمان انجام می‌گیرد و در مقابل چند بیمار از یک بیمار شرح حال گرفته و برایش نسخه می نویسندکه این امر نیز اصلاً مناسب برای بیمار و بیمارستان نیست، در حالی که با راه اندازی سیستم الکترونیکی و یا سامانه اینترنتی نه تنها خدمات به نحو احسن انجام می‌گیرد بلکه مردم نیز از رفت و آمدهای بی مورد و ایستادن در صف‌های طولانی رها می‌شوند و بیمارستان نیز از این نارضایتی عمومی خارج می‌شود به طوری که با راه اندازی سامانه های الکترونیکی بیماران به راحتی و با صرف حداقل زمان از منازل خود و یا کافی‌نت‌ها  می‌توانند نوبت گرفته و در زمان مقرر در محل بیمارستان حاضر شوند در این صورت حجم مراجعات مداوم در بیمارستان به حداقل کاهش می‌یابد و بیمارستان نیز با برنامه ریزی مناسب می‌تواند بهترین خدمات را به بیماران ارائه کند.

 

از مشکلات دیگر بیمارستان مشگین‌شهر نبود فضای کافی برای بستری شدن بیماران است که در برخی موارد بیماران مجبور هستند در سالن بیمارستان بستری و مداوا شوند لذا بیمارستان این شهرستان جوابگوی بیماران نیست.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد