سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56027
|
09:39 - 1395/05/25
نسخه چاپی

فرماندار مشگین‌شهر عنوان کرد؛

افزایش حجم مراجعات عامل نارضایتی مردم از بیمارستان مشگین

افزایش حجم مراجعات عامل نارضایتی مردم از بیمارستان مشگین
فرماندار مشگین‌شهر گفت: بیش از 80 درصد خدمات درمانی در شهرستان انجام شده و تنها موارد خاص به استان اعزام می‌شودکه این امر موجب افزایش حجم مراجعات نارضایتی شده است.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازپایگاه خبری اورامی، ابراهیم امامی فرماندار مشگین‌شهر در خصوص نارضایتی عمومی در تنها بیمارستان شهرستان مشگین‌شهر گفت: قطعاً هر کاری که با وسعت زیاد و در سطح گسترده انجام گیرد برخی مشکلات را به همراه خواهد داشت لذا در گذشته مراجعات به بیمارستان کم بود و نارضایتی‌ها نیز در آن حد بود اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور حجم مراجعات به بیمارستان به صورت چشم گیری افزایش یافته است و این امر برخی محدودیت‌های و نارضایتی‌ها را در ارائه خدمات به همراه خواهد داشت اما تلاش می‌شود این نارضایتی ها و مشکلات به حداقل کاهش یابد.

 

وی افزود: در گذشته با توجه به محدودیت‌های مکانی ارائه خدمات به حداقل افراد انجام می‌گرفت اما در دو سال گذشته بزرگترین و مجهزترین اورژانس شمال‌غرب کشور در این شهرستان راه اندازی و تجهیز شده و همچنین با اجرای طرح نظام سلامت در کشور پذیرش اورژانس چندین برابر افزایش یافته است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خدمات اورژانس بیمارستان توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود و برخی مشکلاتی را نیز به همراه دارد اما عمده مشکلات و نارضایتی‌های عمومی ار این بیمارستان افزایش حجم مراجعات است.

 

امامی در خصوص وضعیت سونوگرافی در بیمارستان و شهرستان گفت: متاسفانه اکثر افرادی که به اورژانس و یا بیمارستان مراجعه می‌کنند خواستار سونوگرافی هستند و با توجه به اینکه سونوگرافی این بیمارستان بیشتر به بیماران اورژانس که در اولویت هستند خدمات ارائه می‌کند قطعاً در نوبت دهی به سایر بیماران با مشکل مواجه خواهد شد چرا که ظرفیت پذیرش بیمار در این بخش با محدودیت همراه است اما در خارج از بیمارستان یک واحد سونوگرافی موجود است و یک واحد دیگر به زودی به در این شهرستان راه اندازی می‌شود تا بیماران بتوانند به راحتی بتوانند سونوگرافی را در حداقل زمان انجام دهند.

 

وی در خصوص بستری شدن بیماران در سالن بیمارستان گفت: متاسفانه در گذشته تعداد متخصصان در این شهرستان خیلی کم بود اما در سال‌های گذشته بالغ بر 40 پزشک متخصص در زمینه‌ای مختلف در این شهرستان افزایش یافته است و این امر موجب شده است ارائه خدمات و یا انجام عمل جراحی به سرعت پیش رود.

 

وی ادامه داد: برای مدیریت بماران در سالن بیمارستان می‌توان حجم ارائه خدمات را کاهش داد و براساس ظرفیت بیمارستان خدمات ارائه کرد و سایر بیماران را به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار انتقال داد اما در این حالت بیماران و خانواده‌های انان دچار مشکل می‌شوند لذا برای جلوگیری از این مشکلات و برای راحتی بیماران سعی شده است حداکثر خدمات و پذیرش در این بیمارستان انجام گیرد.

 

فرماندار مشگین‌شهر تصریح کرد: در حال پیگیری برای دریافت مجوز برای احداث بیمارستان دیگر در این شهرستان هستیم تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم و مردم به راحتی بتوانند بیماران خود را بدون مشکل و نارضایتی درمان کنند.

 

وی خاطر تاکید کرد: در  گذشته اکثر بیماران به استان‌اردبیل و آذربایجان شرقی انتقال داده می‌شود اما اکنون بیش از 80 درصد خدمات درمانی در این شهرستان انجام می‌گیرد و تنها موارد  خاص به استان اعزام می‌شود.

 

وی گفت: به منظور راحتی بیماران و کاهش خطرات احتمالی در رفت و امد جاده‌ای اورژانس هوایی در این شهرستان راه اندازی شده است تا بیماران به راحتی و با حداقل زمان به مرکز استان منتقل و مداوا شوند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد