سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56028
|
09:45 - 1395/05/25
نسخه چاپی

لبه تیز تلگرام بر پیکر اعتقادات و باورها

لبه تیز تلگرام بر پیکر اعتقادات و باورها
درواقع فضاي مجازي چاقوي دوسر تيز و دولبه اي است که همه اعتقادات، باورها، آرمانها و حتي حريم ها را از بيخ بريده و حتي يک لحظه هم در شکستن آنها تامل نمی کند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازکوثرخبر، اين روزها نميتوان تاثير مثبت و منفي فضاي مجازي را در عرصه هاي متعدد بخصوص در زمينه سياسي و اقتصادي ناديده گرفت.
اما با چه منطقي ميتوان مطالب عنوان شده در فضاي مجازي را موثق و معقول دانست؟ آيا يقيناَ منابع موثقي در فضاي مجازي اساساَ شکل گرفته است؟
درواقع فضاي مجازي چاقوي دوسر تيز و دولبه اي است که همه اعتقادات، باورها، آرمانها و حتي حريم ها را از بيخ بريده و حتي يک لحظه هم در شکستن آنها تامل نميکند.
اما افرادي هستند که اين چاقوي دوسر تيز را به سياست و اقتصاد کشور ارتباط ميدهند و با اخبار کذب يا موثق اهدافي که خود برآن واقف هستند را عملي ميکند.
به عنوان مثال اصلاح طلبان تهران در انتخابات هفتم اسفند موفقيت خود را بيش از هر چيز ديگري در شبکه‌‎هاي موبايلي چون تلگرام عنوان مي کنند و حسن روحاني هم تاکنون چندين بار از تلاش‌هاي دولت براي فيلتر نشدن شبکه‌هاي اجتماعي موبايلي گفته است.
روحاني در واقع بدين‌شکل به دنبال اين است تا با معرفي خود به عنوان موافق شبکه‌هاي اجتماعي، از جايگاه اين شبکه‌ها در بين مردم استفاده کند و بار ديگر بر کرسي رياست جمهوري بنشيند، اين مصداق بارز ارتباط سياست با فضاي مجازي است؛ اما همانطور که اشاره شد لبه دوسر تيز فضاي مجازي هر لحظه ممکن است بالعکس عمل کرده و 180 درجه اهداف هر شخصي را بچرخاند.
دگرگوني اين روز هاي کشور خصوصاَ در عرصه سياسي و اقتصادي بيشتر از آن چيزي است که انسان را نگران مي کند،زيرا سياستي که برمبناي مجازي پايه ريزي شود چيزي جز تهديد و شکست براي سياستمدران ندارد.
تجربه ثابت کرده است که اگر ملت خواستار چيزي باشد قطعاَ به آن دست خواهد يافت آن هم بدون اتکا به فضاي مجازي که مي توان گفت اخبار کذب، تهمت و افترا درآن موج ميزند؛ بصيرت و آگاهي امت اسلامي امروزه بيش از پيش در جهان مطرح است و جايي براي سوء استفاده در آن نيست.
از آنجايي که مطالبي که در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌شود، عموما از عمق زيادي برخوردار نيست و بيشتر مباحث سلبي و البته سطحي در اين نوع رسانه‌ها مورد توجه قرار مي‌گيرد که متاسفانه امروزه در ايران اسلامي شديداَ مشهود است.
اخيراَ اطلاعات شخصي 15 ميليون نفر ايراني در تلگرام هک شد و چندي بعد نه تنها عکس العملي از سوي استفاده کنندگان اين شبکه اجتماعي نشان داده نشد بلکه روز به روز به تعداد استفاده کنندگان اين شبکه مجازي خصوصاَ در ايران افزوده شد؛ آيا تا به حال فکر کرده ايد که بيش از 80 درصد کاربران تلگرام در سطح جهان ايرانيان هستند؟ و آيا به اين مهم فکر کرده ايد که چرا بايد فقط اطلاعات ايرانيان در تلگرام هک شود؟
در کل منظور نگارنده فضاي غير امن و تهديد آميز شبکه هاي اجتماعي است که دلايل و شواهد، همگي بر نفع دشمن و بر ضرر مردم ميهن اسلامي است و جالب اينجاست که اگر هزار بار هم اين مطلب را عنوان کنيم باز بيشترين آمار استفاده از تلگرام را ايرانيان به ثبت گينس خواهند رساند.
در پايان از ياد نبريم که هم اکنون اطلاعات شخصيتان در دست مزدوران و سودجويان مجازي است و حداقل ترين کاري که ميتوانيد غير از left و يا leave group انجام دهيد انتقال اطلاعات شخصي خود به مموري و يا هر چيز حافظه داري که جزء وسايل جانبي محسوب مي شود، است.
بياييد در حقيقت سير کنيم؛ چرا که حقيقت به مراتب مهمتر و البته شيرين تر از مجازي بودن است.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد