سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56032
|
10:44 - 1395/05/25
نسخه چاپی

تحقق اقتصاد مقاومتي در حياط خانه؛

راه اندازي اولين كارگاه ميوه خشك كن توسط كارآفرين پارس آبادي + عكس

راه اندازي اولين كارگاه ميوه خشك كن توسط كارآفرين پارس آبادي + عكس
هادي كه دانشجوي كارشناسي كامپيوتر است اين روزها با ايجاد يك كارگاه ميوه خشك كن توانسته براي خود و خانواده اش كسب درآمد كند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازآران مغان، شهرستان پارس آبادمغان یکی از مناطق مستعد کشاورزی و محصولات باغي است که از دیرباز تاکنون به لحاظ داشتن منابع لايزال الهی و زمينهاي حاصلخيز يكي از قطب هاي مهم براي توليد محصولات باغي و كشاورزي به حساب مي آيد که دوشا دوش فعالیت‌های بخش اقتصادي از مهمترین منابع تولیدی استان به شمار می‌رود.

از آنجایی‌ که توجه به تولید داخلی در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تاکید قرار گرفته است، به این منظور سراغ يكي از كارآفرينان جوان پارس آبادي رفتیم که طعم محرومیت را در محل زندگی خود لمس کرده است، اما او برای علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود و خانواده اش مدتی است پا به عرصه تولید گذاشته و توانسته اقتصاد مقاومتی را در محیطی کوچک معنا کند.

"هادي معصومي" یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتي است که دو ماهي است به همراه پدر خانواده مشغول به کار بوده و در حال حاضر اقدام به راه اندازي كارگاهي در محوطه خانه پدري خود در شهرستان پارس آباد كرده و به دنبال آینده ای روشن در زمینه اقتصاد است.

 

هادي 20 ساله كه دانشجوي كارشناسي رشته كامپيوتر است اين روزها با ايجاد يك كارگاه ميوه خشك كن توانسته براي خود و خانواده اش كسب درآمد كند و به همت و تلاش بسیج سازندگی سپاه ناحيه پارس آباد سرعت و تکامل بیشتری به كار خود داده است.

اين جوان كارآفرين پارس آبادي در مصاحبه باخبرنگار آران مغانمي گويد: با پس اندازي كه داشته برای اجرای این طرح كه در ابتدا مستلزم داشتن يك دستگاه ميوه خشك كن بوده 85 ميليون ريال هزينه كرده است.

 

وي ادامه داد: با خريد اين دستگاه و راه اندازي كارگاهي كوچك كه در حياط خانه پدري اش ايجاد كرده، میوه هایی مانند سیب، زردآلو، انجیر، هلو، لواشک، انگور، کشمش، گلابی و همه میوه جات كه میتوان خشکشان کرد، در دستگاه خشك كرده و در بسته هاي 5 الي 10 كيلويي بسته بندي و روانه بازار مصرف مي شود.

معصومي با بيان اينكه روزانه در اين كارگاه 250 كيلو انواع ميوه خشك مي شود، قيمت هر كيلو آلوچه خشك براي عمده خريداران را 11 هزار تومان عنوان كرد و گفت: محصولات باغي بعد از ورود به كارگاه و خشک شدن در دستگاه ميوه خشك كن بسته بندي و روانه بازار مصرف و شهرهايي از جمله تبريز مي شود.

اين فعال عرصه اقتصاد مقاومتي كه توانسته به صورت مستقیم و غیر مستقیم زمینه اشتغال 9 نفر از جوانان و خانواده خود را فراهم کند، تصريح كرد: در حالي با مساعدت بسيج سازندگي سپاه ناحيه پارس آباد 30 ميليون تومان وام در قالب صنايع تبديلي دريافت كرده، كه قرار است براي توسعه و جابجايي كارگاه و بكارگيري افراد بيش تر در اين كارگاه دوباره تسهيلات ويژه اي از سوي سپاه اين شهرستان كمك شود.

معصومي با بيان اينكه در راه اندازي اين كارگاه به جز بسيج سازندگي حمايتي از سوي ارگاني نشده، عمده مشكلات خود را عدم حمايت مسوولان، كمبود تجهيزات كارگاه و نبود بازار فروش برای محصولات خود بيان كرد و گفت: در اين كارگاه علاوه بر خشك كردن محصولات باغي در زمينه تهيه لواشك و كمپوت ميوه هم فعال است و اگر حمايت شود مي توان بازار شهرستان را از اين حبوبات بي نياز كرد.

حضور جوانان جویای کار در مشاغل کشاورزی و استفاده از ظرفیت و توان فکری و علمی خود در بهره‌برداری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی امری قابل تحسین بوده که باعث رخت بستن بیکاری از جامعه و افزایش اشتغال در جامعه و توليدات داخلي شود.

گزارش از مرتضي بري

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد