سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56062
|
10:15 - 1395/05/26
نسخه چاپی

قاپیدن مسافر به سبک خصوصی!

قاپیدن مسافر به سبک خصوصی!
با انتخاب شغلی که پیش‌تر به شغل "آقای خودت هستی" معروف شده ، میتوان هم از پرداخت مالیات، عوارض و هم از بگومگو با مأمورین شهرداری و نهادهای نظارتی تا آنجا که می‌شود در امان بود.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازکوثرخبر، در اوضاع نابسامان اقتصادی که یک مدیر نجومی بگیر، اینگونه باعث می شود کمی از فشارهای اقتصادی به خانواده‌ کم شود،می توان با انتخاب شغلی که این روزها به شغل آزاد و پیش تر به شغل "آقای خودت هستی" معروف بود، هم  از پرداخت مالیات، عوارض و هم از بگومگو با مأمورین شهرداری و نهادهای نظارتی تا آنجا که می‌شود در امان بود.

مسافرکشی، به‌صورت شخصی و دور از ضوابط و مقررات سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر درون شهری ازجمله شغل‌هایی است که مشخصات ذکرشده بالا را داراست؛شخص بیکار، تا فراهم شدن کار دائم و مناسب یک خودرو دست چندم به‌صورت قسطی تهیه می‌کند و در کنار تاکسی‌های درون‌شهری در جابجایی مسافران سهیم می‌شود.

از سویی برخی شاغلان نیز که درآمد آن‌ها کفاف خرج زندگی را نمی‌دهد بعد از پایان وقت اداری و احتمالاً صرف ناهار مختصر، راهی خیابان‌های شهر می‌شوند تا دخلشان را از خرجشان بیشتر کنند.

اما در این میان رانندگان تاکسی که شغل اول آن‌ها جابجایی مسافران و کمک به ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری است رقیبانی دارند که به هیچ قاعده و قانونی پایبند نیستند و در جلوی چشمان آن‌ها مسافر را می‌قاپند.

اکثر مسافران درون شهری نیز برایشان فرقی نمی‌کند که با تاکسی به مقصد برسند یا با یک مسافربر شخصی، و چه‌بسا این بی‌توجهی علاوه بر اینکه باعث شده هزینه‌ای بیش از مقدار معین از جیب پرداخت کنند در برخی موارد به تور مسافربرنماها خورده‌اند و قربانی اهداف شوم آن‌ها شده‌اند.

این اقدام خودسرانه و البته از روی ناچاری، صدای رانندگان تاکسی در گیوی را که در پی کسب یک‌لقمه حلال در خیابان‌های شهر، روز را به شب می‌رسانند، درآورده است.

"شهرام" راننده تاکسی، که منتظر مسافر ایستاده بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکل خود همکارانش را حضور مسافربرهای شخصی در سطح شهر می‌داند که به‌شدت بر روی کسب‌وکار آن‌ها اثر گذاشته است.

وی می گوید: در حال حاضر حدود 25 تاکسی در شهر گیوی وجود دارد که در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند؛ اما معضل این روز های تاکسی رانان حضور پررنگ پلاک شخصی ها در خطوط بین شهری است که حداقل درآمد تاکسی رانان را هم از چنگشان در می آورند.
 
به گزارشکوثرخبر، برخورد با مسافربران شخصی یکی از معضلاتی است که همواره تاکسیرانان و مسافران با آن درگیر بوده اند؛ با روی کارآمدن پلیس راهور و اختصاص کد تخلفاتی برای ورود خودروهای شخصی به پایانه های تاکسی و همچنین ورود شهرداری گیوی به این معضل اجتماعی می توان امید داشت که گامی رو به جلو برای حل این معضل در شهر گیوی برداشته شده است.
 
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد