سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56071
|
11:33 - 1395/05/26
نسخه چاپی

قدردانی امام جمعه بیله سوار از مجریان بزرگترین طرح اقتصای شمالغرب +عکس

قدردانی امام جمعه بیله سوار از مجریان بزرگترین طرح اقتصای شمالغرب +عکس
امام جمعه بیله سوار با حضور در مناطق اجرای پروژه پایاب سد خدافرین ضمن قدردانی از مجریان این طرح بزرگ اقتصادی از نزدیک شاهد روند اجرای طرح قرار گرفت.

بهگزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل از صبح مغان، حجت الاسلام کریم قیاسی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در بیله سوار از نزدیک شاهد اجرای پروژه عظیم آب رسانی و کانال کشی از پایاب سد خدافرین به اراضی دیم منطقه مغان قرار گرفت.

 

وی در جریان این بازدید به نمایندگی از مقام معظم رهبری ضمن قدردانی از مجریان این طرح بزرگ اقتصادی گفت: با اتمام و افتتاح این طرح، گام اساسی در حل مشکل بیکاری و رکود اقتصادی در منطقه برداشته خواهد شد.

 

حجت الاسلام قیاسی با بیان اینکه دین اسلام همواره انسان ها را به آگاهی و علم دعوت می کند اظهار کرد: استفاده از سیستم های نوین آبیاری یکی از برنامه های مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی و مدیریت آب است.

 

امام جمعه بیله سوار گفت: زمینه توسعه اقتصادی و کشاورزی به آب و خاک وابسته است و هر جا که مدیریت آب و خاک مطلوب بوده است، آبادانی و فرصتهای توسعه و اشتغال در آن منطقه افزایش یافته است.

 

امام جمعه بیله سوار اظهار داشت: این پروژه از عنایات رهبر معظم انقلاب بود که با نظر ایشان یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی در جهت تبدیل 62 هزار هکتار از زمین های دیم شمال استان به کشت آبی اختصاص یافت . 

 

حجت الاسلام قیاسی گفت: به گفته مسئولان با تکمیل این پروژه برای 30هزار نفراشتغالزایی و همچنین میزان محصولات کشاورزی و باغی استان نیز یک میلیون و 400هزار تن افزایش خواهد یافت که تحولی عظیم هم در بخش کشاورزی و هم در بخش اشتغال نیروهای بومی و مدیریت آب های مرزی استفاده از شیوه های نوین آبیاری در شمال استان اردبیل و افزایش تولید بخصوص در حوزه شهرستان بیله سوار را فراهم خواهد شد.

 

نجفیان مدیر امور آب استان نیز در این بازدید گفت: طول کانال اصلی شبکه خداآفرین در دشت مغان 92 کیلومتر است که از این میزان قریب به 30 کیلومتر کاملاً پوشش بتنی انجام گرفته و 45 کیلومتر آن در حال خاکبرداری، کانال‌ کنی، غرقاب و پوشش بتنی است.

 

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده به اجرای کانال‌ها و شبکه‌های اصلی بیان کرد: سازمان آب تاکنون بالغ بر 400 میلیارد تومان در اجرای کانال و شبکه اصلی خداآفرین هزینه کرده و اعتبارمان در سال‌جاری هم دقیقاً 400 میلیارد تومان است.

 

نجفیان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کل اعتبار مورد نیاز که از صندوق توسعه ملی به پروژه تخصیص داده شده بالغ بر 800 میلیون دلار از یک میلیارد دلار اختصاص داده شده به پروژه‌های مرزی استان است که بخشی از آن به سازمان آب برای اجرای کانال و شبکه اصلی داده شده و بخشی هم به جهاد کشاورزی برای اجرای شبکه فرعی داده شده که سازمان یاد شده نیز در حال اجرای شبکه‌های فرعی است.

 

وی گفت:ناحیه عمرانی دوم در اراضی به مساحت 12هزارو 500در حال اجراء است که بستگی به توپوگرافی محیط  سه سیستم آبیاری سنترپیوت،قطره ای و کلاسیک ثابت در این ناحیه عمرانی بکار می رود.که بیشترین استفاده با 6479هکتار مربوط به آبیاری سنترپیوت است.

 

به گزارش پایگاه خبری صبح مغان، امام جمعه بیله سوار به همراه اعضای شورای تامین شهرستان و مدیریت امور آب استان، از روند پروژه پایاب سد خداآفرین بازدید و در جریان پیشرفت فیزیکی و اجرایی این پروژه قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد