سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56093
|
09:49 - 1395/05/27
نسخه چاپی

دانش، مهارت و نگرش؛ سه اصل مهم کارآفرینی در جوانان

دانش، مهارت و نگرش؛ سه اصل مهم کارآفرینی در جوانان
در دنیای امروزی بیکاران آن هم از نوع تحصیل کرده هم می‌تواند با کنار گذاشتن غم بیکاری و مهاجرت، با هوش و زکاوت خود، دانش، مهارت و نگرش خود را محک بزند و شغلی را برای خود دست و پا کند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازکوثرخبر، رعایت اصول اشتغال در قالب کارآفرینی چندان هم و غم سرمایه نیست، چرا که میتوان با هوش و زکاوت خود معضل بیکاری و مهاجرت را وجود خود و در دیگران نیز ریشه‌کن کرد.

توجه به این اصول پایبند به ارکانی چون دانش، مهارت و نگرش است؛ با کسب دانش به زندگی خود کیفیت می بخشیم، با علم و دانش خود مهارت کسب می کنیم و با مهارت خود و سطح بازدهی آن ایده آفرینی کرده و نگرشی مثبت در راستای کاآفرینی و اشتغال در منطقه ایجاد می کنیم.

تکامل، راز زیستن در حیات امروزی است و هر انسانی حق رسیدن به تکامل که قطعاَ طاقت فرسا هم خواهد بود را دارد، اما نکته ای که بعدها ما را متوجه خود می کند فرصت تکرار ناپذیری زمان و مکان در این حیات است که انسان را برای حرکت به موقع برای رسیدن به هدف فرا می خواند.

خود شناسی و هم افزایی از دیگر اصول ایجاد اشتغال و کارآفرینی است که جسارت را در انسان شعله ور کرده و وی را برای اقدام و یا عملی وا می دارد؛ با خود شناسی می توان ظرفیت های خود را سنجید و بعدها که به شناخت کامل رسید هم افزایی بین دیگران را شکل داد.

یقین داشته باشید که بیکاری را خود برای خودمان تجویز یا تحمیل کرده ایم و بالعکس اشتغال را نیز می توان خود برای خودمان ایجاد کنیم؛ پس نباید نشست و کار جستجو کرد.

با توجه به ضرورتهای زندگی جدید، عصر اطلاعات، سرعت تغییرات و نیاهای مردم، لازمه سازش پذیری بین دانش، مهارت و نگرش امری اجتناب ناپذیر است.

 این امر باعث تولد تفکری به نام کار آفرینی گردیده است و تجربه کشورهای توسعه یافته و پیشرفته نشان می دهد، اثر مثبت این نوع نگرش در پیشرفت شان بسیار زیاد بوده است.

 بر اساس این تفکرات سوالات زیر برای افراد جویای کار از ابتدای تحصیل تا پایان زمان فارغ التحصیلی جهت حضور در جامعه خود مطرح است.

آنها از خود خواهند پرسید که : 1. هدف شغلی من چیست ؟ 2. پس از پایان آموزشهای دانشگاهی جهت ورود به جامعه حرفه ای خود چه باید کرد ؟ 3. آیا در طول دوران زندگی تحصیلی و آموزش مهارتی می توان فعالیت در آمد زا داشت ؟ 4- استعداد من در چه زمینه ای است؟ 5- آیا همچنان باید از جیب پدر خورد و ... .

داشتن نگاه در آمدزا باعث همسو شدن دانش و مهارت و نهایتا بهبود شرایط زندگی فردی و موقعیت اجتماعی خواهد شد و حتما بایستی برای احیای این افکار کوشا بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد