سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56286
|
10:40 - 1395/06/02
نسخه چاپی

از زوره‌های شبانه تا تعقیب و گریز روزانه؛

شهردار گیوی، مردم اسایش می‌خواهند

شهردار گیوی، مردم اسایش می‌خواهند
گشت و گذار سگ های ولگرد در کوچه و خیابانهای شهر گیوی موجب سلب آسایش و اضطراب اهالی شهر گیوی شده است، به طوری که اهالی روزها تحت تعقیب اند و شبها از زوزه سگها آرامش ندارند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازکوثرخبر، در پی اعتراض مردمی اهالی شهر گیوی به معضل سگ های ولگرد که شب و روز را از مردم منطقه گرفته است با تعدادی از شهروندان گفتگویی انجام داده ایم که گوش نهادن به خواسته های آنها که امری ضروری است خالی از لطف نیست.

یکی از ساکنان مسکن مهر شهر گیوی می گوید: در کوچه های خالی مسکن مهر همیشه گله ای از سگ های ولگرد جولان می دهند و سر و صدای وحشتناکی را به خصوص در شب به وجود می آورند که موجب وحشت و اضطراب اهالی بخصوص کودکان شده است.

او می گوید: دختر و پسرم که هنوز خردسال هستند نیاز به آرامش و محیطی عاری از هر گونه اضطراب دارند، اما جولان سگ های ولگرد آرامش را از ما گرفته است و زوزه آنها هر روز دم گوشمان وز وز میکند.

یکی از شاطران(نانوایان) شهر گیوی می گوید: ساعت 5 صبح که به نانوایی می روم نگرانم که با گله سگ های ولگرد مواجه شوم و چون وسیله نقلیه ندارم رفت و آمد برایم سخت و دشوار است.

وی می افزاید: شهرداری و دیگر نهاد های ذیربط می توانند با رفع این مسئله که بیشتر به یک معضل تبدیل شده است اضطراب و نگرانی اهالی منطقه را به حداقل برسانند؛ چرا که حقوق و آرامش شهروندی در منطقه از بین رفته است.

شهروند دیگری می گوید: چماقی را پشت در گذاشته ام که وقتی صبح زود برای رفتن به کار آماده می شوم آن را بر دارم تا حداقل به هنگام مواجه شدن با سگ های ولگرد از خود دفاع کنم؛ در جایی که امنیت شهروندی تهدید می شود چرا نباید مسئولین امر نسبت به حل و فصل آن اقدام کنند.

کارمندی می افزاید: برای اینکه از پارس ها و زوزه های سگ های ولگرد در شب در امان باشیم به ناچار شب را در منزل پدر و مادرم سپری میکنیم تا حداقل فرزندانم شبی آسوده ای داشته باشند.

این ها تنها بخشی از گلایه های مردم منطقه شهر گیوی از حضور سگ های ولگرد بود…

حال با توجه به این که جولان سگ های ولگرد علاوه بر سلب آسایش و امنیت مردم باعث شیوع بیماری های مشترک انسان و حیوان، خطر حمله و آلوده کردن محیط رابه دنبال دارد که میطلبد مسئولین امر بخصوص شهرداری گیوی اقدامات شایسته ای را در راستای حفظ امنیت و آسایش در منطقه انجام داده و در جمع آوری سگهای ولگرد تعجیل کند.

حقوق شهروندی که این روزها با معضل سگ های ولگرد ضایع می شود می تواند با جمع آوری آنها هم بهبود یابد ولی اقدام سریع مسئولین را می طلبد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد