سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56344
|
11:29 - 1395/06/03
نسخه چاپی

کارنامه مردودی مسئولین کوثری در عمل به اقتصاد مقاومتی

 کارنامه مردودی مسئولین کوثری در عمل به اقتصاد مقاومتی
با عنایت به شعار سال 95 به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر انقلاب و لزوم توجه به این سیاست ملی برای توسعه همه جانبه کشور، می بایست دستگاه های اجرایی که در راس این امور قرار دارد بیش از پیش به این مهم جامه عمل بپوشانند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازکوثرخبر، با یک حساب سرانگشتی می توان عملکرد 3 ساله مسئولین دستگاههای اجرایی در امر اقتصاد مقاومتی را عنوان و به سمع و نظر مردمی رساند.

چرا که معدود اعمالی در این راستا صورت گرفته و فعلاَ صورت عملکردی به خود نگرفته است.

مسئولین این واژه بالقوه را تنها در سخنرانی ها مطرح می کنند؛ اما همانطور که از عنوان شعار سال پیداست بایستی کارهای عملیاتی در این خصوص انجام شود.

برخی اقتصاد مقاومتی را ریاضت می دانند و در عمل به آن ناتوانند، درحالیکه مقام معظم رهبری تأکید کرده اند که "به آنچه که خود داریم اتکا کنیم و در این صورت نیازمندی ما از بین خواهد رفت".

متاسفانه این رویکرد دولت به مناطق کمتر توسعه یافته ای همچون کوثر و مسئولین آن سرایت کرده است بطوری که در 3 سال گذشته می توان نمره زیر 10 را برای مسئولین امر داد.

دلایلی که به ما قوت می دهد چنین مطلبی را عنوان کنیم عدم توجه مسئولین کوثری به پایه های اساسی اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان است.

با وجود اینکه امام جمعه کوثر، حجت الاسلام والمسلمین بیگی راهکار توسعه اقتصادی، صنعتی، گردشگری، کشاورزی و معدنی را برای مسئولین مطرح کردند و کارشناسی شده زمینه های پیشرفت را پیش پای دولتمردان گذاشتند؛ اما همچنان این سخنان جنبه عملکردی به خود نگرفته است.

این درحالی است که شهرستان کوثر از تمام 5 رکن اساسی مطرح شده بهره مند است و بنا بر تعریف اقتصاد مقاومتی (متکی به داشته ای خود) می توان از ظرفیت موجود در سطح شهرستان استفاده کرد.

تامل برانگیز است چرا دولتمردان در این خصوص جنبش کافی را ندارند؛ بر حسب اتفاق! این همان نقطه ضعف دولت است که دشمن در دوران های مذاکرات هسته ای و برجام از آن سوء استفاده کرد.

با عمل به اقتصاد مقاومتی و اتکا به ظرفیت ها و داشته های خود ایران اسلامی را از تهدید ها و تحریم ها مبرا ساخت.

با این حال و بنا بر عملکرد ضعیف دولتمردان کوثری در حوزه اقتصاد مقاومتی چه نمره ای را می توان در 3 سال گذشته برای آنها عنوان کرد؟!؛ گرچه نهادهای انقلابی وجود دارند که محرک اصلی اقتصاد مقاومتی و حامی این اصل مهم بوده و پیشرو در زمینه های تولیدی و عره های چندگانه هستند.

امیدواریم در این مدت زمان اندک، مسئولین کوثری اقتصاد مقاومتی را با مفهومی بیشتر و معنایی وافرتر در منطقه عملی کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد