سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56384
|
10:30 - 1395/06/04
نسخه چاپی

تشریحی/تصویری مراسم روز بیله سوار؛

نوش آبادی: ساخت مجتمع هنری چند منظوره در بیله سوار کار بزرگی برای دولت نیست/حلیم: شهرستان خالی از امکانات فرهنگی است

نوش آبادی: ساخت مجتمع هنری چند منظوره در بیله سوار کار بزرگی برای دولت نیست/حلیم: شهرستان خالی از امکانات فرهنگی است
معاون امور مجلس وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایجاد مجتمع هنری چند منظوره در رابطه با فرهنگ، هنر و سینما در شهرستان بیله سوار کار بزرگی برای دولت نیست.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل از  صبح مغان، حسین نوش آبادی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی عصر دیروز در مراسم روز بیله سوار در مزار شهدای گمنام 1320 بیله سوار با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدایی که در صیانت از مرز و بوم این ملت استادگی کردند اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر سنبل مدیریت انقلابی بودند.

وی با بیان اینکه دولت تا جاییکه در توان دارد مشکلات مردم در مناطق مرزی را حل خواهد کرد گفت: ایجاد مجتمع هنری چند منظوره در رابطه با فرهنگ، هنر و سینما که خواسته زیادی از سوی مردم هم نیست کار بزرگی برای دولت نمی تواند باشد.

نوش ابادی گفت: بحث اتمام کتابخانه مرکزی و فضای مناسب برای برنامه های سینمایی و فرهنگی در شهرستان بیله سوار را پیگیری خواهیم کرد.

معاون امور مجلس وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: ساماندهی مزار شهدا و ایجاد یادمان در مزار شهدای 1320 نیز حداقل خواسته ای است که باید در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار هم دراین مراسم به بیان مسائلی در خصوص فرهنگ و شهادت پرداخت و گفت: مردم و مسئولان باید شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی گفت: اکثر شهرها و استان ها روزی را برای خود انتخاب و نامگذاری می کنند اما نامگذاری روز بیله سوار در روزی که مرزداران غیور در دفاع از این مرز و بوم به شهادت رسیدند جای بسی افتخار است.

 

شهرستان بیله سوار خالی از امکانات فرهنگی است

حلیم فرماندار شهرستان بیله سوار نیز در این مراسم گفت: امسال به همت و حضور خودجوش مردم، این مراسم در فضایی معنوی برگزار شد که از دستندرکارن این برنامه تشکر و قدردانی می شود.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نوک اقدامات فرهنگی قرار دارد اظهار کرد: متاسفانه شهرستان بیله سوار خالی از امکانات فرهنگی است و لازم است حمایت جدی از این اداره شود.

حلیم خطاب به معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که مهمان ویزه این مراسم بود گفت: تجهیز کتابخانه و نبود اماکن فرهنگی همچون سینما از دغدغه های اصلی مردم در این شهرستان است که امیدواریم در این خصوص تصمیمات عملی گرفته شود.

 

به گزارش پایگاه خبری صبح مغان از جذابیت های این مراسم شعر خوانی لطفعلی فکرت از شعرای بیله سوار که دقایقی چند را در خلال این برنامه به اجرای شعر در مدح شهدا پرداخت و موجب تحسین حاضران قرار گرفت.

همچنین سخنرانی یکی از فرزندان شهدای 1320 نیز از دیگر بخش های اجرا شده این مراسم بود که از ناگفته هایی در خصوص شهادت پدر شهیدش بیان کرد.

یادمان شهدای 1320 ایجاد شود

میرنبی عزیززاده مورخ و محقق تاریخ نیز در این مراسم حادثه سوم شهریور را قابل تامل و درس اموز بیان کرد و ضمن بیان ابعاد تاریخی شهادت شهدای سال 1320 بیان کرد: مغان در بین قبایل منطقه به عنوان قبیله ای روحانی در طول تاریخ درخشش داشته است و علاوه بر روحانیت، صاحب مردمان شجاع و جنگ اوری بودند که در این مدت نیز شهدای خود را تقدیم ایارن اسلامی کرده اند.

وی گفت: با توجه به فتوای مراجع دینی در زمان شهادت شهدای سال 1320 مبنی بر شهادت انها، و خدمات وفداکاری های 200 هزار نفر که مناطق مغان جان خود را ازدست داده اند لازم است همچنانیکه برای شهدای دفاع مقدس در مناطق جنوب کشور یادمان های ایجاد شده است در این منطقه هم یادمان شهدا برای شناساندن هرچه بهتر شهدا ایجاد شود.

 

به گزارش پایگاه خبری صبح مغان ایجاد غرفه های صنایع دستی توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان و نشان دادن اقدامات بسیج در راستای اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه بیله سوار از برنامه های جانبی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز بیله سوار بود.

نصب بنرهای تبلیغاتی و فضاسازی معنوی این همایش توسط قسمت فرهنگی سپاه ناحیه شهرستان و پاک سازی و رنگ امیزی نرده ها، طراحی بلوارها و کاشت گل و نصب پرچم اهتزاز، بنر استندهای شهدا و اماکن تاریخی که تمامی هزینه های ان نیز شهردای شهر به عهده گرفته بود.

این مراسم با همکاری سپاه ناحیه بیله سوار، شهرداری، میراث فرهنگی و سایر نهادها با حضور گسترده مردم و مسئولان در جوار شهدای گمنام سال 1320 واقع در جنب مدرسه تاریخی امام برگزارشد.

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد