سرویس: اقتصادی
کد خبر: 56417
|
19:56 - 1395/06/04
نسخه چاپی

نمایندگان استان اردبیل به نماینده دولت چه گفتند

نمایندگان استان اردبیل به نماینده دولت چه گفتند
در سفرعلی جنتی به اردبیل نمایندگان استان مهمترین مطالبات استان را مطرح کردند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی، علی جنتی به عنوان نماینده دولت سفری دو روزه به اردبیل داشت که در این سفر نمایندگان استان هم وی را در برخی جلسات همراهی کرده و مهمترین مطالبات استان را مطرح کردند.

 

بودجه قطره چکانی راه به جایی نمی‌برد

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور علی جنتی برگزار شد، گفت: باید تصمیمات فرهنگی از تصمیمات سیاسی تفکیک شود.

وی تاکید کرد: موضوع فرهنگ در کشور باید از مقوله های سیاسی مرسوم کشور جدا و همانند مسائل امنیتی و سیاست خارجی به صورت ویژه به آن پرداخت شود.

 بدری تصریح کرد: تنها با ستاد مدیریت هماهنگ واحد می توان فرهنگ را به جایی رساند.

به گفته بدری در حوزه سیاست گذاری فرهنگی باید بازآفرینی روحیه جهادی اهمیت بیشتری یابد، در عین حال دغدغه های رهبری در حوزه فرهنگ و بویژه ولنگاری فرهنگی جدی تر مدنظر قرارگیرد چراکه این روحیه ایثار بود که کشور را هشت سال در برابر کل دنیا حفط کرد.

 نماینده مردم اردبیل خاطر نشان کرد: دولت در ثبات اقتصادی و آرامش فضای کسب و کار موفق عمل کرده است و در ادامه راه نیز مجلس هم کمک کار دولت است.

وی گفت: اصلاحیه بودجه سال 95 فرصتی است که دولت در ماه‌های آینده تحرکی به اقتصاد کشور بدهد.

لزوم حمایت جدی تر از هنرمندان، تشکیل کانون هنرمندان، رساندن هنرمندان به جایگاه واقعی، برگزاری جشنواره‌های ملی در استان، حمایت از تولیدات هنرمندان و توجه ویژه به بودجه فرهنگی استانها، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی از جمله مجتمع فرهنگی اردبیل دیگر مواردی بود که نماینده مردم اردبیل خواستار توجه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به آنها شد.

بدری  تصریح کرد:مجتمع فرهنگی اردبیل با بودجه قطره چکانی به جایی نمی رسد.

 

رتبه انتهای جدولی اردبیل در تملک دارایی کشور!

کریمی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در جلسه شورای اداری  این استان ، با اشاره به آمار 67 هزار نفری بیکاران اردبیل و اینکه سرانه درآمد اردبیلی ها 60 درصد میانگین کشوری است و یادآوری اینکه 35 درصد جمعیت روستایی اردبیل تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: رتبه استان اردبیل در تملک دارایی کشور انتهای جدول است و با توجه به فصل کوتاه کاری امکان جدب حداکثری اعتبارات وجود ندارد که در راستای رفع این نقایص باید شاهد هدایت سرمایه داران به سمت استان ما باشیم .

به گفته وی تهیه و ابلاغ بسته های تشویقی برای سرمایه گذاری در اردبیل و توجه ویژه به بحث تامین اعتبار و اتمام راه آهن اردبیل ، راه اندازی دوباره دانشکده های جمع آوری شده در استان و مدرن کردن کشاورزی، احیای نشریات سلب امتیاز شده از جمله مواردی است که دولت یازدهم مورد توجه ویژه قرار دهد.

 

آقای وزیر راه آهن یک قدم هم پیشرفت ندارد

اما محمد فیضی نماینده مردم اردبیل با تاکید براینکه آقای وزیر بیشتر مشکلات اردبیل از سر مهمان نوازی گفته نمی شود ؛ یادآور شد درمورد راه آهن اردبیل تا حد استیضاخ وزیر راه هم باید جلو رفت.

وی گفت: چگونه است که رئیس دولت قول اتمام راه آهن اردبیل را تا اتمام دولت یازدهم می دهد اما هنوز این پروژه مهم یک قدم هم جلو نرفته است!

به گفته این نماینده مجلس در شرایطی که مجلس همواره یاریگر دولت است و حتی با گرفتن وام 2 میلیاردی از روسیه موافقت می‌شود، انتظارها این است که این پول در کارهای عمرانی صرف شودو امثال راه آهن اردبیل به نتیجه برسد.

فیضی گفت: در مورد راه آهن مردم اردبیل تبعیض را به عینه دارند می بینند.


انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد