سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 56667
|
09:51 - 1395/06/10
نسخه چاپی

رییس انجمن کتابخانه های عمومی اصلاندوز تاکید کرد؛

لزوم توجه رسانه ملی به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

لزوم توجه رسانه ملی به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
رییس انجمن کتابخانه های عمومی اصلاندوز بر لزوم توجه بیشتر رسانه ملی به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تبار،"سید عباس مینایی" امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اصلاندوز با انتقاد از بی توجهی رسانه ملی به موضوع ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت:اگر اهمیت کتاب و کتابخوانی در صدا و سیما و دیگر رسانه ها تبیین نشود یقینا فرهنگ مطالعه در جامعه کاهش می یابد.

 

وی بر لزوم توجه رسانه ملی به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و افزود:بزرگترین آیتم فرهنگی جامعه کتاب و کتابخانی است و در این راستا صدا و سیما باید نسبت به تبلیغات تلویزیونی کتاب اقدام کند.

 

 بخشدار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی اصلاندوز بر عضویت مسئولان و کارکنان ادارات در کتابخانه عمومی شهر تاکید کرد و گفت:از این به بعد تصمیماتی که در جلسات انجمن کتابخانه عمومی مصوب می شود لازم الاجرا خواهد بود.

 

حجت الاسلام پورمحمد رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه جایگاه کتاب و کتابخوانی در فیلمها و سریال های تلویزیونی رسانه ملی کمرنگ است گفت: ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه مستلزم همکاری قشرهای مختلف و دستگاههای اجرایی است.

 

وی افزود:رسانه ملی می‌تواند با ساخت برنامه هایی جذاب ارزش‌های کتاب و کتابخوانی را برای نوجوانان و جوانان روشن کند.

 

رییس اداره کتابخانه های عمومی پارس آباد از تجهیز و توسعه کتابخانه عمومی اصلاندوز با اعتبار بیش از چهار میلیون تومان خبر داد و گفت: کتابخانه عمومی قره قباق نیز از لحاظ سرمایشی و گرمایشی تجهیز شده است.

 

پورمحمد همچنین با اشاره به برگزاری جلسات مختلف انجمن در سطح شهرستان از اجرای کتاب ماه با موضوع معرفی کتاب و نقد و بررسی 4 کتاب در هر ماه خبر داد.

 

پورمحمد همچنین با تاکید بر تبیین فرهنگ مطالعه در حلقه های صالحین پایگاههای بسیج گفت:با مشارکت اعضای پایگاهها،کانونهای مساجد،آموزش و پرورش،دانشگاهها و سایر حوزه ها باید تلاش کنیم تعداد افراد کتابخوان را افزایش دهیم.

 

وی از بخشدار اصلاندوز و سایر اعضا به جهت ارزش گذاری به برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی قدردانی کرد.

 

موسی بیدار مسئول کتابخانه عمومی اصلاندوز نیز به ارائه دستور جلسه از جمله تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی بخش اصلاندوز،بررسی نحوه تعامل مدارس،دانشگاهها و کتابخانه ههای عمومی در جهت توسعه میزان مطالعه در بین جامعه هدف و بررسی راهکارها و برنامه های لازم به منظور ترویج کتابخوانی در بین قشرهای مختلف مردم پرداخت.

 

در ادامه هریک از اعضای جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را برای افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم اصلاندوز ارائه کردند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد