سرویس: سیاسی
کد خبر: 58520
|
10:26 - 1395/07/28
نسخه چاپی

پرداخت مطالبات گندمكاران پارس آبادي به شیوه قطره چکانی!

 پرداخت مطالبات گندمكاران پارس آبادي به شیوه قطره چکانی!
در حالي وزارت جهاد كشاورزي خبر از واريز مطالبات كل گندمكاران تا پايان مهرماه 95 داده كه اين مطالبات کشاورزان پارس آبادي به صورت قطره چکانی انجام می‌شود.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازآران مغان، جمعی از گندمکاران پارس آبادی با انتقاد از نحوه واریز پول مطالبتشان از سوی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشتند: در حالی که نزدیک 4 ماه، از خرید تضمینی گندم از کشاورزان می گذرد و قرار بود تا پایان مهرماه تمام مطالبات گندمکاران پرداخت شود؛ اما وزارت جهاد کشاورزی آنطور که باید نتوانسته به وعده خود در جهت پرداخت مطالبات گندمکاران عمل کند و این مسئله انتقادهای کشاورزان  پارس آبادی را درآورده است.

 

این گندمکاران می گویند: در حالی که بیشتر مطالبات ما بیش از 30 میلیون تومان است. اما وزارت جهاد کشاورزی در طی سه بار  به ترتیب یک میلیون 200، 800 و 700 هزار تومان از کل طلب ما را واریز کرده است که با این پول حتی قادر به خرید نهاده های کشاورزی در سال زراعي جديد نیستیم.

 

اين كشاورزان پارس آبادي اظهار كردند: با توجه به این‌که اکنون در آستانه کشت پاییزه قرار داریم، اگر طبق وعده و عيد وزارت جهاد كشاورزي كه گفته شده تا پايان مهرماه 95 تمام مطالبات گندمكاران پرداخت خواهد شد، اين امر محقق نشود قطعا کشاورزان  با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

 

انتقاد گندمكاران پارس آبادي در حالي است كه علي قنبري معاون وزير جهاد كشاورزي و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران روز دوشنبه 26 مهر اظهار كرده بود كه 10 هزار میلیارد ریال (یک هزار میلیارد تومان) دیگر از پول گندم های خریداری شده به حساب کشاورزان در سراسر کشور در بانک کشاورزی واریز شده است كه بدین ترتیب حدود ۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان باقی می‌ماند که این میزان نیز از طریق فروش اوراق مرابحه تسویه خواهد شد و به محض اینکه اوراق مذکور به فروش برسد، پول آن به حساب گندم‌کاران واریز می‌شود.

 

سال 95 به نوعي سال کابوس واري براي کشاورزان پارس آبادي است، از خسارات بالای 57 میلیارد تومانی تگرگ 19 خرداد 95 به کشاورزان گرفته تا وعده های سرخرمن به این قشر كه نه از پرداخت کمک های بلاعوض و وامهای کم بهره به كشاورزان خسارت ديده خبري است و نه از پرداخت مطالبات تمام و كمال گندمكاران منطقه!

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد