سرویس: ایران
کد خبر: 58664
|
11:59 - 1395/08/01
نسخه چاپی

نامه سرگشاده مردم مغان به رئیس جمهور در خصوص کشت و صنعت مغان و اراضی پایاب سدخداآفرین

نامه سرگشاده مردم مغان به رئیس جمهور در خصوص کشت و صنعت مغان و اراضی پایاب سدخداآفرین
مردم مغان در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور در خصوص واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی و اراضی پایاب خداآفرین به مردم خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل از  صبح مغان، متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

امام خمینی : “دولت” خدمتگزار مردم باید باشد. مثل سابق نباشد که فرمانفرما بود، حالا باید فرمانبردار مردم باشد.

جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

باعرض سلام و ادب

ما مردم شهید پرور و مرزداران ولایتمدار مغان (شهرستانهای پارس آباد، بیله سوار و گرمی) به استحضار عالی میرسانیم با توجه به این که دولت محترم جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای “اصل ۴۴ قانون اساسی” در صدد واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به بخش خصوصی میباشد، اهالی مغان به دلایل محرومیت و مرزی بودن منطقه و مشکلات بیکاری و نیز با توجه به عدم موفقیت شرکتهای دولتی واگذار شده به بخش خصوصی در سالهای ماضی، واگذاری آن را به ضرر منطقه دانسته و با آن مخالف است چرا که این شرکت علاوه بر ایجاد کسب و کار باعث رونق کشاورزی منطقه نیز هست. فلذا از دولت تدبیر و امید تقاضا داریم با خروج این شرکت از شمول “اصل ۴۴” موافقت فرمایند و با سپردن مسئولیت آن به دست مدیران غیرسیاسی، با کفایت، توانمند، متخصص و پاک دست از هدر رفت سرمایه های منطقه و کشور جلوگیری نمایند یا درصورت اصرار بر خصوصی سازی آن تحت هر شرایطی، مردم منطقه اصلحترین اشخاص برای واگذاری میباشند. که می توان شرکت را به اهالی منطقه، منجمله؛ ساکنین داخل محدوده شرکت، کارکنان شرکت, بیکاران و تحصیلکردگان منطقه مغان واگذار نمود و بدین ترتیب به ایجاد اشتغال در منطقه هم کمک کرد.

چنانچه مقام معظم رهبری می فرمایند: « محور همۀ سیاستهاى کلان اجرایى باید ایجاد اشتغال در کل کشور باشد. معناى اشتغال این است که جوانِ مستعدِ آماده‏ به کار، فرصت تلاش و فعالیت به دست بیاورد تا هم نیاز شخصى خود را از این راه برطرف کند و هم به پیشرفت و آبادانى کشور و رونق اقتصادى آن کمک کند. »

همچنین معتقدیم واگذاری شرکت فوق الذکر به سرمایه داران، موجب افزایش شکاف طبقاتی و پایمال شدن ثروتهای ملی خواهد شد.  فلذا  مصرانه از دولت محترم تدبیر و امید درخواست مینماییم در خصوص واگذاری شرکت یاد شده تجدیدنظر لازم را معمول دارند.

درخواست دوم : با عنایت دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت رشد و شکوفایی منطقه دشت مغان و به تبع آن رشد و شکوفایی کشور، سد خداآفرین احداث گردیده است که بستر مناسبی را برای تبدیل زمینهای دیم و مرتع دشت مغان به زمینهای آبی فراهم آوده است، اخیرا برخی از مقامات استان و کشور، ایجاد کشت و صنعت های کوچک را در زمینهای مذکور پیشنهاد نموده اند و در این خصوص دستور العملهایی نیز صادر گردیده است این در حالی است که دولت محترم جمهوری اسلامی ایران به فکر واگذاری شرکتهای کشت و صنعت موجود در منطقه است و ایجاد کشت و صنعتهای کوچک در منطقه توسط سرمایه گذاران صوری، به بی بهره ماندن صاحبان اصلی آن خواهد انجامید و اهالی منطقه به جای نشاط و شادمانی به خاطر این سرمایه گذاری عظیم و قدردانی از مسئولین محترم نظام ، ناراحت و مایوس خواهد شد.  فلذا از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران استدعا داریم ترتیبی اتخاذ فرمایند تا زمینهای پایاب سد خداآفرین در راستای اجرای “اصل ۴۳ قانون اساسی” به بیکاران، اهالی منطقه و عشایری که شغل خود را به دلیل اجرای پروژه از دست خواهند داد، واگذار شود.

با تقدیم احترام
مردم منطقه مغان (شهرستانهای پارس آباد، بیله سوار و گرمی)

رونوشت:
دفتر مقام معظم رهبری
نماینده محترم ولی فقیه در استان اردبیل
استاندار محترم استان اردبیل
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی استان اردبیل

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد