سرویس: اجتماعی
کد خبر: 59
|
14:25 - 1391/07/19
نسخه چاپی

مدیرکل بحران استان اردبیل:

39 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند

39 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند
مدیرکل بحران استانداری اردبیل گفت:‌ 39 هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل مقاوم‌سازی شده و پایان کار گرفته‌اند.

 

 

 

 

به گزارش سبلانه به نقل از خبرگزاری فارس، علی اسلامی صبح امروز در مراسم آغاز مانور زلزله و اسکان اضطراری در روستای دیمان  که همزمان با آغاز هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد، اظهار داشت: از سال 84 با تشکیل مدیریت بحران اقدامات اساسی در این راستا صورت گرفته به طوری که در استان اردبیل در قالب پیشگیری و آمادگی، شاهد تشکیل کار گروه‌های تخصصی امداد و نجات بوده‌ایم.

مدیرکل بحران استان اردبیل مانور زلزله و اسکان اضطراری را در استان بسیار مهم و حیاتی ارزیابی کرد و یادآور شد: این مانورها کمک می‌کند تا مردم آمادگی خود را در مقابله با حوادث بیش از گذشته تقویت کنند و در کنار آن جمعیت هلال احمر استان نیز یاریگر مردم است.

مدیرکل بحران استانداری اردبیل خاطرنشان کرد:‌ شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نیر با عملکرد تخصصی خود امروز این مانور را برگزار می‌کند که در کنار داشتن جنبه آموزشی، استعدادهای مناطق نیز در مقابله با بحران‌های روی داده سنجیده می‌شود.

اسلامی گفت: کار گروه تخصصی امداد و نجات در کنار جمعیت هلال احمر استان و عوامل دخیل در برگزاری این مانور شرکت گسترده‌ای دارند که این برای  استان گامی ارزشمند است.

مدیرکل بحران استان اردبیل اقدامات آموزش عمومی در مواقع حوادث را بسیار ضروری خواند و بیان داشت:‌ این آموزش‌ها از سوی جمعیت هلال احمر در مدارس، مساجد، روستاها و پادگان‌ها انجام شده و علاوه بر آن با برگزاری مانور ساعت صفر و برگزاری مانورهای از پیش تعیین شده توانستیم مردم را به حدی از آمادگی برسانیم.

اسلامی همکاری صدا و سیما و رسانه‌ها را در انعکاس مطلوب فعالیت‌های مدیریت بحران یادآور شد و گفت: ‌برنامه "امان" که با همکاری صدا و سیما اجرایی می‌شد به دلیل نبود اعتبارات متوقف شده که امیدواریم استاندار اردبیل با در نظر گرفتن اعتبارات لازم زمینه اجرای مجدد این برنامه را فراهم کنند.

مدیرکل بحران استان اردبیل از مقاوم‌سازی 39 هزار واحد مسکونی روستایی و تحویل پایان کار آنان خبر داد و ابراز داشت: علاوه بر آن 100 هزار متر‌مربع مقاوم‌سازی مدارس را نیز در استان شاهد بودیم.

این مسئول بازسازی طرح‌های آبخیز‌داری، بندهای انحرافی‌، سیل‌بند‌ها، مدیریت‌ آب‌های سطحی‌، اجرای سیل‌بند‌ها و دیوارهای نگهبان در رودخانه‌ها، ‌تجهیز پایگاه‌ها در چهار شهرستان،‌ تهیه طرح جامع شهرهای استان، توسعه بیمه کشاورزی و اصلاح سیستم‌های پیشرفته را از جمله اقدامات مدیریت بحران استان اردبیل اعلام کرد.

اسلامی همچنین بیان داشت: 154 تیم در قالب‌های 33 نفره نیز در اردبیل تشکیل شده که همگی در راستای امداد‌رسانی و کاهش اثرات بلایای طبیعی فعال هستند.

مدیرکل بحران استان اردبیل با اشاره به اینکه هم اکنون در مقاوم‌سازی منازل روستایی و مدارس نیازمند اقدامات گسترده و جبران عقب‌ماندگی هستیم تصریح کرد: ما در استان نیازمند استقرار یک بالگرد هوایی نیز هستیم که انتظار می‌رود با تجهیز این بالگرد و آوردن آن به استان بخشی از نیاز امدادی اردبیل نیز تامین شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد