سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 61435
|
15:10 - 1395/09/28
نسخه چاپی

با حضور امام جمعه؛

سمینار وحدت حوزه و دانشگاه در پارس آباد برگزار شد + تصاویر

	سمینار وحدت حوزه و دانشگاه در پارس آباد برگزار شد + تصاویر
سمینار وحدت حوزه و دانشگاه با حضور امام جمعه، اساتید حوزه و دانشگاه امروز در دارالقرآن شهرستان پارس آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، امام جمعه پارس آباد در این سمینار با اشاره به ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت اصلی ترین شعار دین اسلام است و از این جهت در اسلام به آن اهمیت داده شده است که بزرگترین مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و علمی را می توان از راه وحدت و یکپارچگی حل کرد.

حجت الاسلام سید سعید رشادی با بیان اینکه خیلی از فراخوانی های دین اسلام اعم از نمازهای جماعت، جمعه، عید و مناسک حج در راستای برقراری وحدت صورت گرفته است، افزود: نمونه بارز این وحدت، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل (ره) بود که با الهام گرفتن از اعتصام به حبل الله و حفظ روحیه یکپارچگی در بین تمام اقشار جامعه اعم از فقیر و غنی، باسواد و بی سواد، دانشگاهی و حوزوی باعث شد رژیمی که تحت حمایت ابرقدرتهای غرب بود را از میان برداشته و پیروز شود.

وی لازمه وحدت حوزه و دانشگاه را اتحاد و همبستگی حول محور ولایت فقیه و رهبری بیان کرد و گفت: جهان معاصر مدتهاست به معجزه وحدت پی برده و بجای تنش به یکپارچگی فکر می کند و بدین شکل به دستاوردهای بزرگی رسیده است و لذا کشورهای اسلامی نیز می بایست به وحدت فکر کنند و چاره ای جز این ندارند زیرا که استکبار و کشورهای مستکبر سعی در ایجاد تفرقه کشورهای اسلامی داشته و منافعشان از این طریق تامین می شود.

امام جمعه پارس آباد، اتحاد کشورهای اروپایی در جهت حفظ فرهنگ اقتصاد در برابر آمریکا، اتحاد کشورهای آفریقایی برای در امان ماندن از تجاوزهای بی محابای اروپایی ها و اتحاد کشورهای آمریکای لاتین برای مقابله با تاراج آمریکای مرکزی را نمونه وحدت و دستاوردهایی دانست که کشورهای خارجی در پیش گرفته اند.

رشادی با اشاره به اینکه بزرگترین نعمت برای انسانها وحدت بوده که در سایه آن جهان به پیشرفتهایی رسیده، تصریح کرد: امروز وحدت در شاخه علمی آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که برای حل مشکلات گوناگون علمی اعم از انسانی، ریاضی و تجربی می بایست اولا تمام دانشمندان و اندیشمندان را در قالب یک آکادمی علمی و یا اندیشکده علمی ساماندهی و ثانیا فارغ از سیاست های کشورهای متبوعشان بین آکادمی های علوم داخلی و کشورهای جهان با ایجاد رابطه بین تمام موسسه ها و اندیشکده های علمی کارها و معضلات علمی را براحتی حل و فصل نمایند.

وی با بیان اینکه ما امروز در کشور شاهد سامان یافتن آکادمی ها، اندیشکده ها و حوزه های علمیه هستیم، گفت: این پیشرفت ها در سایه وحدت حوزه و دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت رهنمودهای امام خمینی(ره) بوده که حوزوی و دانشگاهی را که زمانی رقیب هم بوده و همفکری با هم نداشتند را یکپارچه و متحد کند.

رشادی تصریح کرد: امروز دشمن با صرف هزینه های گزاف هر چه در توان دارد برای متوقف کردن پیشرفت ملت ایران گذاشته و سعی در ایجاد تفرقه و اختلاف بین دولت و ملت و ایجاد صف آرایی های مذهبی و دانشگاهی دارد کما اینکه لغو سخنرانی های برخی اساتید در دانشگاه ها علارغم دعوت قبلی، هدفی است که دشمن برای برهم زدن وحدت دانشگاهها در پیش گرفته است.

امام جمعه پارس آباد، اصل وحدت و همدلی را یک ضرورت برای حوزه و دانشگاه بیان کرد و گفت: امروز وحدت بین حوزوی و دانشگاهی، موجب اقتدار علمی و پیشرفت جامعه شده است از این‌رو حوزه و دانشگاه باید مراقب همدلی و این وحدت باشند.
 
به گفته رشادی، سمینار وحدت حوزه و دانشگاه در پارس آباد، برای اولین بار است که با همکاری همه دانشگاه ها و حوزه های علمیه این شهرستان برگزار می شود.

در این همایش که جمع کثیری از دانشگاهیان، عضو هیئت علمی دانشگاه ها، طلاب و روحانیون شهرستان پارس آباد نیز حضور داشتند، خانم جنگ آرا از اساتید حوزه علمیه ثامن الجج (ع) و قادر وظیفه استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد درباره راههای پیشگیری از آسیب و تفرقه بین حوزه و دانشگاه سخنرانی کرده و در ادامه از اساتید برتر حوزه و دانشگاه و کارمندان نمونه دانشگاه های شهرستان پارس آباد تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد