سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62070
|
09:49 - 1395/10/13
نسخه چاپی

لزوم استفاده از معاون بومی برای فرماندار غیر بومی مشگین شهر

لزوم استفاده از معاون بومی برای فرماندار غیر بومی مشگین شهر
نماینده مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی باید در نظر داشته باشند که مردم این شهرستان بر انتخاب افراد شایسته از بومی شهرستان برای مدیریت شهرستان رأی داده اند لذا لازم است در کنار فرماندار غیر بومی حداقل معاون بومی معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، در سال گذشته و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی معاون فرماندار شهرستان به علت فعالیت‌های سیاسی و تبلیغاتی در انتخابات از سمت خود کناره‌گیری کرد.

 

اکنون نزدیک به یک سال از این جریانات سپری شده اما همچنان در طول این مدت جایگاه معاون فرماندار شهرستان خالی مانده و هیچ یک از مسئولان ارشد شهرستان نیز برای تکمیل این پست قدم برنداشته است.

 

با توجه به غیر بومی بودن سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر تکمیل این جایگاه با یک نفر نیروی متخصص و بومی شهرستان بیش از پیش احساس می‌شود چرا که معاون فرماندار می تواند در غیاب فرماندار مسئولیت هاي ایشان را دارا می‌باشد و بر عملکرد واحدهاي فرمانداري نیز جهت حسن اجراي امور به صورت مستمر نظارت خواهد داشت و کمبودهای شهرستان را جبران می‌کند.

اما متاسفانه در حال حاضر به علت نبود معاون فرماندار در زمان غیبت فرماندار در شهرستان، مشگین‌شهر مدیری برای مدیریت و کنترل آن ندارد و کلیه امورات جاری شهرستان مختل می‌شود.

 

بعد از گذشت نزدیک به یک سال از استعفای معاون فرماندار اخیراً شایعاتی در خصوص انتخابات معاون فرماندار غیر بومی برای فرماندار غیر بومی به گوش می‌رسد که افکار عمومی را جریحه دار کرده است چرا که فرماندار غیر بومی باید حداقل یک معاون بومی داشته باشد تا بتواند بر امورات جاری شهرستان نظارت و پیگیری کند.

 

یک فرماندار هر چقدر هم که قوی و تلاشگر باشد به علت گستردگی شهرستان دچار مشکل و کمبود وقت و نیرو می‌شود لذا برای برنامه ریزی و مدیریت این شهرستان وجود یک معاون آشنا با مسائل و مشکلات شهرستان امری ضروری به نظر می‌رسد و می‌تواند بسیاری از مشکلات و کارهایی که هم‌اکنون بر دوش فرماندار قرار گرفته را کاهش دهد و زمینه توسعه شهرستان را با سرعت زیاد فراهم کند.

 

با توجه به اینکه در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی افراد زیادی در کنار نماینده شهرستان در تلاش بودند تا در مسئولیت‌های مهم قرار گیرند و در کنار آن شهرستان مدیران موفق دیگری نیز دارد که می‌تواند این مسئولیت را به نحو احسن بر عهده گرفته و وظیفه خود را در جایگاه معاون فرماندار انجام دهد.

حال چرا نماینده شهرستان مدیران شایسته و بومی منطقه را رها کرده و به دنبال فردی غیر بومی برای معاونت فرمانداری شهرستان می‌باشد جای سوال دارد.

 

قطعاً حضور مدیر بومی موفق و شایسته می‌توند بسیاری از مشکلات شهرستان را که در گذشته ابتر مانده است جبران کند حال باید دید پاسخ نماینده شهرستان به افکار عمومی که رأی بر تصمیم گیری صحیح و استفاده از مدیران موفق و بومی شهرستان داده بودند چیست؟

 

آیا همگام با افکار عمومی پیش می‌رود یا همچنان بر استفاده از مدیران غیر بومی ادامه می‌دهد؟

 

نماینده شهرستان در قبال هر گونه تغییر و تحول در شهرستان مسئولیت داشته و باید به مردم این شهرستان پاسخگو باشد چرا که مردم این شهرستان به تغییراتی رأی داده‌اند که بتواند نیاز و مشکلات انان را رفع کند که این امر نیز در سایه و تلاش مدیران بومی و آشنا به مشکلات منطقه محقق می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد