سرویس: دانش و فناوری
کد خبر: 62245
|
10:43 - 1395/10/18
نسخه چاپی

كوچكترين خودروي اتومات جهان در پارس آباد ساخته شد + عكس و فيلم

 كوچكترين خودروي اتومات جهان در پارس آباد ساخته شد + عكس و فيلم
يك جوان خلاق اهل شهرستان پارس آباد مغان کوچکترین و سبك ترين نمونه خودرو بنزين سوز جهان با گيربكس اتومات را طراحی و تولید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، اين خودرو کوچکترین نمونه بنزين سوز جهان با گيربكس اتومات است كه مشابه خارجي ندارد و قادر است در هر 100 كيلومتر 4 ليتر بنزين مصرف كرده و به راهش ادامه دهد.

عسگر ايزدي سازنده اين خودرو كه شغلش مكانيكي بوده، در اين باره مي گويد: ايده ساخت اين خودرو را از جايي به ذهنم خطور كرد كه تولد پسرم بوده و از آنجايي كه براي تولدش از من ماشين برقي مي خواست و از سويي چون قيمت خودروي برقي در بازار 2 ميليون تومان بود براي همين به فكر ساخت اين خودرو افتادم.

اين مبتكر پارس آبادي گفت: چون حرفه من مكانيكي بوده اين توانايي را در خود ديدم كه اين ماشين را با تمام امكانات از قبيل بدنه، سينه داشبورت، گلگیر، صندلي، كاپوت و چراغ هاي جلو و عقب طراحي و بسازم.

ايزدي افزود: اين خودرو کوچکترین و سبك ترين نمونه يك خودرو بنزيني در جهان بوده كه قادر است در هر 100 كيلومتر 4 ليتر بنزين مصرف كرده و مي تواند تا 120 كيلومتر در ساعت حركت كند.

اين جوان خلاق پارس آبادي با بيان اينكه اين ماشين در ابتدا بصورت دنده اي طراحي شده بود، گفت: از آنجا كه اين ماشين را براي پسرم طراحي و ساخته بودم و در دنده عوض كردن خودرو اذيت مي شد، گيربكس اين ماشين را از دستي به اتومات تبديل كرده تا براحتي بتواند كنترل اين ماشين را در دست بگيرد.

ايزدي تصريح كرد: براي ساخت اين خودرو، يك ميليون 600 هزار تومان هزينه كرده و اگر مسوولان حمايت كنند توانايي اين را دارد كه اين خودرو را بصورت دو يا سه نفره طراحي و به مرحله انبوه برساند.

اين خودرو همچنين داراي تمام امكانات از قبيل بوق، راهنما و ضبط صوت،.. بوده، كه در صورت حمايت و پلاك گذاري اين خودرو مي تواند بهترين و مطمئن ترين وسيله جهت جايگزين براي موتورسيكلت ها باشد.

 

 

انتهاي پيام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد