سرویس: بیله سوار
کد خبر: 62747
|
12:16 - 1395/11/03
نسخه چاپی

بلاتکلیفی راه آهن اردبیل همچنان ادامه دارد

 بلاتکلیفی  راه آهن اردبیل همچنان ادامه دارد
موضوع راه آهن اردبیل یکی از موضوعات بسیار مهم و حیاتی استان است که مجمع نمایندگان استان می تواند با اقدام اساسی گره کور آن را باز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از  صبح مغان، موضوع راه آهن اردبیل یکی از موضوعات بسیار مهم و حیاتی استان است که کمتر مسئول استانی بوده که در این باره اظهار نظر و البته تقاضای رسیدگی نکرده باشد.

با این وجود با توجه به قدرت و احاطه نمایندگان مجلس به موضوعات مطروحه در باب اجرایئات به نظر می رسد مجمع نمایندگان استان اردبیل در این زمینه اندکی کوتاهی کرده اند زیرا که خواسته عموم مردم استان اردیبل در بحث راه آهن، ایجاد و اتصال استان به شبکه سراسری راه آهن است که باید در اسرع وقت حل و فصل شود.

با توجه به اینکه اتصال استان اردبیل به خط آهن سراسری می تواند گام اساسی در توسعه و پیشرفت کل استان داشته باشد انتظار می رود مجمع نمایندگان با قدرت عمل واقعی و مستقلانه خود بیش از گذشته وزیر راه و شهرسازی را مجاب به در اولویت قرار دادن پروژه راه آهن اردبیل نمایند.

 

البته ویز راه و شهرسازی هم اکنون نیز باید پاسخگوی مردم استان باشد که چرا تا به حال راه اهن به استان اردبیل نرسیده است؟ در حالیکه این استان سهم بسزایی در تولید اقلام و محصولات کشاورزی، صنعتی و ... در سطح کشور دارد.

وجود منابع طبیعی و معادن همچون معدن ماسه و شن و وجود اماکن گردشگری و دهها پتانسیل دیگر در استان فرصت مناسبی را فراهم آورده که با ایجاد و اتصال راه اهن چرخه اقتصاد منطقه را بیش از پیش به گردش در بیاورد.

حال چرا وزیر راه وشهرسازی با وجود تذکرات پی در پی نمایندگان و ائمه جمعه سراسر استان، اقدام اساسی و عملی در بحث راه آهن انجام نمی دهد؟

 

از سوی دیگر چرا مجمع نمایندگان استان این خواسته به حق مردم را به جد پیگری نمی کنند و با تصمیمات قاطع و هماهنگ خود گره کور کار را باز نمی کنند؟؛ هرچند فعالیت های در این خصوص انجام شده است.

 

با این تفاسیر امید است نمایندگان محترم مجلس خواسته مهم و حیاتی مردم را دریافت کرده و از وزیر راه و شهرسازی بدون هیچ ملاحظه ای بخواهند، پروژه راه اهن اردبیل را که جزو مصوبات سفر رئیس جمهوری بوده  پیگیری و به نتیجه برسانند در غیر این صورت مردم در تصمیم گیری های خود در انتخابات آتی جور دیگری عمل خواهند کرد.

گزارش از بهروز پیری

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد