سرویس: بیله سوار
کد خبر: 64616
|
10:45 - 1395/12/16
نسخه چاپی

هفته منابع طبیعی فرصتی برای کاشت نهال

 هفته منابع طبیعی فرصتی برای کاشت نهال
با وجود اینکه همه ساله در سطح شهر بیله سوار، نهال کاشت می شود اما تعداد درختان شهر چندان تفاوتی نسبت به سالهای گذشته نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از  صبح مغان، یکی از مسائلی که این روزها همزمان با هفته منابع طبیعی در افکار عمومی مطرح می شود بحث فضای سبز و کاشت درخت در سطح شهر است.

با نگاهی به عملکرد گذشته مسئولان در زیباسازی شهر و کاشت درخت در سطح شهر می توان به این نتیجه رسید که این موضوع اندکی مورد غفلت واقع شده است.

 اما هفته منابع طبیعی و به ویژه روز درختکاری به عنوان ایام نمادین در حفظ محیط زیست فرصتی مناسب را برای کاشت درخت و ایجاد فضای سبز در شهر فراهم آورده است.

 پخش چند هزار قطعه نهال در هفته منابع طبیعی در بین مردم یکی از اقدامات خوبی است که قرار است اداره منابع طبیعی به انجام ان مبادرت نماید که این امر باعث افزایش سطح فضای سبز خواهد شد.

 

خداداد سجودی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: کاشت درخت، توجه به فضای سبز به عنوان تنها پالایشگاه محیط و منبع رایگان تولید اکسیژن را در جامعه نهادینه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برای نهادینه شدن فرهنگ درختکاری و صیانت از طبیعت باید از ظرفیت آموزش و پرورش بهره برد، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی فرهنگ و آموزش بر ترویج و فرهنگسازی در حفاظت از منابع طبیعی بر جامعه هدف حرکت کنند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ منابع آب و خاک، جنگلها و مراتع بیان کرد: هفته منابع طبیعی فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ عمومی در مقوله درختکاری و حفظ مراتع و جنگل‌هاست که باید از این فرصت استفاده بهینه و مناسبی را انجام دهیم.

هر چند همه ساله در سطح شهربیله سوار، درخت کاشت می شود اما جای خالی درخت همچنان در خیابان ها به چشم می خورد و تعداد درختان شهر چندان تفاوتی نسبت به سالهای گذشته نکرده است.

 

نوع درخت نیز یکی از مواردی است که مسئولان باید بیشتر به ان توجه کنند با توجه به موقعیت اب و هوایی منطقه لازم است درختانی غرص شوند که متناسب با اب و هوای گرم خشک شهر بیله سوار باشد.

به عنوان مثال یکی از درختان مقاوم در مناطق گرم وخشک درخت زیتون است که علاوه براینکه به اب کمتری نیاز دارد همیشه سبز بوده و مثمرثمر نیز می باشد و اگر در سطح شهر این نوع درخت به طور یکسان کاشت شود علاوه بر زیبا شدن شهر ، می توان از میوه آن نیز بهره برداری کرد.

گزارش از بهروز پیری

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد