سرویس: اجتماعی
کد خبر: 64752
|
19:50 - 1395/12/20
نسخه چاپی

حجت الاسلام و المسلمين دكتر صفري:

ملت ايران تا ابد مديون شهدا و خانواده‏ های آنها است

ملت ايران تا ابد مديون شهدا و خانواده‏ های آنها است
امام جمعه گرمی گفت: ملت ايران تا ابد مديون شهدا و خانواده‏های انهاست و اگر بخواهيم شهدای جليل‏القدر را در ميزان ارزشهای اسلامی بسنجيم بدون‏شك در عداد شهدای صدر اسلام قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از سیفار،امام جمعه گرمی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت عموم به تقوا گفت: گناه به دلیل لذتهای ظاهری که دارد انسان را دائما به سمت خود می کشد و آنچه که انسان را در مقابل اين کشش نگه می دارد ایمان و تقوای انسان است. انسان یا باید به خدای خویش علاقمند باشد یا از عذاب او بترسد تا لذتهای دنیا او را به سمت حرام نکشاند و اين سخت است. ولی سخت تر از ترک گناه، توبه است. چون گناه در دل انسان یک اثر نامطلوبی می گذارد که دل را ویران می کند و دل ویرانه بیشتر به لذایذ دنیا کشیده می شود و به همين دليل برای توبه امروز و فردا می کند و در حالی که هنوز موفق به توبه نشده است، مرگ او را درک می کند و در حالی اين دنيا را ترک می کند که کوله باری از گناه وارد عالم قبر شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفری با بیان اینکه 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا  است، اظهار کرد: ما موظفیم هم به دلیل اين که شهداء به مقام بسیار بلند آسمانی یعنی مقام شهادت دست يافته اند و هم به خاطر اين که شفیعان روز محشرند و از انجایی که آنها جانشان را دادند تا دین ما یعنی اسلام زنده بماند مدیون آنها هستیم.

وی با بیان اینکه ملت ايران تا ابد مديون شهدا و خانواده‏ های انهاست، گفت: اگر ما بخواهيم شهدای جليل ‏القدر را در ميزان ارزشهای اسلامی بسنجيم، بدون‏ شك در عداد شهدای صدر اسلام قرار دارند و به قول مقام معظم رهبری شايد در مواردی از آن‏ها برترند، چون شهدای صدر اسلام، در كنار نبی مكرم اسلام(ص) و اميرالمؤمنين(ع) حضور داشتند، نفس وحی را از پيامبر(ص) بزرگوار می‏ شنيدند و لمس می‏كردند، اما شهدای زمان ما، بدون اين‏كه امام معصوم(ع) و نبی مكرم(ص) را مشاهده بكنند، با دعوت امام بزرگوار و راحل ما - رضوان الله تعالی عليه - و به اشاره آن نائب بر حق معصومين(ع)، در جبهه‏ های خطر حضور پيدا كردند و نقش يك مجاهد فی سبيل الله را به بهترين وجهی ايفا نمودند.

 

امام جمعه گرمی با اشاره به 13 جمادی الثانی روز وفات حضرت ام البنین گفت: حضرت ام البنین چون مادر چهار شهيد و همسر شهيد است به همین خاطر روز وفات آن مادر با عظمت را  روز تكريم مادران و همسران شهدا نامگذاری کرده اند.

 

وی افزود: اگر جوانان خیر دعا و آخرت را می خواهند باید به مادران خود احترام بگذارند تا با دعای مادر به خواسته ای خود برسند.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: جوانی برای شرکت در جهاد، (آنجا که جهاد واجب عینی نبود) نزد پیامبر صلی الله علیه و آله آمد. حضرت به او فرمود:آیا مادری داری؟ عرض کرد: «آری» فرمود: درخدمت مادرت باش که بهشت زیر پای مادران است.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفری به روایتی دیگر از امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: از امام صادق(ع) پرسیدند تو که از نیکوکارترین مردم نسبت به مادرت هستی، چرا با او سر یک سفره نمی نشینی؟ امام فرمود: می ترسم دستم به غذایی پیشی گیرد که پیش از آن چشم مادرم به سوی آن رفته [و می خواهد بردارد] و به همین مقدار نافرمانیش کرده باشم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد