سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64772
|
12:16 - 1395/12/21
نسخه چاپی

حق بیمه هنرمندان از رویا تا واقعیت!

لالایی سنگین مسئولین برای خواب "هنر و هنرمند"

 لالایی سنگین مسئولین برای خواب "هنر و هنرمند"
هنرمندان بسیاری در شهرستان فرهنگ پرور کوثر در زمینه های متعدد فرهنگی و هنری فعالیت می کنند ولی این فعالیت ها فقط جنبه شخصی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، هنر در عرصه های متعدد جز گنجینه‌ها و ظرفیت‌های بالقوه محسوب می‌شود که ظرفیت‌های فراوانی را در زمینه های فرهنگی و هنری، اقتصادی و اجتماعی و ... شهرستان‌ها ایجاد می کند.

کوثر؛ دیار استاد ادبیات دکتر حسن احمدی گیوی، پروفسور محمد کاظم بشارتی و دیگر چهره های فرهنگی و هنری است و خوشبختانه اهالی هنر این شهرستان راه پرفروغ اساتید شهرستانی را با نگرش و بینش الهام گرفته از آنان ادامه می دهند و انصافاً فعالیت چهره های هنری در زمینه های متعدد و پیشکسوتان بسیاری نیز در این دیار فرهنگ پرور ملموس است.

ولی آسیبی که سالهاست هنرمندان کوثری را در برگرفته و تهدید فرهنگی نیز محسوب می شود، عدم توجه و بها دادن به چهره های هنری و فرهنگی و همچنین استفاده از آنها در برنامه ها، جشنواره ها، جشن ها و مراسمات مختلف است.

هنرمندان بسیاری در زمینه سنتور، ارگ، نی، تنبک، سه تار، خطاط، گرافیست، هنر های تجسمی، خوش نویسی، شعر و موسیقی اصیل ایرانی و ... در سطح شهرستان کوثر فعالیت می کنند ولی این فعالیت ها فقط اختصاص به خود هنرمندان بوده و هیچ فعالیت جمعی و استفاده از این مجموعه در مراسمات و برنامه ها صورت نمی گیرد؛ این درحالی است که اهالی گیوی با وجود داشتن چنین پتانسیل های بالقوه ای شاهد حضور هنرمندان غیربومی در برنامه ها و مراسمات شهرستانی هستند.

دیگر مشکلات هنرمندان در شهرستان‌ کوثر با وجود پتانسیل موجود ازجمله هنرمندان بزرگ و کیفیت مطلوب آثار آن‌ها؛ نبود اماکن برای اجرای برنامه ها، سالن تمرین و دیگر ضعف های مدیریتی در این خصوص است؛ ظاهراَ ارگان‌ها و نهاد‌ها به هنرهای این هنرمندان در شهرستان‌ اهمیت نمی‌دهند یا در مواقعی متاسفانه انجمن‌ها غیرفعال یا محدود هستند.

در پس این بی توجهی ها هنرمندان کوثری با این توانایی ها بیشتر مورد توجه مسئولین فرهنگی شهرستان های همجوار هستند و متاسفانه اسیب دیگری که در این خصوص حائز اهمیت است، سوء استفاده از هنر این هنرمندان در شهرستان های دیگر می باشد؛ بطوری که هنرمندان کوثری با برگزاری کلاس های موسیقی، سنتور، گرافیک و ... در شهرستان ها موجب پویایی و پیشرفت هنری و فرهنگی آن شهرستان شده و استفاده کنندگان پس از مدتی بهره مند بودن از ظرفیت های آنها دیگر نیازی برای فعالیت هنرمندان کوثری در آن شهرستان نمی بینند و سپس شخص هنرمند به دلیل عدم حمایت های لازم از سوی مسئولین شکست سختی را پس از 20 سال فعالیت در حوزه هنری متحمل می شود.

موضوع دیگری که بیش از پیش هنرمندان کل کشور و بتبع اهل هنر شهرستان کوثر را دچار مشکل کرده است وضعیت بیمه آنان است؛ برخی از هنرمندان کوثری معتقدند که بیمه هنرمندان منتفی و معلق است؛ این درحالی می باشد که اگر شخص هنرمندی در سال های پیش (در یک وقفه زمانی)بیمه بوده و به دلایل متعددی پس از گذشت چند سال هم اکنون فاقد بیمه است و حال درخواست پوشش بیمه مختص هنرمندان را دارد، با این شرایط نخواهد توانست زیر پوشش بیمه هنرمندان به فعالیت  هنری ادامه دهد؛ چرا که پیشتر از حق بیمه سازمان، نهاد و یا ... دیگری استفاده می کرده است!

هستند اساتیدی که نزدیک به 20 سال در حوزه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی در حوزه های متعدد فعالیت های فرهنگی و هنری بسیاری را در سطح شهرستان کوثر انجام داده اند ولی با وحود چنین شرایطی هم اکنون فاقد بیمه هنرمندان می باشند که ضرورت دارد مسئولین امر در خصوص قانون حق بیمه هنرمندان که بالاعکس موجب نگرانی این قشر جامعه شده است، تجدید نظر کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد