سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64868
|
15:02 - 1395/12/24
نسخه چاپی

در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان صورت گرفت؛

بررسی مشکلات مشگین شهر با حضور معاون عمرانی استاندار اردبیل

بررسی مشکلات مشگین شهر با حضور معاون عمرانی استاندار اردبیل
در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان مشگین‌شهر و با حضور معاون عمرانی استاندار اردبیل مشکلات مشگین‌شهر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، صبح امروز آخرین جلسه شورای اداری شهرستان مشگین‌شهر با حضور معاون عمرانی استاندار اردبیل و جمعی از مدیران و معاونان اداره کل در محل فرمانداری مشگین‌شهر برگزار شد.

 

در این جلسه میرعلی رحیمی زاد فرماندار مشگین‌شهر با اشاره به حوزه گردشگری شهرستان گفت: در این حوزه کارهای ارزشمندی انجام گرفته اما متاسفانه در برخی موارد همچون مسیرهای گردشگری و محور مشگین‌شهر-ادبیل که با کندی پیش می‌رود با مشکل مواجه هستیم که در صورت تامین اعتبار تکمیل این پروژه‌ با سرعت انجام می شود.

 

وی افزود: در بحث آب شرب نیز در برخی از روستاهای شهرستان خصوصاً بخش ارشق با مشکل جدی مواجه هستیم .

رحیمی زاد اظهار کرد: هر چند در دهه فجر سال جاری فاز اول مجتمع دده بیگلو با آبرسانی 9 روستا به بهره برداری رسیده و به زودی فاز دوم نیز بهره برداری می‌شود و 6 روستای دیگر نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند اما هنوز برای رفع مشکل آب شرب روستاهای شهرستان کافی نیست لذا لازم است سد احمدبیگلو نیز در اسرع وقت بهره برداری برسد.

 

رحیمی‌زاد با بیان اینکه برخی از سدهای معیشتی به صورت نیمه کاره رها شده است گفت: این سدها با پیشرفت فیزیکی 20 الی 80 درصد هستند که هیج منافعی برای مردم و کشاورزان این شهرستان ندارد.

 

وی در خصوص فاضلاب شهری گفت: پساب خروجی تصفیه خانه شهری بدون استفاده رها شده و مردم روستاهای پایین دست از فاضلاب خام برای آبیاری مزارع استفاده می‌کنند که این اقدام خطر آفرین است که باید در اسرع وقت مدیریت شود.

 

رحیمی زاد تاکید کرد: پایاب سدهای معیشتی خصوصاً سد سبلان هنوز به بهره برداری نرسیده و مردم از این بابت با بحران مواجه شده و از این نعمت الهی بی بهره هستند.

 

فرماندار مشگین‌شهر تاکید کرد: طرح جامع گردشگری شهرستان تعریف شده نیست و در سرمایه‌گذاری با مشکل مواجه هستیم.

 

وی افزود: در چند روز گذشته 10 میلیارد ريال در جهت حمایت به شهرداری‌های شهرستان مشگین‌شهر تزریق شده که باید با اقدامات لازم عملکرد‌های شهرداری برجسته و نمایان شود.

 

رحیمی زاد خطاب به مسئولان شهرستان گفت: در انتخاب آتی مسئولان شهرستان باید از لحاظ امکانات و نیرو وارد عمل شده و از مانع تراشی در روند کار پرهیز کنند چرا که در آن زمان قابل قبول نخواهد بود.

 

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر گفت: نظم و سازماندهی امور، خویش‌تن‌داری و فرو بردن خشم، صبر و کارشناسی در تصمیم‌گیری‌ها، عدالت محوری، لزوم پاسخگویی در مقابل مردم و عدم خیانت در بیت المال از جمله اصول مدیریت اسلامی است که مسئولان باید به آن پایبند بوده و عمل کنند.

 

حجت الاسلام طالبی امام جمعه رضی نیز با بیان اینکه مسئله آب شرب در بخش ارشق به بحران تبدیل شده گفت: در چند سال گذشته آب سد سبلان را آلوده اعلام کردند و قرار بر این شد که از سد احمدبیگلو آبرسانی انجام گیرد و امروز اعلام می‌شود که آبرسانی از سد احمدبیگلو ممکن نیست باید از سد سبلان آبرسانی انجام شود و مردم را سردرگم کرده‌اند لذا برای مردم این منطقه فرقی ندارد از کدام سد فقط آب شرب مورد نیاز مردم این روستاها تامین و از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری شود.

 

وی افزود: مسیر رفت و آمد در بخش ارشق مناسب نیست و نیاز به رسیدگی دارد و در جهاد کشاورزی نیز اعمال سلیقه شده و موجب می‌شود مردم از روستا به شهرها کوچ کنند.

 

حجت الاسلام صفری امام جمعه لاهرود گفت: آبگرم و آبدرمانی قوتور سویی به عنوان سطلان آب‌های گرم دنیا از مکان نامناسبی برخوردار است و وجود این آبگرم در این منطقه تاثیری در وضعیت معیشتی مردم ندارد.

 

در این جلسه با مدیریت جعفر فهیمی معاون عمرانی استاندار اردبیل مسائل و مشکلات شهرستان یک به یک مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم جهت رفع مشکل مطرح و طی جلسات تخصصی تصمیم گیری‌های لازم اعمال می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد