سرویس: سیاسی
کد خبر: 65042
|
15:05 - 1396/01/03
نسخه چاپی

پارس آباد مغان در سالی که گذشت؛

قول هایی که داده شد، وعده هایی که روی زمین ماند

	قول هایی که داده شد، وعده هایی که روی زمین ماند
سال 95 با همه فراز و نشیب هایش به پایان رسيد و در این بین مسئولان در جلسات متعدد کاری وعده ها و قول های مختلفی در موضوعات متنوع به مردم دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، هنگامي که آخرين ثانيه هاي سال 95 نواخته و آغاز سال 1396 اعلام شد همه مردم ايران منتظر بودند تا رهبر معظم انقلاب اسلامي بر صفحه تلويزيون حضور داشته باشند و رهنمودهاي سال آينده را اعلام کنند. ايشان پس از آنکه مشکلات کشور را تشريح کردند، سال جاري را سال «اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال» اعلام فرمودند.

پس از فرمايش رهبري، همه مسوولان طي مصاحبه هاي متعدد اعلام کردند که تشخيص حضرت آقا بسيار به جا بوده است زيرا در حال حاضر مشکلات اقتصادي و بيكاري كشور را فرا گرفته است.

براي آنکه به عمق اين مشكلات اقتصادي در كشور پي ببريم، کافيست نگاهي به بنگاه هاي اقتصادي در حوزه هاي مختلف از جمله صنعت و کشاورزي در شهرستاني مثل پارس آباد مغان بيندازيم. با اينكه سال 95 برخی از وعده های مدیران استانی و شهرستانی مبنی بر راه اندازی پروژه های نیمه کاره پارس آباد مغان محقق گردید اما برخی دیگر نیز عملی نشد كه شايد علت برخی از این بدقولی ها را می توان در عدم تخصیص اعتبار به پروژه ها دانست و برخی دیگر را به حساب عدم برنامه ریزی صحیح نسبت داد.

در این بسته خبري تلاش شده است به مهم ترین پروژه های نیمه تمام شهرستان پارس آباد مغان و وعده های عملی نشده مسئولان سابق و فعلي تا پايان سال 1395 پرداخته شود.

 

111

* مدیرعامل آبفای وقت استان اردبیل: تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی پارس آباد در سال 94 به بهره برداری می رسد

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات لازم تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی پارس آباد در شش ماهه اول سال 94 به بهره برداری خواهد رسید.

عبدالحسین حسن زاده در بازدید از این پروژه گفت: عملیات اجرایی سویل تصفیه خانه فاضلاب پارس آباد با 92 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده که در حال حاضر اهم كارهاي انجام شده در تصفيه خانه فاضلاب سازه ورودی، شامل: لوله های ورودی، آشغالگیری، دانه گیر، پارشال فلوم حوضهای هوادهی شامل خاکبرداری، بسترسازی و اجرای 15 پانل از 18 پانل حوضهای هوادهی به همراه دیوار خاکبرداری، بسترسازی و احداث حوضچه های تغلیظ لجن، حوزهای ته نشینی ثانویه، ساختمان اداری، فنس کشی محوطه، اجرای خط انتقال کنارگذر (بای پس)، بوده و امیدوارم تا پایان دی ماه 100 درصد سویل تصفیه خانه به اتمام و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کل تصفیه خانه 65 درصد می باشد.

وی اظهار داشت: تا کنون برای تصفیه خانه فاضلاب پارس آباد بالغ بر 72 میلیارد ریال هزینه شده و جهت تکمیل ادامه اين تصفیه خانه 96 میلیارد ریال مورد نیاز می باشد که 29 میلیارد 100 میلیون ریال آن در سال جاری مصوب شده كه از اين مقدار 20 میلیارد و 37 میلیون ریال تاکنون تخصیص یافته است.

مديرعامل آلفاي استان اردبيل تصریح کرد: با توجه به مناقصه برگذار شده واگذاری تجهیزات الکترومکانیکال به پیمانکاری تا پایان ماه جاری مشخص و شروع به کارخواهد کرد.

حسن زاده در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران اعم از مشاور و پیمانکار پروژه، قول مساعد در راستای پیگیری اعتبارات مورد نیاز پروژه شده و تسریع در اجرای پروژه جهت بهره برداری آن تا پایان شش ماه سال 94 شد. (منبع:روابط عمومي آبفاي استان اردبيل)

 

///

* نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس: بیمارستان پارس‌آباد تا پایان امسال به بهر‌ه‌برداری می‌رسد

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: عملیات اجرایی بیمارستان پارس‌آباد روند صعوی به خود گرفته و این پروژه تا پایان سال 95 به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

شکور پورحسین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: یکی از مطالبات اصلی مردم پارس‌آباد مغان راه‌اندازی بیمارستان پارس‌آباد است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این بیمارستان تا پایان امسال به بهر‌ه‌برداری می‌رسد و گام بزرگی در خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی در این منطقه به وجود ‌می‌آید.

وی با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان پارس‌آباد از اهمیت ویژه‌ای برای مردم منطقه برخوردار است، افزود: انتظار می‌رود با راه‌اندازی این بیمارستان علاوه بر خدمات‌رسانی به بیماران داخلی به بیمارانی که از کشور آذربایجان و از مرز بیله‌سوار وارد پارس‌آباد می‌شوند، خدمات‌رسانی ارائه شود. (منبع:خبرگزاري تسنيم)

 

* كريمي فرماندار (سابق) پارس آباد: باند فرودگاه پارس‌آباد فروردین سال 93 بازگشایی می‌شود

فرماندار پارس آباد از تکمیل عملیات زیرسازی و ترمیم و بازگشایی مجدد باند فرودگاه این شهرستان طی فروردین سال 93 خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی کریمی در بازدید مدیرکل فنی استانداری اردبیل از پروژه های عمرانی پارس آباد گفت: هم اکنون عملیات مرمت و روکش آسفالت این فرودگاه با اختصاص بالغ بر 27 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 65 درصدی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طول باند فرودگاه پارس آباد دو هزار و 800 متر است، تصریح: در مرحله تعریض و عملیات ترمیم از طرفین 7.5 متر و در مجموع 15 متر به عرض این باند افزوده خواهد شد.

فرماندار پارس آباد همچنین از اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از طریق معاونت امور عمرانی استاندار اردبیل برای تسریع تکمیل عملیات زیر سازی و ترمیم فرودگاه پارس آباد خبر داد.

وی با بیان اینکه این فرودگاه با 170 هکتار مساحت به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال 1352 تاسیس شده است، یادآور شد: در سال 81 این فرودگاه از شركت كشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شركت مادر تخصصی فرودگاه های كشور شد. (منبع:خبرگزاري مهر)

* اين در حالي است كه فرماندار فعلي شهرستان پارس آباد نيز در 19 تيرماه 95 در ابتدا خبر از راه‌اندازی مجددفرودگاه پارس‌آباد تا پایان امسال خبر داده بود كه بعدها با پس گرفتن حرف خود از افتتاح اين فرودگاه در اوايل سال 96 خبر داد.

اكبر صمدي فرماندار شهرستان پارس‌آباد از پیگیری و اخذ سه هزار تن قیر رایگان از وزارت راه و شهرسازی خبر داد و اضافه کرد: تعریض و اجرای سه لایه روکش آسفالت باند فرودگاه و همچنین راه‌اندازی مجدد فرودگاه پارس‌آباد بعد از پنج سال تعطیلی تا پایان سال‌جاری (سال 95) در دستور کار قرار گرفته است.(منبع:خبرگزاري فارس)
 

 

* کتابخانه مرکزی پارس آباد در خواب عمیق؟

اینجا دیگر نه از پیشرفت های 85 درصدی خبری هست و نه از وعده های دهه فجری و هفته دولت و سال آینده! انگار این ساختمان نیمه کاره خواب خواب است که زمین دو هزار و چهارصد متری را اشغال کرده و به جز ستون تیر آهن های سر به فلک کشیده، خبری از قفسه های کتاب در آن نیست.

سال 87 بود که پروژه کتابخانه مرکزی پارس آباد کلنگ زنی شد و 16 میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار برای ساخت این پروژه پیش بینی شد.

اینکه چه شد و چه کسی به تعهد خود عمل نکرد نمی دانیم، فقط این را خوب می دانیم که نداشتن یک کتابخانه مجهز و بزرگ اصلا در شان دومین شهر پرجمعیت استان اردبیل نیست... پروژه ای که به گفته فرماندار وقت شهرستان پارس آباد 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

اين در حالي است كه رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل چند ماه پيش در دیدار با فرماندار شهرستان پارس آباد با بیان اینکه ساخت و اتمام پروژه کتابخانه مرکزی پارس آباد برای توسعه فرهنگی این منطقه امری حیاتی است، متوقف شدن این پروژه مهم فرهنگی را زیبنده شهر پارس آباد ندانسته و افزود: با توجه به مشارکت فعالانه شهروندان پارس آبادی در امور خیریه، انتظار ما اینست که نیکوکاران این منطقه آستین همت را بالا زده و در ساخت، تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی یاریگر ما باشند.

 

///

* مدیر مسکن راه و شهرسازی اردبیل: پروژه مسکن مهر شهرستان پارس‌آباد امسال (سال 95) تکمیل می‌شود

مدير مسكن و ساختمان اداره راه و شهرسازی استان اردبيل از اتمام پروژه‌های مسکن مهر شهرستان پارس آّباد تا پایان سال 95 خبر داد.

به گزارشخبرنگار مهر، شهرام باباخانی در بازديد از مجتمع مسكن مهر پارس آباد با اشاره به روند اجرایی مطلوب پروژه های مسکن مهر در این استان اضافه کرد: در صورت تسریع آورده نقدی توسط متقاضيان و برقراری انشعابات مربوطه پرونده مسكن مهر اين شهرستان تا پايان سال جاری بسته می شود.

وی با بیان اینکه مسكن مهر پارس آباد در زميني به مساحت ۱۰۰ هكتار احداث می شود، ادامه داد: ۹۸۴ واحد در قالب فاز اول اين مجموعه توسط تعاونی های مسكن احداث و پس از تكميل محوطه سازی و زيرساخت های لازم تحويل متقاضيان شده است.

مدير مسكن و ساختمان اداره راه و شهرسازی استان اضافه کرد: فاز دوم اين مجموعه نيز با ۷۵ هكتار مساحت تعداد هزار و ۲۹۶ واحد را درون خود جای داده كه به صورت تفاهم نامه سه جانبه در حال تكميل است.

باباخاني با بیان اينكه آماده سازی محوطه فاز دوم اين مجموعه با پيشرفت فيزيكی حدود ۷۰ درصد در حال اجرا است، بیان داشت: عمليات ساخت ۴۹۶ واحد تكميل شده و مابقی واحدها نیز با پيشرفت فيزيكي ۹۳ درصد در مرحله پايانی قرار دارد. (منبع:خبرگزاري مهر)

 

///

* رئیس وقت مجمع نمایندگان استان اردبیل: جاده پارس‌آباد به اردبیل ۴ بانده می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با پیگیری‌های انجام شده از وزارت راه و دولت یازدهم جاده پارس‌آباد به اردبیل چهار بانده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حبیب برومند داشقاپو عصر امروز در بازدید از جاده پارس‌آباد به اردبیل اظهار داشت: برای چهاربانده کردن جاده اردبیل - پارس‌آباد پیگیری‌های اساسی از سخنگوی دولت وزیر راه انجام شده است و امیدواریم هرچه زودتر عملیات اجرایی این پروژه عظیم آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار به دلیل مرز مشترک با کشور آذربایجان نیاز مبرمی به جاده چهاربانده دارند، افزود: مردم منطقه نیز بی‌صبرانه منتظر آغاز عملیات چهاربانده شدن اردبیل پارس‌آباد هستند که ما به جدیت دنبال آغاز این پروژه بزرگ در منطقه هستیم. (منبع:خبرگزاري تسنيم)

 

///

* شهردار وقت پارس آباد: ساختمان مدیریت بحران پارس آباد هفته دولت افتتاح می شود

شهردار وقت پارس آباد گفت: ساختمان در حال احداث مدیریت بحران این شهرستان در هفته دولت امسال(سال 94)به بهره برداری می رسد.

احمد داداشی در بازدید فرماندار و تنی چند از اعضای شورای شهر پارس آباد از طرح احداث ساختمان مدیریت بحران این شهرستان گفت: این پروژه هم اکنون 95درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با سرعت و دقت مناسبی اجرا می شود.

وی افزود: برای ساخت و تجهیز این سالن 11 میلیارد ریال پیش بینی شده که از این رقم سه میلیارد ریال صرف خرید و تامین تجهیزات می شود.

شهردار پارس آباد با بیان اینکه ساختمان مدیریت بحران پارس آباد با هدف هدایت عملیات امداد و نجات و کمک رسانی به آسیب دیدگان حوادث و سوانح طبیعی و استقرار مسوولان عضو شورای مدیریت بحران در مواقع بحرانی در این محلف احداث می شود، گفت: با تکمیل، تجهیز و بهره برداری از این سالن، فرایند مدیریت و کنترل بحران ها با سرعت، دقت و انسجام بهتری پیگیری شده و در نتیجه خسارات، زیان ها و تلفات ناشی از بلایای طبیعی به حداقل خواهد رسید. (منبع:خبرگزاري ايسنا)

 

* شهردار فعلي پارس آباد: شهرداری منطقه 2 و ايستگاه دوم آتش نشاني پارس آباد تا پایان امسال افتتاح می شود

خيراله سربلند شهردار پارس آباد در نشست با جمعي از اصحاب رسانه از افتتاح و آغاز کار شهرداری منطقه 2 و ایستگاه دوم آتش نشانی پارس آباد تا پايان سال 95 خبر داد و گفت: با افتتاح و راه اندازی این طرح ها خدمات رسانی به شهروندان تسهیل و تسریع می شود. (منبع:خبرگزاري ايرنا)

 

///

* معاون وقت مسکن و شهرسازی استان اردبیل: فاز اول مصلی پارس آبادمغان سال 92 به بهره برداري مي رسد

" مصلای جدید شهرستان پارس آبادمغان با اعتبار بالغ بر 70 میلیارد ریال و با زیر بنای 11/317 متر مربع در فاز اول در 24 ماه احداث می شود." این جمله دقيقا سخني بود که یوسف باقری معاون وقت مسکن و شهرسازی استان اردبیل در پنجم اردیبهشت ماه سال 90 در جمع نمازگزاران شهرستان پارس آباد بر زبان آورد.

در حالي از کلنگ زنی مصلی جدید پارس آباد و وعده معاون وقت مسکن و شهرسازی استان اردبیل بیش از 6 سال گذشته است اما نه تنها خبري از افتتاح فاز اول اين مصلي نشد بلكه اصلا اين مصلي هيچگونه پیشرفتی نداشت كه فاز اول آن هم افتتاح شود. اما اين وعده هاي پوچ مسوولان صداي حجت الاسلام علوي امام جمعه وقت پارس آباد را هم درآورد بطوري كه تا او در خطبه های نماز جمعه 27 بهمن ماه سال 91 صراحتا اعلام كرد كه معلوم نیست اعتباراتی که برای این پروژه باید صرف می شد کجا استفاده شده است.

 

* عملیات احداث بزرگترين بازار مرزی كشور در حالي بعد از وقفه اي سه ساله در 7 آبان ماه 91 پارس آباد شروع شد كه تنها 10 روز بعد از آغاز عمليات احداث آن، با حكم دادستان وقت شهرستان پلمپ شد

عملیات اجرایی بازار مرزي شهرستان پارس آباد مغان در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع در جنب ساختمان فرمانداري پارس آباد آغاز شده بود كه قرار بود این بازار در كوتاهترين بازده زماني به منظور توسعه فعالیت های تجارت مرزی و اشتغالزایی با 400 باب مغازه، رستوران، كافي شاپ، فضاي بازي براي كودكان، پارکینگ، كارواش، بخش های خدماتی رفاهی و نمازخانه ساخته شود.

«سيامك محمدي» سرمايه گذار بازار مرزي پارس آباد در حاشيه عمليات اجرايي اين پروژه بهخبرنگار آران مغانگفت: برای اجرای این پروژه حدود 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و انتظار می‌رود با آغاز به کار این بازار مرزي، بيش از 5 هزار نفر از جوانان و تحصيل كردگان منطقه بصورت مستقيم و غير مستقيم در آن مشغول به کار شوند.

در حالي 10 روزي از آغاز عمليات احداث اين بازار نگذشته بود كه با حكم رحيم گلزاده دادستان وقت شهرستان پارس آباد روند ساخت اين پروژه متوقف شد.

يك منبع موثق درباره علت توقف اين پروژه گفت: به دليل پاره اي از ابهامات در قرارداد از حيث تشريفات قانوني در واگذاري، عدم ارائه تضمين كافي به منظور حسن اجراي قرارداد، استفاده از عنوان نادرست بازار مرزي كه مغاير با مقررات و آيين نامه تشكيل بازارچه هاي مرزي است این پروژه متوقف شد.

وي افزود: عمليات اجرايي اين بازار از روز يكشنبه 17 آبان با حكم صريح دادستان شهرستان پارس آباد متوقف شده است. (آران مغان)

 

///

* الحاق مغان به منطقه آزاد ارس يا ايجاد منطقه آزاد تجاري صنعتي اردبيل؟

چند سالي مي شد كه یکی از طرح های مهم و مورد نظر در توسعه گردشگری، الحاق دشت مغان به منطقه آزاد ارس بود و هنوز كه هنوز هست اين كلمه بر سر زبانهای مردم منطقه مرزی مغان جاری است و هنوز كسي باورش نمي شود طرحي كه تا آستانه پيوستن به منطقه آزاد ارس بود كان لم يكن تلقي ومنطقه آزاد تجاري صنعتي اردبيل جايگزين آن شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی درباره آخرين وضعيت منطقه آزاد تجاری، صنعتی اردبیل گفت: در حال حاضر نقشه منطقه آزاد تجاری، صنعتی اردبیل در هیات دولت است و در صورت تصویب به کمیسیون اقتصادی ارسال و پس از بررسی در این کمیسیون به صحن علنی مجلس می رود.

صديف بدري افزود: پیش بینی می شود لایحه منطقه آزاد تجاری، صنعتی اردبیل که به همراه چند استان مرزی در آخرین مراحل تایید نقشه در هیات دولت است در صحن علنی مجلس با رای مثبت اکثریت نمایندگان تصویب شود.

اما اين حرف هاي نماينده اردبيل هنوز در حد يك حدس و گمان است و معلوم نيست طرح منطقه آزاد تجاری، صنعتی اردبیل در مجلس راي خواهد آورد يا نه؛ و پيش تر نيز اين طرح بنا به دلايلي از دستور كار نمايندگان مجلس خارج شده بود.

 

///

* فرماندار پارس آباد: پيش بيني مي شود تا پایان سال 95 تمامی خسارات كشاورزان پرداخت شود

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: تاکنون هشت میلیارد ریال غرامت به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تمامی خسارات پرداخت شود.

اکبر صمدی در جلسه کارگروه آب و کشاورزی پارس آباد اظهار كرد: براساس برآورده های صورت گرفته در سال زراعی جاری 16هزار میلیارد ریال به گندم کاران و چهار هزار و 720میلیارد ریال به چغندرکاران این شهرستان بر اثر حوادث و بلایای طبیعی خسارت وارد شده است.

وی افزود: تاکنون هشت میلیارد ریال غرامت به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تمامی خسارات پرداخت شود. (منبع:خبرگزاري ايرنا)

سال 95 چند پروژه دیگری نیز در شهرستان پارس آباد نیمه کاره مانده بود که نخواستیم زیاد بهش بپردازیم و شما شهروندان عزیز رو در سال جدید ناامید کنیم.

امید می‌رود تا این وعده‌ها و نواقص در سال 96 تحقق پیدا كرده و رفع شود و شاهد رشد و پیشرفت تمامی حوزه‌ها در شهرستان پارس آباد مغان باشیم.

گزارش از مرتضي بري

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد