سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67002
|
15:52 - 1396/02/26
نسخه چاپی

وزیر نیرو عنوان کرد؛

900 میلیارد تومان از اعتبارات پروژه‌های مرزی اردبیل جذب شده است

	900 میلیارد تومان از اعتبارات پروژه‌های مرزی اردبیل جذب شده است
چیت‌چیان، وزیر نیرو در گرمی گفت: شهرستانهای استان اردبیل نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند برای تحقق اقتصاد مقاومتی است که تاکنون 900 میلیارد تومان از اعتبارات پروژه‌های مرزی اردبیل جذب شده است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار، حمید چیت‌چیان امروز در ششمین جلسه کارگروه استانی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در گرمی در حضور مسئولان استانی وشهرستانی گفت: یکی از اولویتهای دولت یازدهم تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به منویات مقام معظم رهبری است که در این زمینه با توجه به ظرفیتهای استانها پروژه‌های اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شود و باید مسئولان مربوطه در این رابطه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

وزیر نیرو گفت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور با جدیت پیگیری می‌شود تا بتوانیم در سال اقتصاد مقاومتی٬ تولید و اشتغال اقدامات سازنده‌ای در این زمینه انجام دهیم.

 

وی افزود: باید متناسب با ظرفیت استانها پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تعریف شود و موانع رفع تولید و ارئه تسهیلات نیز به طور اساسی برداشته شود تا این واحدهای تولیدی گام بزرگی در توسعه و رونق کشور بردارند.

 

وزیر نیرو بیان کرد: شهرستانهای استان اردبیل نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند برای تحقق اقتصاد مقاومتی است که تاکنون 900 میلیارد تومان از اعتبارات پروژه‌های مرزی اردبیل جذب شده است .

 

چیت‌چیان استان اردبیل را دارای استعدادهای فراوان اعلام کرد و گفت: سد خداآفرین یکی از بزرگترین پروژه‌هایی است که تاکنون در استان اجرایی شده که تخصیص رقم قابل توجه5 هزارو 700میلیارد تومان به این پروژه بیانگر اهمیت این سد است.

 

وزیر نیرو ایجاد سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی در استان را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: تاکنون 450 میلیارد تومان از اعتبارات شبکه‌های آبیاری برای پروژه‌های آبی استان اختصاص داده شده است که در این میان سد عمارت  تازه کند در گرمی و سد خداآفرین  و احمد بیگلوی از این اعتبارات بهره‌ مند شدند و با تصویب ردیف مرزی از محل صندوق توسعه ملی برای پایاب و شبکه آبیاری سد عمارت گرمی  شاهد تبدیل 13 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی در این شهرستان خواهیم‌ بود.

 

وی از تخصیص 72 میلیارد تومان اعتبار ویژه‌ای برای تامین  آب 64 روستای بخش مرزی موران با 13هزار و 500 نفر جمعیت نیز خبر داد و افزود:عملیات آبرسانی به 18 روستا از مجموع 64 روستا تا تیرماه سال 1396 به بهره بردای خواهد رسید و بقیه روستاها ی این  بخش مرزی  نیزتا  تیرماه سال 1397 به بهره برداری خواهد رسید.

 

وزیر معین استان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همچنین از آبرسانی به 100 روستای بخش  انگوت نیز از محل اعتبارات سد تازه کند خبرداد و افزود: با بهره برداری از این پروژه 24 هزار نفرجمعیت از نعمت آب شرب و پایدار بهره مند خواهند شد.

 

وزیر نیرو از اختصاص اعتبار ویژه برای مطالعه نظام بهره‌وری پروژه‌های آبی مرزی کشور با هدف تولید بیشترین ثروت از سرمایه گذاری دولتی خبر داد و افزود: بدلیل اتمام مطالعات ساخت سینه سردر حوزه بالها رود بخش مرزی موران و همچنین جهت جلوگیری از هدررفت سالانه 400 میلیون متر مکعب آب از کشور شاهد شروع عملیات اجرایی این سد در مرداد ماه سالجاری خواهیم بود.

 

وزیر نیرو اظهار کرد: بسیاری ازپروژه‌های استانها نیازمند تصمیمات کلان و ملی است که امیدواریم مسئولان استانها با بررسی روند مشکلات و ارائه دقیق این مشکلات به دستگاههای بالا موانع را برای حل مشکلات بردارند که وزارت نیرو نیز در این زمینه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

 

استاندار اردبیل نیز در این جلسه از اختصاص 20 میلیارد تومان تسهیلات کمک فنی و اعتباری برای واحدهای تولیدی در زمینه های کشاورزی و صنعت  در استان اردبیل برای شهرستانهای محرومی همچون گرمی و خلخال خبرداد و افزود: بهره مندی بخش گردشگری و خدمات از مزایای تسهیلات طرح رونق تولید در سالجاری ،اختصاص ردیف اعتباری برای اجرای پایاب سدهای مخزنی اجرا شده یا دردست انجام برای رونق تولید و اشتغال ،تمدید سرمایه در گردش پرداختی از محل طرح رونق تولید برای سالهای بعد با دریافت سود هر یکساله ،اعطای مجوزلازم برای عقد قرارداد اجاره  پنج ساله جهت آبهای گرم معدنی استان اردبیل بمنطورایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری این بخش و ارتقای کیفیت خدمات را از جمله طرحها وخواسته های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان جهت نیازمندی به تصمیمات کلان و ملی عنوان کرد.

 

فرماندار و نماینده مردم  گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه هرکدام در سخنانی جداگانه تخصیص اعتبارات فنی و اعتباری  ویژه برای تغییرالگوی کشت شهرستان همچون زغفران، گیاهان دارویی و پسته، ارائه تسهیلات کم بهره برای واحدهای تولیدی و صنایع کوچک و بزرگ، توسعه شهرک های گلخانه ای، مهارآبهای سطحی در حوزه بالهارود بخش مرزی موران و اختصاص اعتبارات ردیف مرزی برای  پایاب و شبکه آبیاری سدهای در دست اجرادر این شهرستان، توجه ویژه به صنایع دستی شهرستان را از مسئولان کشوری خواستارشدند.

انتهاي پيام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد