سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 67945
|
04:55 - 1396/03/21
نسخه چاپی

از ایجاد راه ارتباطی مسیر باغات تا آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی؛

2 مطالبه اصلی اهالی گیوی برای خروج از بن بست اقتصادی

2 مطالبه اصلی اهالی گیوی برای خروج از بن بست اقتصادی
با تکمیل و بهره برداری از راه ارتباطی فیروز آباد - خلخال و در بن بست قرار گرفتن شهر گیوی در جنوب استان اردبیل، حال مطالبه اصلی اهالی شهر گیوی از مسئولان ایجاد راه ارتباطی مسیر باغات گیوی به سرچم و آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، گیوی که از 2 منطقه شهری تشکیل شده است این روزها در بن بست راهی، اقتصادی و گردشگری قرار گرفته و از منظر حفظ منابع انسانی و مهاجرت بی رویه در سایه بیکاری و دیگر معضلات اجتماعی دچار آسیب جدی شده است.

بطبع بیش از 80 درصد منابع اقتصادی و گردشگری و ... از طریق راه های ارتباطی، فراهم ساختن زیرساخت اقتصادی و صنعتی، جذب و نگهداری گردشگران و همینطور تقویت حوزه کشاورزی فراهم می شود.

اما شهر گیوی با وجود تلاش مسئولان منطقه در راستای مرتفع ساختن مسائل مرتبط با سرمایه گذاری و ارائه راهکار های اقتصادی، هنوز در بن بست قرار گرفته است که این مهم بیشتر مردم منطقه را به مهاجرت وا می دارد.

در این میان 2 مقوله مهم و اصلی که می توان گیوی را از بن بست اقتصادی خارج کند و مطالبه مردم شهر نیز است، تعریض و ایجاد مسیر باغات گیوی و اتصال به جاده سرچم و همینطور آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی برای آبیاری زمین های زراعی کشاورزان منطقه می باشد.

با تکمیل و بهره برداری راه ارتباطی فیروز آباد - خلخال واقع در جاده سرچم، گیوی در بن بست قرار گرفت حال مطالبه اصلی اهالی شهر گیوی از مسئولان این است که با ایجاد راه ارتباطی مسیر باغات گیوی به جاده سرچم و آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی معضل بن بست این شهر از بین رفته و منابع انسانی با مهاجرت معکوس در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه تلاش مضاعف داشته باشند.

پیشتر، ایجاد راه ارتباطی مسیر باغات گیوی و اتصال به جاده سرچم و همینطور آغاز و تکمیل پروژه پایاب سد گیوی در دیدار مردمی استاندار اردبیل با مردم این شهر و همچنین دیدار های متعدد نماینده شهرستان و جوانان منطقه با مدیر عامل آب منطقه ای استان مطرح شده است که انتظار می رود مسئولین امر نیز با توجه به این مطالبات مردمی اقدامات شایسته ای را در این خصوص انجام دهند.

به گزارش کوثرخبر، جاده سرچم شاهرگ ارتباطی جنوب استان اردبیل می باشد که می توان با اتخاذ تمهیدات لازم در حوزه اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و صنعتی توسعه پایدار را برای شهر گیوی و دیگر مناطق همجوار این شهر موجب شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد