سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69166
|
01:38 - 1396/04/27
نسخه چاپی

قیمت نامتعادل سبد غذایی خانوار/پیاز، گوشت قرمز و مرغ هورمونی گران شدند

 قیمت نامتعادل سبد غذایی خانوار/پیاز، گوشت قرمز و مرغ هورمونی گران شدند
چند صباحی است که برخی از کالاهای اساسی خانوار در بازار با قیمت نامتعادل مواجه شده و ناضایتی مردم را سبب شده اند، به گفته مردم این واسطه ها و دلالان هستند که عامل اصلی افزایش قیمت ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر،افزایش قیمت اکثر کالاهای اساسی این روزها امری بدیهی بوده و تقریباً میوه، صیفی جات و یا کالای مربوط به یک فصل و ماه خاص در مدت زمان کوتاهی گران می شود.

کالاهایی نیز هستند که افزایش قیمت آن در بلند مدت تاثیر گذار بوده و قطعاً کاهش قیمت ندارند، قیمت بره و گوسفند زنده و همینطور گوشت آنها از جمله کالای مصرفی خانوار هستند که با افزایش قیمت مواجه شده اند(بره زنده از کیلویی 11 هزار تومان به 16 هزار تومان رسیده است).

برخی از کالاها نیز هستند که بطبع با نرخ تورم و رکود در بازار افزایش قیمت داشته و برخی معضلات را برای جیب خانواده ها و همینطور کسبه به وجود می آورند.

به عنوان مثال و بطور کلی افزایش قیمت 30 درصدی و بدنبال آن کاهش قیمت 15 درصدی کالای مربوطه این روزها روال بازار و عرف اقتصادی کشور است و مشهود و ملموس است که واردات بی رویه، حضور دلالان، واسطه های اقتصادی و همینطور عدم نظارت کافی و ... عوامل اصلی افزایش قیمت ها هستند.

به گزارش کوثرخبر، پس از سروصدای افزایش قیمت گوجه فرنگی، خبر افزایش قیمت پیاز و مرغ در دو روز گذشته در سرتیتر همه خبرگزاری ها و اخبار قرار گرفته است و این درحالی می باشد که این دو کالا جزو مهمترین و پرمصرف ترین کالای مصرفی خانوار محسوب شده و بطبع نارضایتی هایی را نیز به وجود آورده است.

قیمت پیاز هم اکنون 4 هزار تومان و مرغ به 8 هزار و 300 تومان رسیده است که اقشار کم درآمد منطقه قادر به خریدن این محصولات پرمصرف در سبد خانوار نیستند؛ گوشت قرمز نیز روند متغیری را در افزایش قیمت طی می کند.

همانطور که عنوان شد خبر شایعه واردات بی رویه از کشور های همسایه، سرمازدگی و سیل در جنوب کشور، حضور دلالان، واسطه های اقتصادی و همینطور عدم نظارت کافی و ... عاملان اصلی افزایش قیمت ها است که امیدواریم مسئولان مربوطه برای کاهش قیمت این سبد غذایی خانوار و مهار دیگر معضلات اقتصادی در بازار اقدامات جدی بعمل آورند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد