سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69268
|
16:36 - 1396/04/30
نسخه چاپی

گیوی در گرمای تابستان می‌سوزد/ دمای هوای کوثر در مرز هشدار

 گیوی در گرمای تابستان می‌سوزد/ دمای هوای کوثر در مرز هشدار
گرمای طاقت فرسا و سوزان شهرستان کوثر با 43 درجه همچنان در مرز هشدار قرار دارد و با تحلیل و بررسی کارشناسان موج جدید گرما از روزهای اتی آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، دمای هوای شهرستان کوثر در 3 روز گذشته به 43 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید و اهالی این شهرستان بیشترین و داغترین گرمای سال را تجربه کردند.

در حالی که انتظار می رود دمای هوا نسبت به روز های گذشته کاهش پیدا کند؛ اما گرمای طاقت فرسا و سوزان شهرستان کوثر همچنان در مرز هشدار قرار دارد و با تحلیل و بررسی کارشناسان موج جدید گرما از روزهای اتی آغاز خواهد شد.

به گفته کارشناسان هواشناسی استان اردبیل امکان ثبت رکورد گرم ترین منطقه استان اردبیل در روز های ذکر شده صورت می گیرد و با عقبه ای که شهرستان کوثر در گرمای بیشتر و آزار دهنده دارد امکان ثبت این رکورد به این شهرستان داده می شود که از مرز هشدار خواهد گذشت.

شهر گیوی مرکز شهرستان کوثر همچون گذشته دور از انتظار بوده است و در حالی که می بایست بنا به موقعیت منطقه ای و جغرافیایی خود دارای هوای معتدل کوهستانی باشد؛ به عنوان داغترین نقطه استان اردبیل به ثبت رسیده است.

اطلاع رسانی که می توان در این خصوص به اهالی شهرستان کوثر کرد این است که از حضور مستمر در بیرون از محیط کار و یا خانه خودداری کنند.

استفاده از وسایل و امکانات سرمایشی در محیط از جمله اعمالی است که می توان در این گرمای سوزان به کار بست.

در این خصوص مدیریت بحران استان اردبیل از ساکنان این استان خواسته اند که ضمن صرفه جویی در مصرف آب از قرار گرفتن غیرضروری در برابر پرتوهای آفتاب و پیاده روی برای ساعات طولانی در فضاهای باز خودداری و از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع پرهیز کنند.

شهرستان کوثر در سال های گذشته نیز به عنوان داغ ترین نقطه شهری استان اردبیل با 44 درجه سانتی گراد بالای صفر محسوب شده بود.

 

 

گیوی در گرمای تابستان می سوزد/دمای هوای کوثر در مرز هشدار
گیوی در گرمای تابستان می سوزد/دمای هوای کوثر در مرز هشدار

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد