سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69274
|
02:56 - 1396/04/31
نسخه چاپی

گیوی؛ محروم ترین شهر الکترونیکی جهان!

 گیوی؛ محروم ترین شهر الکترونیکی جهان!
منطقه 2 شهری گیوی، شهر عجیبی در جنوب استان اردبیل است که نه بانکی در آنجا فعالیت می کند و نه عابر بانکی برای برداشت وجه قابل استفاده اهالی آن منطقه وجود دارد؛ به عبارتی این شهر جزو معدود شهر های محروم جهان از منظر فناوری و الکترونیکی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، امروزه خدمات بانکي از نيازهاي ضروري زندگي روزه مردم به حساب می آید، ولي شايد باورش سخت باشد که هنوز در کشور ایران شهري است که حتي از ساده ترين خدمات بانکي برخوردار نيست چه برسد به بانک های خصوصی یا دولتی!

"شهر گیوی(منطقه 2 شهری)" در جنوب استان اردبیل، هيچ بانک و عابر بانکي ندارد؛ هر چند در یک دوره زمانی کوتاه مدت باجه و عابر بانک رفاه و همچنین عابر بانک خدمات دولت(پست بانک) در این شهر محروم 3200 نفری فعالیت کرد ولی هم اکنون هیچ کدام از این عابر بانک ها در این شهر موجودیت ندارند.

در عرض چند ماه باجه و ATM بانک رفاه تعطیل و تنها عابر بانک بخش خصوصی و خدمات دولت (پست بانک) نیز جمع آوری شد، به عبارتی مردم این منطقه طبق سنوات گذشته درصدد متقاعد کردن مدیران بانکها براي بازگشايي شعبه اي در اين شهر هستند.

برای اطلاع از کم و کاست این قضیه سراغ یکی از اهالی این شهر رفتیم که وی در این خصوص می گوید: در شهر ما فقط یک صندوق قرض الحسنه قائم وجود دارد و اثری از بانکهای دولتی نیست و در پی آن هیچ منابع اقتصادی پدید نمی آید و در نتیجه داد و ستدی هم در جریان نیست.

وی ادامه داد: نزدیکترین جایی که بانک دارد و مجبوریم برای انجام فعالیتهای اداری خود به آنجا برویم منطقه 1 شهری است که در فاصله حدود 2 یا 3 کیلومتری این شهر قرار دارد؛ شاید 2 کیلومتر فاصله کمی بین این دو منطقه است ولی آیا 3200 نفر امکانات رفاهی یا رفت و آمد به منطقه 1 را دارند؟

این همشهری اضافه کرد: آیا غیر این است که وجود یک بانک در این منطقه در انجام امورات بانکی، کارهای اهالی این منطقه را آسان خواهد کرد و ساعت ها وقت فقط برای برداشت وجه مورد نظر صرف نخواهد شد؟؛ به راستی که امروزه بانک ها فقط نفع خود را می خواهند و مسئولین به رفاه مردم توجهی ندارند.

وی در پاسخ به این سئوال که مردم این منطقه چگونه یارانه نقدی یا مبلغ مورد نظر خود را دریافت می کنند، می گوید:  مجبوریم از مغازه های شهر مقداری خرید کنیم تا بقیه پولمان را نقدی بگیریم یا با هزاران حرف و حدیث یارانه خود را دریافت کنیم و یا اینکه باید به منطقه 1 شهری(گیوی سفلی) برویم و از عابربانک های آنجا پول خود را دریافت کنیم.

به گزارش کوثرخبر، این معضل بطور موقت در این منطقه مرتفع شد ولی هم اکنون مردم همانند سال های گذشته از ساده ترین خدمات الکترونیکی روز دنیا دوباره بی بهره اند؛ غیر از مسائل اقتصادی، بی توجهی به پروژه های مرتبط با این منطقه، عدم پیگیری کارخانه های کلنگ زنی شده و راکد این منطقه و دهها معضل دیگر، محرومیت در حوزه الکترونیک و فناوری روز دنیا به عنوان محرومیت مدرن باری دیگر گریبان گیر اهالی این منطقه شد که تنها مساعدت ها و پیگیری های مسئولین امر را می طلبد که این معضل مرتفع شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد