سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69492
|
02:38 - 1396/05/07
نسخه چاپی

سایه سنگین رکود بازار زمین و مسکن در کوثر/وقتی همه مشکلات به سد گیوی ختم می شود

 سایه سنگین رکود بازار زمین و مسکن در کوثر/وقتی همه مشکلات به سد گیوی ختم می شود
برای اهالی شهرستان کوثر روشن است که سرمنشا همه مشکلات بیکاری، مهاجرت، رکود در بازار مسکن و زمین و ... به سد گیوی ختم می شود و اگر پایاب این سد در اسرع وقت به اتمام نرسد اوضاع موجود شهرستان از وضعیت نامناسب به وضعیت فوق بحرانی تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، چند سالی می شود که خرید و فروش زمین های ملکی و یا مسکن در سطح شهرستان کوثر با رکود مواجه بوده و هم اکنون مالکان زمین اگر تصمیم فروش هم داشته باشند نمی توانند ملک خود را بالاتر از قیمت خرید خود بفروشند.

عوامل بسیاری در شهرستان کوثر وجود دارد که شاید شبیه به وضعیت تاسف بار رکود و تورم حوزه مسکن در سطح کشور باشد، ولی این شهرستان هم اکنون ضمن این معضل همه گیر با مهاجرت و بیکاری نیز دست و پنجه نرم می کند فلذا مشکلات خرید و فروش مسکن یا زمین در سایه این مسائل دوچندان میشود.

از سویی باید پذیرفت که وضعیت کسب و کار و همچنین معضل اقتصادی در سایه بیکاری نیز در این امر دخیل بوده و ماجران (افرادی که ملک خود را اجاره می دهد) نیز برای جبران این معضل اجتماعی و اقتصادی ناچار به افزایش قیمت مسکن برای مستاجران هستند.

یکی از مشاوران املاک در شهرستان کوثر می گوید: اوضاع خرید و فروش زمین و مسکن به کلی در این شهرستان با رکود مواجه است و ما هم اکنون بدون داشتن مشتری فقط روزهای خود را بیهوده سپری می کنیم.

این مشاور املاک اظهار کرد: این روزهای رکود مسکن تنها مشغول مسائل مربوط به ملک هایی هستیم که چند سال پیش فروخته ایم، احیاناً مشکل امتیاز یا دیگر مسائل مرتبط با موضوع را با فروشنده و خریدار طی می کنیم تا مشکلشان حل شود.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته شاهد خرید و فروش زمین های زراعی بیشتری بودیم، می افزاید: در 10 سال گذشته بدلیل آغاز عملیات اجرایی سد گیوی سرمایه داران منطقه و برخی از افراد در تلاش بودند که بیشتر زمین های زراعی منطقه شهر گیوی را خریداری کنند و پس از اتمام، آبگیری و سرریز شدن آب سد گیوی این زمین ها را با قیمت مناسب یا بیشتر از قیمت خریداری شده به فروش برسانند.

این مشاور املاک اضافه کرد: متاسفانه در این میان اکثر نیازمندان منطقه زمین های زراعی خود را فروختند و از منطقه مهاجرت کردند و افرادی که زمین های مربوطه را خریداری کرده بودند به امید سود بیشتر دوباره به خرید املاک این منطقه پرداختند.

وی اظهار کرد: امروز پس از گذشت سال ها، زمین داران و کشاورزان منطقه منتظر پایاب سد و سیراب شدن مزارعشان هستند، اما عدم توجه به این مطالبه عمومی باعث شد هیچ کس در حوزه خرید و فروش زمین های زراعی و حتی مسکن در منطقه ای محرومی چون گیوی سرمایه گذاری نکند.

او خاطر نشان کرد: به دلیل آبادانی از دست رفته و حاکم بودن محرومیت در منطقه هم خرید و فروش زمین و مسکن با رکود مواجه شد و هم مهاجرت و بیکاری افزایش یافت و در پایان هم اهالی این منطقه با وضعیت اقتصادی نامناسبی مواجه شدند که می طلبد مسئولان به یاری مردم بشتابند.

به گزارش کوثرخبر، بر همگان روشن است که جنگ امروز و فرا بر سر آب است و برای اهالی شهرستان کوثر نیز مبرهن است که سرمنشا همه مشکلات بیکاری، مهاجرت، رکود در بازار مسکن و زمین و ... در شهرستان کوثر همگی به بودن و یا نبودن آب سد گیوی ختم می شود و اگر این پایاب و شبکه زهکشی این سد در اسرع وقت به اتمام نرسد وضعیت موجود شهرستان از وضعیت نامناسب به وضعیت فوق بحرانی تبدیل خواهد شد.

با سرریز شدن آب سد گیوی اشتغالزایی 12 هزار نفره بصورت مستقیم و غیر مستقیم را برای اهالی بخصوص جوانان شاهد خواهیم بود، مهاجرت بی رویه به اتمام رسیده و مهاجرت معکوس برای اهالی صورت خواهد گرفت، بازار خرید و فروش به تناسب اصلی خود باز خواهد گشت و در نتیجه رکود و تورم در بازار نیز متعادل با وضعیت اقتصادی منطقه رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد