سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69521
|
01:50 - 1396/05/08
نسخه چاپی

به بهانه هفته ملی مهارت صورت گرفت؛

رابطه تنگاتنگ مهارت و بیکاری/واکاوی علت استقبال کم جوانان از مراکز فنی و مهارتی

رابطه تنگاتنگ مهارت و بیکاری/واکاوی علت استقبال کم جوانان از مراکز فنی و مهارتی
امروزه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اشتغال می بایست اصل تخصص و مهارت را در همه امور به کار بست چرا که آمار و ارقام نشان می دهد نبود مهارت و تخصص باعث شده است که بیکاری و مهاجرت در منطقه افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، هفته ملی مهارت، بهترین زمان برای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و تدارک کارگاه های آموزشی و فنی و حرفه ای برای اقشار علاقه مند و متخصص است.

لازمه هر جامعه پویا تربیت نیروی انسانی ماهر در زمینه های متعدد اجتماعی، اقتصادی، کارگاه های تولیدی، صنعتی و ... می باشد و لازم است با اتکا به فرمایشات رهبر انقلاب در حوزه تولید و اشتغال بیش از پیش به این اصل توجه کنیم.

یکی از زیر شاخه احقاق اقتصاد مقاومتی بحث تولید و توجه به نیروی انسانی ماهر و متخصص است که برای بهره مند شدن از آن می بایست کارگاههای فنی و حرفه ای و آموزشی را بیش از پیش برای پرورش استعدادهای جوانان و فراگیری مهارت این قشر از جامعه افزایش داد.

در همین خصوص محمد ایزدی، کارشناس حوزه صنعت و آموزش در گفتگو با خبرنگارکوثرخبر، کارگاههای صنعتی، فنی و حرفه ای و دیگر مراکز تولیدی را بهترین اماکن برای پرورش استعدادهای درخشان بخصوص جوانان علاقه مند برشمرد و افزود: مهارت مهمترین رکنی است که توسعه و پیشرفت یک جامعه را موجب می شود و لازم است برای تربیت نیروی انسانی ماهر بیش از پیش به مقوله آموزش تخصص به جوانان توجه و برنامه ریزی کرد.

وی به جذب جوانان به آموزش های صنعتی، فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل محدود بودن مراکز تولیدی، صنعتی و فنی در شهرستان کوثر تعداد کسانی که مهارت فنی و حرفه ای و .. دارند اندک است و این معضلی است که در کنار مدیریت ناکارآمد برخی ها، بیکاری افزایش یافته و جوانان بدون تخصص فنی و مهارتی به کلان شهرها مهاجرت می کنند.

ایزدی خاطر نشان کرد: لازم است متخصصان حوزه فنی و حرفه ای و دیگر مراکز صنعتی و همچنین مسئولان ذیربط در این امور زمینه تامین فضای آموزشی با جذابیت بالا را برای آموزش کارآموزان این منطقه و توسعه فعالیت های آموزشی فنی و حرفه ای فراهم کنند.

وی ابراز داشت: در حالی که امروزه می بایست بیش از پیش در حوزه تولید داخلی و مهارت افزایی فعالیت کنیم، اما استقبال اندکی از مهارت های فنی و حرفه ای صنعتی و معدنی صورت می گیرد، دلیل استقبال نکردن جوانان از آموزش های فنی و حرفه ای این است که مراکز اشتغال زا و کارگاه های صنعتی در سطح شهرستان وجود ندارد تا در آنجا مشغول به فعالیت شوند.

ایوب عباسی رئیس اداره فنی و حرفه ای کوثر نیز در این خصوص به خبرنگارکوثرخبرگفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای کوثر درسال اقصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از جوانان جویای کار در 7 رشته متعدد به صورت رایگان کارآموز می پذیرد.

وی با بیان اینکه همه رشته های صنعتی، کشاورزی، IT و ... در فنی و حرفه ای کوثر بصورت رایگان آموزش داده می شود گفت: این مرکز دارای 10 کارگاه آموشی با بیش از 20 رشته تخصصی برای خواهران و برادران در دو شیفت صبح و بعد ظهر به صورت رایگان آماده آموزش جوانان جویای کار و فاقد مهارت می باشد.

به گزارش کوثرخبر، تمامی دوره ها بصورت رایگان بوده و مدارک لازم جهت ثبت نام این دوره های آموزشی با ارائه (عکس 4*3 یک قطعه) و (کپی کارت ملی) جوانان و دیگر کارآموزان انجام می یابد.

رابطه تنگاتنگ مهارت و بیکاری/واکاوی علت استقبال کم جوانان از مراکز فنی و مهارتی

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد