سرویس: اجتماعی
کد خبر: 69717
|
16:43 - 1396/05/13
نسخه چاپی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر صفری:

افتتاح پایگاه ماهواره‌بر سیمرغ نشان از توانمندی داخلی است

افتتاح پایگاه ماهواره‌بر سیمرغ نشان از توانمندی داخلی است
امام جمعه گرمی گفت: افتتاح پایگاه ملی فضایی با پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا با اتکا به توانمندی داخلی بعد از تمدید تحریم ایران توسط امریکا نشان از توانمندی داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گرمی ضمن دعوت عموم به تقوای الهی گفت: رحمت الهی شامل کسانی می شود که با آرزوهای دور و دراز دنیوی خود مبارزه کند.

 

وی ضمن تبریک خجسته میلاد امام رضا (ع) گفت: یکی از مهمترین ویژگیهای امام هشتم (ع) اهمیت دادن به نماز اول وقت بود وهمواره به یاران و پیروانش تاکید می‌کرد که بدون عذر نماز اول وقت را به تاخیر نیندازند.

 

امام جمعه گرمی با اشاره به سخنانی از امام رضا (ع) در مورد اینکه بسندگی محبت اهل‌ بیت(ع) برای سعادت و نجات و عدم نیاز به عمل، با ادلۀ مختلف قابل نقد است، اظهار کرد: تمام آیات و روایاتی که در آن‌ها بر ضرورت عمل در کنار ایمان، تأکید شده است این مدعا را که اگر کسی در قلب خود اهل‌ بیت(ع) را دوست داشته باشد، برای سعادت و نجات او کافی است، رد می‌کند. افزون بر آن، چگونه می‌توان مدعی محبتی شد که به دنبال آن همراهی و هم‌گرایی نباشد و میان محب و محبوب هیچ گونه سنخیتی در عمل و منش مشهود نباشد.

 

وی با بیان اینکه طبق اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، امضای حکم رییس‌جمهور منتخب در ردیف وظایف و اختیارات مقام رهبری قرار داده شده است، اظهار کرد: تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری از سوی ولی‌فقیه، در حقیقت اعتبار بخشیدن یا مشروعیت دادن به ریاست وی بر قوه‌ مجریه است.

 

حجت الاسلام صفری اظهار کرد: افتتاح پایگاه ملی فضایی با پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا با اتکا به توانمندی داخلی بعد از تمدید تحریم ایران توسط امریکا پیام مهم برای دشمنان انقلاب اسلامی داشت.

 

امام جمعه گرمی در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات عمرانی شهرستان گرمی ازجمله اسفالت ریزی، جدول گذاری و رنگ آمیزی جداول و... را با وجود کاستی های که وجود دارد قابل تقدیر عنوان کرد و از مردم خواست ضمن دقت در نگهداری بیت المال، مجموعه شهرداری را در تمیز نگه داشتن شهر و تسریع کارهای عمرانی  یاری برسانند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد