سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69873
|
15:48 - 1396/05/18
نسخه چاپی

سنگ دستگاه‌‌های اجرایی گرمی زیر پای سرمایه گذاران

 سنگ دستگاه‌‌های اجرایی گرمی زیر پای سرمایه گذاران
حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی یکی از موضوعات مهمی است که نقش اساسی و بسیار مهم در توسعه مناطق مختلف ایفاء می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،‌حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی یکی از موضوعات مهمی است که نقش اساسی و بسیار مهم در توسعه مناطق مختلف ایفاء می کند.

بررسی وضعیت شهرهای استان اردبیل در طول تاریخ و بهاء دادن به سرمایه گذاران و یا فراری دادن آن ها به روش های مختلف قابل مشاهده است.
شهرستان گرمی به فراخور وجود ظرفیت و قابلیت های متعدد، بهترین موقعیت برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را دارد اما آیا این حضور با حمایت مسئولان و دستگاه ها همراه خواهد بود و یا اینکه با سنگ اندازی های مختلف راه برای فعالیت فعالان بخش خصوصی بسته خواهد شد.
اداره برق شهرستان گرمی به عنوان یکی از نهاد های خدمت رسان در کنار سایر دستگاه هایی همچون اداره گاز، آب و فاضلاب و راه و شهرسازی نقش اساسی در حمایت از سرمایه گذاران ایفاء می کنند. موضوع مهمی که در طول سالیان گذشته از سوی مسئولان ارشد شهرستانی کمتر به آن توجه شده است.

قطعی برق مجتمع گلخانه ای آنقوتلار
سرمایه گذار شهرک گلخانه ای آنگوتلار گرمی از قطعی برق این واحد تولیدی کشاورزی خبر داد و گفت: این حرکت درست زمان بهره وری محصولات گلخانه و در اوج پیک باری انجام شده است.
محسن سنبلانی، سرمایه گذار شهرک گلخانه ای انگوتلار گرمی گفت: اکیپ قطع برق اداره مذکور از ۱۵ روز پیش با حضور در این واحد تولیدی کشاورزی اقدام به قطع برق این واحد بدلیل بدهی سرمایه گذاران قبلی این مجموعه کرده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون این واحد با تمام ظرفیت در حال تولید انواع محصولات گلخانه ای است، افزود: با وجود پرداخت سهم بدهی خود به اداره برق از بابت کارکرد کنتور پس از گذشت ۱۵ روز هیچ اقدامی جهت وصل برق واحد از طرف اداره مربوطه صورت نگرفته است.
مدیرعامل شرکت زرکود خزرتصریح کرد: مجموعه واحد تولیدی در مرحله تولید انواع محصولات گلخانه ای است و این قطعی برق باعث وارد آمدن خسارت جبران ناپذیری در حدود ۲۰۰ میلیون تومان شده است.
وی با بیان اینکه گلایه هایمان را از همان روزهای نخست قطعی برق به گوش مسئولان شهرستان رساندیم اضافه کرد: در اذهان عمومی اکنون این سئوال پیش می آید که آیا مسئولان اجرایی طبق قانون اجازه قطع برق هرواحد تولیدی را در زمان تولید دارند یا نه؟؟؟
سنبلانی همچنین در رابطه با مشکلات پیش‌روی این مجتمع گفت: اردبیل منطقه سردسیری است و نباید عوارض آب، گاز و برق تا این حد گران باشد و باید با دیگر نقاط کشور تفاوتی داشته باشد و این در حالی است که ما در سایر استان‌های مرکزی کشور نیز طرح‌های گلخانه‌ای اجراء کردیم و چنین عوارض به این گرانی وجود نداشت.

تکذیب ادارات و گلایه یک سرمایه گذار دیگر
اظهارات این سرمایه گذار در حالی است که پیش از این اداره برق گرمی هرگونه ایجاد خلل در امور سرمایه گذاران را تکذیب کرده و مدعی حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران شده است.
سرمایه گذار دیگر اهل گرمی در این زمینه گفت: متأسفانه اداره برق برای حفظ موقعیت خود در میان مسئولان استانی، دست به هرکاری برای برخورد با سرمایه گذاران و واحد های تولیدی و سخت گیری می زند.
وی که نخواست نامی از وی برده شود، افزود: اصولا بهتر است اداراتی همچون برق که انشعابات در اختیار سرمایه گذاران گذاشته و بیشتر با این قشر ارتباط دارند، رویه مدارا در پیش بگیرند و با روش های گوناگون همچون تخفیف در پرداخت و اقساط بندی، زمینه اشتیاق به ماندگاری در سرمایه گذاران به وجود بیاورند.
این سرمایه گذار اهل گرمی تصریح کرد: تنها خروجی این سخت گیری بیکار شدن تعداد زیادی از افرادی است که در این واحد های تولیدی هرچند اندک کار کرده و رزق خانواده خود را تأمین می کنند.

تلاش برای حمایت از سرمایه گذاری
فرماندار گرمی مغان گفت: همه دستگاه های دولتی به خصوص دستگاه های مرتبط با خدمت رسانی و تأمین انشعابات آب و برق و گاز موظف به تسهیل امور سرمایه گذاری در منطقه هستند.
ابراهیم امامی اظهار کرد: ما برای جذب سرمایه گذار از هیچ تلاشی دریغ نکرده ایم و قطعا در صورت ورود سرمایه گذار واجد شرایط، همه مجوزهای لازم را بدون هیچ مشکلی داده می شود.
وی با بیان اینکه بارها در جلسات شورای اداری به حمایت از سرمایه گذاران تأکید شده است، افزود: گاها مشاهده شده برای رفع مشکل یک واحد تولیدی کوچک مکررا به مرکز استان رفته ام و در این مسیر هیچ حرکت غیر اصولی را نمی پذیرم.
مقام عالی دولت در گرمی مغان بیان کرد: حمایت از سرمایه گذاران به این معنی نیست که فعالان بخش خصوصی نیز از حسن نیت ما سواستفاده کرده و از پرداخت انشعابات و عوارض قانونی شانه خالی کنند و در این صورت نباید انتظار حمایت داشته باشند.
امامی در رابطه با مجتمع گلخانه ای آنقوتلار گفت: برخی مطالب گفته شده از سوی سرمایه گذار این مجموعه به درستی بیان نشده و علی رغم فرصتی که ماه ها به وی برای پرداخت عوارض داده شده است، سرمایه گذار هنوز حق انشعاب خود را پرداخت نکرده است.

علی قاسمیان

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد