سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69908
|
13:08 - 1396/05/20
نسخه چاپی

نارضایتی از قطع آب کشاورزی روستای «نوده» توسط پیمانکاران پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه

 نارضایتی از قطع آب کشاورزی روستای «نوده» توسط پیمانکاران پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه
"صدای همشهری" امروز به نارضایتی اهالی روستای نوده شهرستان کوثر از قطع آب کشاورزی این روستا توسط پیمانکاران پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، صدای همشهری برای بازتاب دادن مشكلات هم استانی ها تدارک دیده شده و نکات اعلام شده از سوی مردم در این خصوص همواره در روزنامه ها نیز منعكس می‌شود تا مسئولان با توجه به اینگونه مسائل برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

اما "صدای همشهری" امروز به نارضایتی اهالی روستای نوده شهرستان کوثر از قطع آب کشاورزی این روستا توسط پیمانکاران پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه اختصاص یافته است که به اتفاق می خوانیم.

قطع آب کشاورزی روستای «نوده»
حدود 7-8 سال است پیمانکاران راه‌آهن، کانال انتقال آب کشاورزی روستای «نوده» شهرستان کوثر را تخریب کرده‌اند. در این چند سال اهالی نمی‌توانند از این زمین‌ها برداشتی داشته باشند از مسئولان خواهشمندیم اهالی را دراین زمینه یاری کنند.

علی اسکندری از روستای نوده شهرستان کوثر

شهروندان عزیز اردبیلی می‌توانید برای ارایه نظرات و پیشنهادات خود در ساعات اداری با شماره تلفن 88932308 - 021 یا 33454400 تماس بگیرید.

به گزارش کوثرخبر، بخش عظیمی از پروژه راه آهن اردبیل - میانه از اراضی و زمین های کشاورزی شهرستان کوثر گذشته است، این پروژه 12 سال پیش آغاز شده و هنوز به بهره برداری نرسیده است، این درحالی است که کشاورزان کوثری همچون دیگر مناطق استان اردبیل و حتی شهر میانه به امید بهره برداری هر چه سریعتر این پروژه در راستای توسعه و آبادانی منطقه از برخی مزارع و زمین های کشاورزی خود اینگونه چشم پوشی کرده اند.

مسیر راه‌ آهن میانه – اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر، با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای مسافربری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای باری، از ایستگاه اردبیل آغاز گشته و تدریجاً وارد منطقه کوهستانی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

سپس با رعایت حریم از حاشیه رودخانه و دره قزل‌اوزن به مسیر خود ادامه داده و به سمت شهرستان میانه تغییر جهت می‌دهد.

پروژه راه آهن میانه-اردبیل یکی از مطالبات مهم مردم استان اردبیل است که به دلایل مختلف تا کنون به ثمر ننشسته است.

پروژه ساخت خط ریلی میانه –اردبیل در سال ۱۳۸۴ آغاز و در مدت 12 سال تا سال ۱۳۹6 طبق اطلاعات بدست آمده در حدود 400 میلیارد تومان هزینه برداشته است.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد