سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 70254
|
03:20 - 1396/05/31
نسخه چاپی

40 روز گذشت، خبری از پرداخت پول گندم کاران کوثری نیست/ رد پای دلالان در خرید و فروش گندم!

 40 روز گذشت، خبری از پرداخت پول گندم کاران کوثری نیست/ رد پای دلالان در خرید و فروش گندم!
با گذشت 40 روز از خرید تضمینی گندم از کشاورزان کوثری، فعلا خبری از پرداخت پول گندم کاران نیست؛ این درحالی است که کشاورزان این منطقه سال گذشته نیز شاهد چنین بی مهری هایی از سوی مسئولان امر بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، تنها ترین منبع درآمد کشاورزان کوثری در فصل تابستان، یعنی استراتژیک ترین محصول منطقه که گندم نام دارد این روزها در شرایط نامساعدی به سر می برد؛ کاهش محسوس محصول گندم نسبت به سال قبل از یک سو و تعویق مطالبات(پول محصول) گندم کاران کوثری از سویی دیگر، این شرایط بغرنج را برای اکثریت اهالی منطقه به وجود آورده است.

گندم کاران کوثری که حاصل دست رنج خود را پس از 9 ماه تلاش بی وقفه به امید شعار "خرید تضمینی" دولت به 4 مرکز خرید گندم تحویل داده اند، پس از گذشت 40 روز فعلاَ پول گندم خود را دریافت نکرده اند؛ این درحالی است که کشاورزان این منطقه سال گذشته نیز شاهد چنین بی مهری هایی از سوی مسئولان امر بوده اند.

تحویل تقریباَ 15 هزار تن گندم به سیلوهای شهرستان و اخذ حق الزحمه خود پس از 9 ماه تنها امید 81 درصد اهالی (کشاورزان) این منطقه بود؛ چرا که در پی سرمازدگی پاییزه و وزرش باد گرم و به دنبال آن از بین رفتن محصولات، این پرداخت سریع مطالبات کشاورزان بود که لااقل بخشی از تضرر آنان را جبران می کرد.

اما با استناد به پیشینه تلخ پرداخت پول گندم در سالهای گذشته متاسفانه تاریخ در حال تکرار است و زمان پرداخت پول گندم کشاورزان کوثری هنوز در هاله از ابهام می باشد.

این تاخیر 40 روزه پس از شعار های خرید تضمینی دولت، تنها بی اعتمادی را به ارمغان آورده و از سویی پای دلالان را هم به بازار گندم کشانده است، این امر باعث خواهد شد نه مردم به حق و حقوق کافی خود برسند و نه دولت از خرید تضمینی خود راضی باشد.

در این میان هستند قشر کم درآمد جامعه که فقط چشم خود را به اندک درآمد های کشاورزی دوخته اند تا معیشت خود را بگونه ای بگذرانند؛ اما چون پول گندم خود را در اسرع وقت از دولت دریافت نمی کنند به ناچار و با کسر قیمت، گندم خود را به دلالان تحویل می دهند که عمل دو سر زیان را برای گندم کاران رقم می زند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد