سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 70466
|
01:38 - 1396/06/05
نسخه چاپی

پس از 13 سال انتظار؛

اجرای پروژه سد گیوی به شرط انتخاب پیمانکاران قوی!

اجرای پروژه سد گیوی به شرط انتخاب پیمانکاران قوی!
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در حالی از انتخاب پیمانکاران قوی برای اجرای سد گیوی و نیز انتقال مقداری از بودجه سدهای مرزی استان برای اجرای این سد خبر داده است که این پروژه ملی سالهاست که در انتظار چنین تصمیم های حیاتی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، جعفر فهیمی در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان کوثر با اشاره به پایاب سد گیوی گفت: پروژه سد گیوی از مهمترین طرح‌های استانی به شمار می‌رود که بهره‌برداری از آن می‌تواند زمینه‌ساز تحولاتی اساسی در سطح شهرستان کوثر شود.

وی همچنین به برخی مشکلات پروژه سد گیوی از قبیل کمبود اعتبارات برای اجرای این پروژه پرداخت و انتخاب پیمانکارانی قوی برای اجرای این سد و نیز انتقال مقداری از بودجه سدهای مرزی استان برای اجرای سد گیوی را از جمله اولویت های در دست کار مسئولان شهرستانی و استانی برشمرد.

امید می رود دولت تدبیر و امید در تخصیص اعتبارات ویژه به پروژه ملی و مردمی سد گیوی، تنها دغدغه مردم کشاورز شهرستان کوثر را احیا کند.

تصمیم مسئولان دولت در استان اردبیل برای انتخاب پیمانکاران قوی برای اجرای سد گیوی و نیز انتقال مقداری از بودجه سدهای مرزی استان برای اجرای این سد قابل ستایش است ولی این اقدام تحسین برانگیز لازم بود سال های قبل برای تنها مطالبه شهرستان 38 هزار نفری کوثر که هم اکنون در پس بیکاری و مهاجرت به 22 هزار نفر رسیده، اتخاذ می شد.

هم اکنون ساختمان سد گیوی به اتمام رسیده ولی متاسفانه سد بدون پایاب معنی و مفهومی برای کشاورزان منطقه ندارد، هرچند باغات گیوی و آب شرب اهالی منطقه 1 و 2 شهری گیوی از آب پشت این سد تامین می شود اما بزرگترین نفع آب پشت سد گیوی بهره مندی از کانال آب و توسعه مزارع کشاورزان منطقه است.

نکته قابل توجه این است که قرارداد خط انتقال پایاب سد گیوی هم اکنون از سوی شرکت آذر سیماب به امضا رسیده است و بنا به گفته معاون عمرانی استاندار اردبیل انتخاب پیمانکاران قوی برای اجرای پروژه سد گیوی، چگونگی قرارداد و آغاز به کار شرکت آذرسیماب در هاله ای از ابهام است.

به گزارش کوثر خبر، مطالعات سد گیوی در سال 1374 آغاز شد و عملیات اجرایی آن در سال 1383 به مرحله عملیاتی رسید و در حالی که می بایست در عرض 4 سال به اتمام برسد ولی هم اکنون با گذشت 13 سال تنها ساختمان سد به اتمام رسیده و آغاز عملیات اجرایی خط انتقال و پایاب سد گیوی همچنان در بی تکلیفی به سر می برد.

حال تصمیم مسئولان استانی در انتخاب پیمانکاران قوی برای سد گیوی با اینکه پس از 13 سال در حال پی ریزی است اما اگر عملیاتی شود موجب گشایش اقتصادی درمنطقه و توسعه کشاورزی خواهد شد.

 

انتخاب پیمانکاران قوی برای سد گیوی پس از 13 سال!/بالاخره کدام شرکت پایاب سد گیوی را عملیاتی می کند؟

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد