سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 70535
|
02:05 - 1396/06/07
نسخه چاپی

تنوع، حلقه مفقوده نوشت افزار های ایرانی/وقتی«مرد عنکبوتی» دل ربایی می کند!

 تنوع، حلقه مفقوده نوشت افزار های ایرانی/وقتی«مرد عنکبوتی» دل ربایی می کند!
بِن تِن، مرد عنکبوتی، اشکال هالیوودی، شِرک و ... بیشتر بر روی احساسات دانش آموز تاثیر گذاشته و در همان ابتدا فرزندمان آرزوی می کند که یک مرد عنکبوتی بود و شخصیت تخیلی، باطل و غیر اسلامی را داشت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، در آستانه سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، والدین به فکر خرید نوشت افزار و دفتر و کتاب درسی برای فرزندان خود هستند.

به دلیل ذوق و شوق فراوان دانش آموزان برای رفتن به مدرسه، پدر و مادر از هم اکنون وسائل جدید مدرسه فرزندان را به نوعی فراهم می کنند تا هم انگیزه تربیت و آموزش را در فرزندان خود تقویت کنند و هم خرید نوشت افزار و دیگر وسائل دانش آموزان را به آخر ماه موکول نکنند.

اما در این میان اصولی مرتبط با فرهنگ و اقتصاد ملی ما بیش از پیش خودنمایی می کند و آنطور که در سال های قبل نیز تاکید شده است خرید نوشت افزار ایرانی برای ترویج فرهنگ غنی ایرانی و تقویت بنیه اقتصادی کشور مهم ترین اصل می باشد.

بطبع دانش آموزان بیشتر از هر زمانی با نوشت افزارها و دیگر وسائل مدرسه خود عجین شده و ارتباط برقرار می کنند و این مهم باعث می شود که شخصیت باطنی و حتی ظاهری دانش آموزان بر مبنای این نوشت افزار ها تحت تاثیر قرار گیرد.

از این رو تبیین آرمان های انقلاب و همچنین ترویج دین و مذهب اسلامی و همچنین تقویت بنیه اقتصادی کشور مهمترین مقوله ای است که این روزها بین مسئولان فرهنگی مغفول مانده است؛ پیام صریح رهبر انقلاب در موضوع آتش به اختیار مربوط به همین مقوله می باشد.

پس انتخاب نوشت افزار ایرانی تاثیر بسزایی در دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی دارد؛ این درحالی است که نوشت افزار ایرانی آینده وی را به سوی جهتی خاص هدایت می کند.

ولی در مقابل بِن تن، مرد عنکبوتی، اشکال هالیوودی، شرک و ... بیشتر بر روی احساسات دانش آموز تاثیر گذاشته و در همان ابتدا فرزندمان آرزوی می کند که یک مرد عنکبوتی شود! القای فرهنگ غربی با شکلک های گوناگون، متعدد و البته جذاب بسیار ساده ولی خصمانه در وجود دانش آموزان احیا می شود و به مرور و در بلند مدت افکار منفی را نسبت به نظام اسلامی، فرهنگ، گویش ها، نگرش ها و حتی نوع رفتار یک ایرانی را در کودکان و نوجوانان به وجود می آورد.

بی شک نهاد خانواده بیش از پیش از نظام آموزشی مهمتر بوده و اولویت ها و مقدمات لازم در آموزش و پرورش را برای فرزندان خود محیا می سازند؛ حال نحوه تببین و القای این مقدمات مهم است که می بایست بطور جدی به آن توجه شود؛ چراکه شکل گیری و الگوگیری فرزندان در سن دانش آموزی در همین دو محیط صورت میگیرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد