سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 70906
|
07:29 - 1396/06/22
نسخه چاپی

تجهیز سالن ارشاد گیوی به امکانات پخش دیجیتال فیلم/ضرورت فعالیت فرهنگی در بخش تئاتر و سینما

 تجهیز سالن ارشاد گیوی به امکانات پخش دیجیتال فیلم/ضرورت فعالیت فرهنگی در بخش تئاتر و سینما
سالن ارشاد اسلامی شهر گیوی نخستین سالن مجهز به امکانات پخش دیجیتال فیلم است که خوشبختانه در اکثر همایش ها مورد استفاده قرار می گیرد و لازم است در پی این حرکت فرهنگی خلأ بزرگی بنام فیلم و سینما در شهرستان پُر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، یکی از دغدغه‌های فرهنگی در شهرستان کوثر نبود سالن مجهز به سیستم صوتی و امکانات دیجیتالی بود که خوشبختانه با همت مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی کوثر و همچنین استان این معضل فرهنگی تبدیل به یک فرصت شده و هم اکنون اکثر همایش ها در این سالن برگزار می شود.

اما با وجود این ظرفیت فرهنگی در شهرستان آنطور که می بایست در حوزه اشاعه فرهنگ ایرانی و سینمایی مورد استفاده قرار گیرد، اقدامات خاصی انجام نیافته است.

جشنواره فیلم فجر، عمار و دیگر تحرکات فرهنگی از جمله فعالیت در حوزه فیلم و سینما و حتی تئاتر از جمله خلا های فرهنگی در شهرستان کوثر است که می طلبد مسئولان امر با وجود این ظرفیت وافر مقدمات بهره مندی مردم فرهنگ پرور گیوی را در حوزه فیلم و سینما فراهم کنند.

اکران و پخش فیلم های اجتماعی و فرهنگی و ... در حوزه سینما می تواند ضمن ارتقای بینش و نگرش عمومی، اوقات فراغت جوانان، نوجوانان و دیگر اقشار جامعه را در بهترین شرایط و امکانات فرهنگی مدیریت کند.

این درحالی است که هم اکنون آمار افزایش معضلات اجتماعی و فرهنگی در سطح شهرستان و همینطور افزایش قلیان سراها و قهوه خانه ها نسبت به مراکز ورزشی و فرهنگی مشکلاتی هستند که خانواده ها و همینطور مسئولان با آنها دست و پنجه نرم می کنند.

هرچند نبود یک مجتمع فرهنگی در شهرستان کوثر بیش از پیش حس می شود و این مجموعه شاید در سالهای آتی ایجاد و احداث شود، ولی سالن ارشاد گیوی می تواند درصد عظیمی از این خلا فرهنگی را پُر کرده و با برگزاری دیگر برنامه های فرهنگی از جمله کلاس های آموزشی، خوشنویسی، خطاطی، موسیقی سنتی، تئاتر، فعالیت در حوزه فیلم و سینما و ... اقدامات شایسته ای در حوزه فرهنگ انجام دهند.

از آنجا که تقویت فرهنگ ایرانی - اسلامی همه ساله مورد توجه رهبر انقلاب بوده و حرکت در این مسیر تاکید موکد معظم له است، لازم می باشد مسئولان فرهنگی کوثر در بهره مندی 100 درصدی از این سالن مجهز تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد