کد خبر: 71130
|
14:22 - 1396/06/29
نسخه چاپی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل مطرح کرد؛

اختصاص یک میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مدارس استان/ 55 درصد مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده اند

اختصاص یک میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مدارس استان/ 55 درصد مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده اند
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: برای ساماندهی فضای آموزشی اعم از بهسازی، فضاسازی و زیباسازی مدارس در سالتحصیلی جدید حدود یک میلیارد تومان به مدارس استان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مااحمد ناصری ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه براساس شاخص های عمومی و اجرایی، اداره کل آموزش و پروش، به عنوان دستگاه‌ برتر استان شناخته شده است گفت: آموزش و پرورش استان سال گذشته فعالیت‌های قابل توجهی در حوزه‌های عمرانی، آموزشی، پرورشی و توزیع مراکز خدماتی انجام داد.

وی با اشاره به رتبه دومی آموزش و پرورش در بین دستگاه‌های آموزش و پژوهشی نیز اظهار کرد: آموزش و پروش استان در این زمینه نسب به سال گذشته 26 پله پیشرفت داشته است.

ناصری با بیان اینکه هر هزینه ای در  آموزش و پروش سرمایه گذاری برای آینده است گفت: مطالعات نشان داده که توسعه یک کشور در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و...، ارتباط مستقیم با سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش دارد و گاها این پیوستگی به 85 درصد هم می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید نیز گفت: امسال 21 هزار و 313 نفر دانش آموز به عنوان کلاس اولی وارد مدارس می شوند و پیش‌بینی می‌کنیم که 17 هزار نفر نیز در مقطع  پیش‌دبستانی در استان ثبت‌نام کرده باشند.

ناصری با بیان اینکه سه هزار و 395 مدرسه با 12 هزار و 700 کلاس درس برای سالتحصیلی جدید آماده شده است گفت: نزدیک به 19 هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی آموزش و پروش در سالتحصیلی جدید فعالیت خواهند کرد.

وی به آغاز عملیات پروژه مهر از 22 خرداد ماه سالجاری در راستای آماده سازی مدارس برای حضور دانش آموزان اشاره کرد و افزود: برای ساماندهی و تجهیز مدارس 7 کارگروه نیز تشکیل شده است.

ناصری ساماندهی فضای آموزشی اعم از بهسازی، فضاسازی و زیباسازی مدارس را از اولویت‌های آموزش و پروش استان عنوان کرد و گفت: برای این امر در سالتحصیلی جدید حدود یک میلیارد تومان به مدارس استان اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه 55 درصد مدارس استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده اند گفت: در تلاش هستیم تاشروع فصل سرما مابقی مدارس نیز به سیستم گرمایشی تجهیز شوند.

وی همچنین به مانور بازگشایی مدارس که در 26 شهریورماه برگزار شده بود اشاره کرد و افزود: این مانور در راستای سنجش میزان آمادگی مدارس و شناسایی نقاط ضعف‌ها برگزار شد.

ناصری به حاشیه های انتخاب رشته دانش آموزان مقاطع متوسطه در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال جدید، دانش آموزان با توجه به شاخص های مشخص شده برای تحصیل در رشته‌های مختلف، به اختیار و آزادانه انتخاب رشته کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: 12 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی آموزش وپرورش در سال گذشته بوده که امسال به 20 میلیارد تومان افزایش یافته و امیدواریم بتوانیم پروژه‌های مهم را از این طریق اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد